To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Olej w zbiorniku płynu chłodzącego - co oznacza

pamar - 10-06-2010, 14:30

Powojowałem wczoraj pod kątem sprawdzenia ilości oleju w zbiorniczku i ogólnie stanu oleju. Pierwsza dziwna sprawa, to pusty zbiorniczek wyrównawczy :roll: poprzedniego dnia płyn by i był na wierzchu olej, gdzie to wcięło? Uzupełniłem płyn, sprawdziłem korek od oleju, poziom na bagnecie i odpaliłem. Cari popracowała jakieś 30min i ponownie sprawdzam korek i bagnet i.... NIC, zero jakichkolwiek śladów płynu:

A w zbiorniczku, śladowe ilości oleju:

Zakręciłem wszystko i ponownie odpaliłem silnik.... po jakimś czasie usłyszałem dźwięk który przypisywałem napinaczowi (temat o napinaczu i rolkach) pojawiający się na małych obrotach, coś mnie tknęło i odkręciłem korek od zbiorniczka i wywaliło płyn na zewnątrz:
http://www.youtube.com/watch?v=M8UF4MWgDJk
UWAGA!!! Terkotanie na niskich obrotach, ustało jak bul po odbarczeniu zęba :roll:
Dzisiaj ponownie sprawdzę co tam w tym zbiorniczku jest, bo wczoraj nawet nie miałem czego wyciągać.

Carismaniak - 10-06-2010, 18:30

ale koledzy ja mialem ten sam problem i po wyplukaniu calego ukladu i jezdzeniu juz z 2 miesiace nic tam nie ma zadnego oleju moze kupiles gdzier juz byla walnieta uszczelka i wystarczy wyplukac i wymyc caly obieg sproboj najpierw tak i pojezdzij ten miesiac conajmniej narazie zalewajac sama czysta woda i bedziesz mial wszystko jasne pozdro
pamar - 12-06-2010, 12:44

robertdg napisał/a:
zalecam intensywne płykanie układu chłodzenia czysta wodą.

Carismaniak napisał/a:
wyplukac i wymyc caly obieg sproboj

Będę działał :) a jak myślicie ile razy trzeba płukać?

robertdg - 12-06-2010, 12:49

Ja kieydś jak płukałem układ, to zeszła mi prawie cała dniówka i przelałem koło 1000litrów wody, ale tam była gorsza masakra, bo sąsiad sobie pomylił korki wlewowe :D
pamar - 13-06-2010, 13:22

Całe szczęście, ilość oleju w zbiorniku wyrównawczym (w moim przypadku) była śladowa, po wyciągnięciu strzykawką tego czegoś, po zdemontowaniu i wyczyszczeniu zbiorniczka (dokładnie) i po ponownym zalaniu, okazało się, że olej zniknął i nie trzeba płukać całego układu chłodzenia.
Jak myślicie, co było przyczyną pojawienia się oleju w układzie chłodzenia????
Czy źle palące 2 świeczki, zmienione jakieś 3mce wstecz
czy zmiana oleju z Mobila na Castrola?(ten i ten 5W40) a może..... dolali mi olej w serwisie?????????? :doubt: :evil:

Carismaniak - 15-06-2010, 10:45

mysle ze oleju do wody to ci raczej nie dolali :) ale jezeli nie wyplukales calego ukladu tylko sam zbiorniczek to gwarantuje ci ze jeszcze ci sie ten olej pojawi bo bardzo duzo pewnie siedzi jeszcze w przewodach ja w swojej plukalem caly dzien i pozniej przez 5 dni wylewalem co jakis czas i jezdzilem na zwyklej wodzie zeby sie do konca wyczyscil i jest gites ale jak zdjolem przewod powrotny to jak z tubki smar wyciskalem :) ) powod u mnie oleju w wodzie byl taki ze wczesniej byla walnieta uszczelka przed kupnem auta i ktos nie wyczyscil ukladu :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group