To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] OBROTY zaraz po odpaleniu !!!

nabucha - 27-11-2012, 21:43

1000 na benzynie jak i na gazie
deejay - 27-11-2012, 21:44

Przepustnica do regulacji . Moze wystarczy tylko lekko doregulowac sama gardziel przepustnicy :wink:
nabucha - 27-11-2012, 21:49

To znaczy mam powiedzieć mechanikowi że optymalne obroty silnika powinny być ustawione na ile?
A czy po tej operacji nie wzrośnie zużycie paliwa?

deejay - 27-11-2012, 21:53

fabrycznie powinno byc ok 800 najlepiej :wink:

A mając obroty rzędu ok 1000 własnie w tym momencie masz tzw. przepał , czyli powinien wiecej palić :wink:

nabucha - 27-11-2012, 21:57

Dziękuję.
Oj, jak mało wiem nt swojego samochodu.

West - 07-09-2014, 15:54
Temat postu: Co się stało z obrotami, co jest nie tak??
Witam. Mam problem z moim Mitsu Galantem 2.0 2000 4G63. Mianowicie silnik tak jak by nie miał ssania. Po odpaleniu wskakuje na ok 1100 i po sekundzie wraca do 800 i tak już zostaje. Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem np stojąc na światłach na luzie. Grzebałem trochę i wszystkim przy klinie obroty idą do góry a u mnie spadają??? Nowe kable i świece, czyszczona przepustnica. Jakie macie pomysły i co mam sprawdzić???
MichciuGT - 07-09-2014, 18:31

Sprawdź na początku czy masz dobrze masę podczepioną z aku do karoserii,

jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty,

sprawdź przewody do czujników od prędkości obrotowej i same czujniki czy mają właściwą rezystancje

Tomasz87 - 07-09-2014, 18:59

kolego przerabiałem dokładnie taką samą historię na tym samym samochodzie u siebie :)
ważne jest w zasadzie wszystko z elektryki i czujników.
Jeśli jesteś pewny, ze przepustnicę masz po czyszczeniu dobrze ustawioną(jest gdzieś o tym temat), to zacznij od czujnika położenia wałka rozrządu.

tutaj masz pokazane gdzie go szukać:

milo - 07-09-2014, 19:01

MichciuGT napisał/a:
jak masz możliwość to podepnij inne ecu i sprawdź czy nadal będą spadać obroty,

Ciekawe jak odpali auto :?: przy zmianie ecu trzeba zmienić stacyjkę cały komplet
West napisał/a:
Problem największy zaczyna się gdy włączam klime wtedy obroty spadają do 500-600 i zaczyna telepać autem

Nie masz podbicia obrotów podczas obciążenia , przy kręceniu kierownicą też spadają mocno obroty :?:

West - 07-09-2014, 20:02

Zanim go kupiłem ktoś się nim bawił (elektroniką). W sumie prawie wszystko już ustawiłem - zostały mi tylko te obroty i tak jak mówisz kolego nie podbija przy rozruchu na zimnym silniku i spadają gdy klima się załącza. Przepustnicę czyściłem sam ale czujnik położenia przepustnicy był przykręcony na jedną śrubkę (ktoś się bawił). Nie kręciłem - ustawiłem mnw w środkowym położeniu i delikatnie "przykręciłem" śrubką obroty z ok.1000 jak zię zrobiły do 800. Nie resetowałem po tym kompa z braku czasu - mogę spróbować - to nic nie kosztuje. Znalazłem jeszcze na forum procedurę adaptacji:

Procedura programowania obrotow silnika po resecie (wypięciu akumulatora)

Procedura programowania dotyczy wszystkich wersji silnikowych. Włączenie klimatyzacji i opuszczenie szyb ma sens w przypadku programowania w temp powyżej 17 stopni. W przeciwnym razie opuszczanie szyb można pominąć.

(1) Uruchom silnik, pozwol nagrzac sie silnikowi az temperatura w chlodziwa osiagnie temperature 85.
(2) Przelacz stacyjke w pozycje OFF by zatrzymac silnik
(3) Po 10 lub wiecej sekundach uruchom ponownie silnik
(4) Pozostaw uruchomiony silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzacja lub nagrzewnica: Wylaczona
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
Wszystkie odbiorniki wyłączone (w tym dmuchawa - nawiew)
(5) Zatrzymaj Silnik
(6) Uruchom ponownie silnik na 10 minut spelniajac ponizsze warunki
-skrzynia biegow: Neutralny (P dla skrzyni automatycznej)
-Klimatyzajaca: Wlaczona (temperatura ustawiona na maxymalne chlodzenie, dmuchawy na najwyzsza predkosc
i okna maksymalnie otwarte)
-Temperatura chlodziwa: 83 lub wiecej
(7) Powtorz kroki (5) i (6)

Co o tym sądzicie bo jeszcze nasuwa mi się czujnik temperatury - rano ok nie podbija bo powiedzmy uszkodzony ale dla czego obroty spadają przy klimie?

Koledzy a gdzie ten czujnik temperatury się znajduje i jak go sprawdzić?

Jak coś nowego odkryję to dam znać.

Pozdrawiam.

milo - 07-09-2014, 20:15

Czujnik temperatury przy 20 st C 2,1-2,7 kilooma przy 80 st C 0,26-0,36 kilooma manual 13 ale watpie zeby to był czujnik temperatury ale sprawdz opornosc
West - 07-09-2014, 20:42

Ok Dzięki a podczas kręcenia kierownicą obroty nie spadają - przynajmniej ja nie zauważyłem.
robertdg - 08-09-2014, 08:26

Wątek scaliłem, ale poprzednio zwracałem uwagę na to, że już takie watki są i należało kontynuować własciwy, po co ciagle coś powielać skoro jest już napisane.
West - 08-09-2014, 20:37

Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił...
Tomasz87 - 09-09-2014, 01:11

West napisał/a:
Panowie. Jakie macie napięcie na czujniku położenia przepustnicy? Proszę, niech ktoś zmierzy - przy wtyczce znajdują się cztery przewody 1.czarny 2.żółty itd Jak ktoś może to proszę podejdźcie z miernikiem. + miernika do tego 2. ŻÓŁTEGO przewodu a - do - akumulatora. Jakie macie wyniki? Tam jest zakres od 0 do 5V. U mnie na ciepłym silniku na biegu jałowym jest tam 0,04V i wydaje mi się ze jest to dużo za mało a tak jak pisałem ktoś się tam wcześniej bawił...


Wiesz co... o ile pamiętam, to na biegu jałowym miałem 0,5 ~ 0,7V, im więcej obrotów tym bliżej 5V... wyreguluj przepustnicę...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group