[97-04]Galant EAxA/W - dylemat: opona 16" 205/55 czy 205/50
pompec - 29-06-2008, 20:04
yrdn napisał/a: | Musicie pamietac jeszcze o jednej rzeczy.
Seryjny rozmiar opony jest rozmiarem wyjsciowym i
inne rozmiary juz sa zdeterminowane!
Nie mozna (tzn mozna, ale nie powinno sie) zakladac
opon o nieromalnym rozmiarze np 205/60/R16 bo srednice
kol nie beda wlasciwe do strojenia zegarow i np bedziemy jechac
szybciej a licznik pokaze, ze wolniej i odwrotnie. |
no tak... tylko nie wiem dlaczego o tym napisałeś... przecież każdy chyba o tym wie i zmieniając rozmiar felgi czy profil trzyma się (w miarę możliwości) rozmiaru fabrycznego... np. przy 205/XX/16 profil 50 jest ciut za mały a 55 za duży w porównaniu do 195/60/15... ale w porównaniu do 215/45/17 na jakich wyjeżdżał z fabryki SE bliższy jest profil 55...
akbi - 29-06-2008, 22:16
yrdn napisał/a: | :) Sobie zablsysnalem co ? |
noooo
zabłyśnij więc proszę jeszcze raz i napisz nam proszę, jaka jest średnica wzorcowa dla galanta EA5 z 99r ... bo w instrukcji mam:
185/70/14
195//60/15
196/65/15
205/60/15
215/45/17
różnica między najmniejszą a największą to blisko 2% ...wg mnie nie mało ... więc uważam, że jeśli ktoś sobie w tych granicach dobierze 16-stki to też będzie "rozmiarowo" OK
yrdn - 29-06-2008, 22:36
akbi napisał/a: | różnica między najmniejszą a największą to blisko 2% ...wg mnie nie mało ... więc uważam, że jeśli ktoś sobie w tych granicach dobierze 16-stki to też będzie "rozmiarowo" OK |
Będę błyskał, ale juz tylko Flash'em Sam już wybrałem i dopasowałem rozmiar 16"
ale jak zawsze i wszedzie jest margines błędu. Stąd tolerancja np. radarów i wielu
innych precyzyjnych urządzeń technicznych.
A napisałem to ponieważ sam nie wiedziałem czy rozmiar 205/55/R16 będzie
odpowiedni, pomimo zaledwie 0,2% różnicy vs 205/60/R15 - bo takie mam teraz.
Ale już wszystko wiem i troche szkoda mi, że nie kupiłem 17" z Avance'a
Aha i wzorcowe rozmiary dla Akbi'ego
185/70/14 dla dziadków
195//60/15 dla leniwych
196/65/15 dla indywidualistów (I raz widze taki rozmiar )
205/60/15 nie dla mnie
215/45/17 dla często redukujących biegi
Pozdr.
Anonymous - 07-09-2008, 17:22
Witajcie .
Pozwolę się wtrącić do dyskusji z troszkę innym problemem choć dotyczącym opon.
Jako iż zbliża się czas zimowy i czas aby zakupić ogumienie na tą porę roku ,pytanie moje dotyczy waszej opinii na temat założenia opon 205/55/16 zimowych na felgi aluminiowe .Czy uważacie że da się na tym bezpiecznie i komfortowo jeździć . no i czy nie szkoda ładnych szesnastek lakierowanych na zimowe warunki drogowe. ?
Anonymous - 07-09-2008, 17:27
) to nie szkoda corker napisał/a: | no i czy nie szkoda ładnych szesnastek lakierowanych na zimowe warunki drogowe. ? |
Jesli masz w nosie koszty ewentualnej naprawy(sol, poślizgi + krawezniki a liczy się dla Ciebie wygląd całym rokiem, to nie szkoda
Anonymous - 07-09-2008, 20:30
co do tego " w nosie " to właśnie sedno sprawy . Chciało by się mieć fajne felgi też w zimę akurat mam takie 16" bo kupiłem w holandii na szrocie w ekstra stanie , teraz mam felgi stalowe 14" ( a fu) no i ochyda . Musze i tak kupić opony używki na ten zimowy sezon bo z kasą krucho na przyszły sezon zimowy kupie alu 15" i nie będzie problemu . ALe chciałbym sie nacieszyć tym autem i być dumny z jego wyglądu tym bardziej iz to nowy zakup. Kwestia jaka mnie mierzi to właśnie to czy sól i mróz zniszczą te aluski bo na sezon letni kupie im letnie nowe oponki i bedą już docelowo w galancie jako letnie. Jeśli zrezygnuję z 16" na zimę to bedę musiał kupić i tak zimówki na felgi 14" (ochuda) a koszty używanych opon 16", 15" , cZy 14" są takie same tam gdzie zawsze kupuję.
Reasumując . Czy 16" 205/55 dla zimówki to dobry i wygodny rozmiar (optymalny pomiędzy wyglądem a komfortem,bezpieczeństwem). I czy warunki zimowe mogą zniszczyć alufelgę pomijając uszkodzenia przez krawężnik itp.
czekoladka_1981 - 07-09-2008, 21:45
corker napisał/a: | czy warunki zimowe mogą zniszczyć alufelgę pomijając uszkodzenia przez krawężnik itp. |
Większość obręczy ze stopów lekkich, obecnie dostępnych na rynku, a pochodzących od renomowanych producentów jest dość dobrze zabezpieczona przed wpływem środków chemicznych stosowanych zimą na naszych drogach (maja 3 warstwy motoportalik.pleru ochronnego). Obawy przed stosowaniem felg aluminiowych zimą dotyczą więc bardziej ryzyka uślizgu osi na śliskiej nawierzchni i możliwości uszkodzenia mechanicznego obręczy np. o krawężnik.
Anonymous - 09-09-2008, 18:01
czekoladka . ty jak coś powiesz to aż serce rośnie. wielkie dzieki . to jest konkretna odpowiedż. pozdrawiam
Anonymous - 12-09-2008, 22:30
Pytanie tylko czy Twoje felgi są tak właśnie zabezpieczone i czy nie posiadają zarysowań,odprysków które zaraz zaatakuje sól
Moim zdaniem 205 to za szeroki kapeć na zimę.
tomekrvf - 13-09-2008, 07:46
pompec napisał/a: | ale w porównaniu do 215/45/17 na jakich wyjeżdżał z fabryki SE bliższy jest profil 55... |
Z fabryki żaden galant nie wyjechał na takich oponach.
akbi - 13-09-2008, 11:20
tomekrvf napisał/a: | pompec napisał/a: | ale w porównaniu do 215/45/17 na jakich wyjeżdżał z fabryki SE bliższy jest profil 55... |
Z fabryki żaden galant nie wyjechał na takich oponach. |
SE i Avance wyjezdzaly na 215/45/17 na typowych dla siebie felgach.
Na zime proponuje 195/60/15 ... lub 205 ale te sa duzo drozsze
miki_radom - 16-09-2008, 19:39
Witam,
Wydaje mi sie ze rozmiar 205/50/16 jest najbardziej zblizony do orginału a to stronka gdzie można wyliczyć róznice prędkości miedzy rozmiarami
http://www.v10.pl/narzedz...u,opon,204.html
Anonymous - 16-09-2008, 23:33
Ja otrzymalem, wraz z papierami mojego miska, cos jakby swiadectwo homologacyjne niemieckie ktore zaswiadcza ,ze zastosowanie felg i opon o rozmiarze 215/45/17 jest wpelni legalne.Moze jednak tomekrvf ma racje ?
|
|
|