To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - kontrolka silnika

Chooper - 08-06-2008, 22:47

przed i za katalizatorem
saphire - 09-06-2008, 06:52

Chooper napisał/a:
krzych_o napisał/a:
Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie

odsyłam pod samochód to się przekonasz, że masz 2.


U mnie jest przed liftem tylko 1 sonda. Oglądałem dokładnie cały wydech ponadto EvoScan tez tak zeznaje że jest tylko 1 sonda i tylko z niej daje ciągnąc dane.

[ Dodano: 09-06-2008, 06:53 ]
Widocznie w którymś momencie produkcji przeszli na 2 sondy.

Anonymous - 09-06-2008, 19:16

saphire napisał/a:
Chooper napisał/a:
krzych_o napisał/a:
Co lambd - o ile dobrze pamiętam 2 sondy są dopiero w cari po lifcie

odsyłam pod samochód to się przekonasz, że masz 2.


U mnie jest przed liftem tylko 1 sonda. Oglądałem dokładnie cały wydech ponadto EvoScan tez tak zeznaje że jest tylko 1 sonda i tylko z niej daje ciągnąc dane.

[ Dodano: 09-06-2008, 06:53 ]
Widocznie w którymś momencie produkcji przeszli na 2 sondy.


OK.Czyli jak byłoby coś nie tak z lambdą to pokazała by to diagnostyka spalin?

Anonymous - 10-06-2008, 18:22

Ja mam przedliftem i chyba ma dwie jak ostatnio patrzylem sa przed katalizatorem obok siebie.
Anonymous - 10-06-2008, 20:32

a czy kontrolka pomaranczowa silnika w tym moim roczniku cos moze tez wskazywac ?
kluczyk dorobilem sobie nowy wiec imobilaizer w nim odpada, bo dziala ok
natomiast swieci sie jak wloze i przekrece kluczyk, po odczekaniu chwili gasnie zapalam i jak normalnie sie jedzie to wszystko ok, ale jak sie rusza np z kopyta to sie zapali i swieci, po jakims tam czasie zgasi sie jak sie zredukuje z wiekszego na mniejszy bieg ale to tak po 2-5min, sporadycznie zapala sie przy normalnej jezdzie ale to bardzo rzadko juz
nie zdarzylo mi sie zeby jeszce nie odpalil

Anonymous - 10-06-2008, 21:37

ukrafal napisał/a:
Ja mam przedliftem i chyba ma dwie jak ostatnio patrzylem sa przed katalizatorem obok siebie.


Dzisiaj wlazłem po raz kolejny pood niego - jest jedna lambda i nawet nie ma miejsca (kostki) gdzie można wpiąć drugą. Także ta teoria odpada.

Anonymous - 11-06-2008, 07:24

mrrafik,

Sprawdz poziom oleju w silniku i w zbiorniczku od wszpomaganie.
Z olejem silnika mial tak moj znajomy ze my sie wlaczala jak jechal na zakretach i przy depnieciu gwaltownym gazu
Plyn wspomagania - ja mialem taka przypadlosc wczoraj swiecila mi sie pekl mi przewod doprowadzajacy plyn.

Anonymous - 11-06-2008, 10:21

Witam,
Mam problem, pytanie i zarazem prośbę do szanownych, doświadczonych użytkowników Carismy:) Otóż przez głupotę i gapiostwo z powodu braku paliwa stanąłem na środku ulicy. Dolałem 5 litrów z bańki z pobliskiej stacji i za drugim razem Cari zaskoczyła. Jednak zaczęła palić mi się żółta lampa kontroli silnika. Czytałem w instrukcji, że można z tym jeździć ale trzeba jechać do ASO. W moim przypadku podejrzewam, że z powodu braku paliwa zaciągnęło jakiś syf z dołu i komputer widzi to jako zabrudzenie i pokazuje błąd. Napisali w instrukcji, że można go usunąć przez odłączenie akumulatora. W serwisie powiedzieli mi przez telefon, że jeśli zabrudziły się filterki (4 podobno są) od pompy wysokiego ciśnienia (GDI) to koszt będzie następujący: 200 zl to dostanie się do pompy, 120 zl podłączenie i diagnostyka pod komputerem i każdy z filterków po 20 zl. Razem jedyne 400 zl. Gościu w serwisie doradził mi abym zatankował do pełna i może zgaśnie lampka, jeśli nie to spróbować zresetować kompa przez odłączenie klemy. Gdyby problem był z prawidłowym ciśnieniem w pompie to lampka zapali się ponownie i wizyta w ASO już będzie nieuchronna. Czy mieliście może podobne doświadczenia? Możecie się z nimi podzielić? z góry dziękuję.

gratekk4

saphire - 11-06-2008, 14:01

Po pierwsze NIGDY nie doprowadzaj do takiej sytuacji że ci zabraknie paliwa i tanku ZAWSZE jak wskazówka zbliży się do zera na wskaźniku bez względu na to czy już się zaświeciła rezerwa czy nie.

Po drugie musisz najpierw odczytać kody usterek ZANIM zaczniesz jakiekolwiek dalsze działania bo trzeba wiedzieć co szwankuje i co jest do zrobienia anie grać w ciemno.

Anonymous - 14-06-2008, 16:09
Temat postu: Wszystko jasne
No i oświecono mnie po pół roku - dzięki Panowie z ASV Lider Wrocław.
Jak się okazało MUT pokazał w końcu błąd na lambdzie. Czyli wymieniamy sondę i ma być wszystko OK.
Co do sondy - czy ktoś ostatnio kupował jakiś pewny zamiennik do GDI? Wlazłem pod samochód i jest w nim sonda "Boszowska" czyli wynika z tego, że poprzedni właściciel już ją wymienił. Oryginał podobno jest oznaczony logiem Mitsu. Więc tak na prawdę nie wiem czy kupować identyczną lambdę która siedzi czy może problem tkwi w niej - być może ktoś kiedyś źle ją dobrał wymieniając oryginał. Orientuje się ktoś jaka sonda jest pewnikiem?

A co do świec jeszcze - na jakie wymienić żeby się nie narazić na zbytnie koszty?

Pozdrawiam
Krzysztof

Anonymous - 14-06-2008, 20:45

Podobno i napewno najleprze sa NGK IZFR6B ale ja zastosowalem w swoim GDI BRISK DR15YPP-1 jezdzi na tych swiecach SKODA -PASAT FSI-bezposredni wtrysk paliwa 2007 r. wiec i CARI powinna i jak do tej pory bez problemow a roznica w cenie 150 %.Na stronach BRISK zreszta jest zalecana do GDI z gwarancja przebiegu 90 tys. km.
Anonymous - 14-06-2008, 21:42

orzech napisał/a:
Podobno i napewno najleprze sa NGK IZFR6B ale ja zastosowalem w swoim GDI BRISK DR15YPP-1 jezdzi na tych swiecach SKODA -PASAT FSI-bezposredni wtrysk paliwa 2007 r. wiec i CARI powinna i jak do tej pory bez problemow a roznica w cenie 150 %.Na stronach BRISK zreszta jest zalecana do GDI z gwarancja przebiegu 90 tys. km.


Ciekawa propozycja. Ktoś jeszcze zna to z autopsji?

Anonymous - 15-06-2008, 12:07

wracając do tematu. zauważyłem, że od momentu działania klimy świeci mi się kontrolka silnika, po wyłączeniu i przejechaniu kilkudziesięciu km bez klimy kontrolka gaśnie. pytałem w aso to chcą dziady 200PLN za podłączenie do kompa. jednak chyba to nieuniknione. znacie - macie gdzieś namiary w szczecinie i okolicach na servisy z kompem i taniej?? a może jakieś inne pomysły. Misiu pali tyle samo, bez problemu odpala i kłopotów z obrotami nie stwierdziłem.
Anonymous - 16-06-2008, 06:56

passik napisał/a:
wracając do tematu. zauważyłem, że od momentu działania klimy świeci mi się kontrolka silnika, po wyłączeniu i przejechaniu kilkudziesięciu km bez klimy kontrolka gaśnie. pytałem w aso to chcą dziady 200PLN za podłączenie do kompa. jednak chyba to nieuniknione. znacie - macie gdzieś namiary w szczecinie i okolicach na servisy z kompem i taniej?? a może jakieś inne pomysły. Misiu pali tyle samo, bez problemu odpala i kłopotów z obrotami nie stwierdziłem.


Ja zapłaciłem 150 - 20% zniżki, czyli wyszło ok.130zł za wpięcie do kompa. Ale to Wrocław.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group