To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [FAQ] Olej automatycznej skrzyni biegów

DamianBlue - 06-05-2007, 20:48

Czyli dextronem nie moge zalac bo cos sie może uszkodzić? Jak to jest?
Anonymous - 08-05-2007, 20:28

teoretycznie możesz ale jeśli w jakiś sposób uda ci się dostać to zalej AMSOIL ATF. polecany również do wyczynowych i jako jedyny naprawdę zalecany do VR-4
DamianBlue - 09-05-2007, 19:55

Właśnie zauważyłem że poprzedni właściciel lał ATF II, dobre to?
Anonymous - 11-10-2007, 13:13
Temat postu: Pilnie potrzebny filtr do skrzyni biegow F4A42!!
Pilnie potrzebny filtr do skrzyni biegow F4A42!!

jak ktos ma jakis zapas, to prosze o kontakt : 512088655

Czekam juz ponad dwa tygodnie (zalatwiam z dwoch miejsc ASO RM FILIPOWICZ W KRK i JC W KRK) :/

Bartek - 11-10-2007, 13:40

Uderz do Krzyżaka..... widziałem u niego w garaży taki ;)
Krzyzak - 11-10-2007, 17:02

Wczoraj taki filtr pojechal z powrotem do Pabianic. Wraz z innym filtrem do ASB Mitsu nowej generacji.
Wiec lepiej uderz do Japaneze.

swinks_UK - 14-02-2008, 11:20
Temat postu: Wlew oleju do skrzyni Tiptronic
Mam taki dość nietypowy problem związany ze skrzynią Tiptronic. Właśnie zamierzam wymienić olej w skrzyni w moim VR4. No więc, znalazłem już wszelkie uwagi i tym podobne (głównie cały manual na stronie Club VR4), ale nigdzie nie było pokazane gdzie dokładnie jest wlew.
Wiem, że to oczywistość, wychodzi jednak, że nie dla mnie :oops:

Bartek - 14-02-2008, 13:02

Rurką na bagnet.... w FAQ masz całą procedurę wymiany
swinks_UK - 14-02-2008, 16:03

Dzięki Bartek!
Myślałem, że jest jakiś osobny korek i spędziłem całą godzinę go szukając.
Dodam tylko, że wymiana w Tiptronicu z silnikiem 6A13tt już nie jest taka łatwa. Ten ch***ny dostęp. Trzeba zdjąć całe orurowanie by dostać się do filtra, i tu klucz łańcuchowy nie daje rady, bo nie ma tyle miejsca.
Spotkałem się też z trochę inną procedurą (wymagane jakieś 10 litrów oleju):
0. opcjonalnie zalanie fluszem i jazda 5 min. (użycie wszystkich ustawień PRND1234) przed spuszczeniem
1. najpierw spuszczanie korkiem oleju z dna skrzyni
2. potem uzupełnianie i zakręcenie korka
3. potem rozłączanie rurek (w 6a13tt w innym miejscu) i na "N" 60 sek.
4. połączenie rurek i uzupełnienie
5. wymiana filtra
6. 15 min. jazdy
7. resetowanie kompa (dostosowanie do nowej gęstości oleju)

Znalazłem też ciekawostkę, że do skrzyń INVECS II nie należy stosować olejów Dextron (także pod marką Comma AQ3). Jednak nie spełniają wymogów MMC i wg. zaleceń z 2005 mogą powodować uszkodzenie skrzyni.
Póki co najlepszym zalecanym jest Amsoil ATF.

Wszelkie uwagi mile widziane...

Bartek - 15-02-2008, 11:01

Procedurka z grubsza podobna ;)

Flusza lepiej nie używać - podobno może powodować uszkodzenia skrzyni

swinks_UK napisał/a:
3. potem rozłączanie rurek (w 6a13tt w innym miejscu) i na "N" 60 sek.


generalnie chodzi o to samo ;) - chłodnica pewnikiem jest osobna.....

swinks_UK napisał/a:
Dextron


NIGDY dexron..... Tylko DiaQueen ATF SP II lub Castrol Transmax Z

swinks_UK napisał/a:
Póki co najlepszym zalecanym jest Amsoil ATF.


o tym nie słyszałem/czytałem

swinks_UK - 15-02-2008, 12:18

Wspomniane rozłączenie rurek wygląda tak (wg. Kieran z Club VR-4):
http://www.clubvr4.com/fo...=1&d=1140271006
i dalej:
http://www.clubvr4.com/fo...=1&d=1140271006
Natomiast info o oleju jest stąd:
"Gearbox (Automatic):
You will need 10 litres as an *absolute minimum* for a full ATF flush. Depending on how dirty/contaminated/old your ATF is, you may need up to 15 Litres!
Recommended:
Amsoil ATF (Fully Synthetic Universal Automatic Transmission Fluid) - This is the *ONLY* transmission fluid that meets the Diamond SP-II and SP-III fluid standard. Dexron III is *NOT* a satisfactory alternative."


i tyle wyjaśnień...

Anonymous - 21-02-2008, 16:58
Temat postu: WYMIANA OLEJU W SKRZYNI (AUTOMAT) 2.5 V6
MAM PYTANIE ODNOSNIE WYMIANU OLEJU W SKRZYNI (AUTOMAT) 2.5 V6
CO ILE TRZEBA WYMIENIAC
NIE MAM ZIELONEGO POJECIA O TYM A Z TEGO CO WIEM TO NIEWIELE SERWISOW WYMIENIA JE !!!

Bartek - 21-02-2008, 17:18

60-90 kkm

W FAQ masz jak to się robi....

pawlos - 29-03-2008, 13:38
Temat postu: jaki olej do automata
Witam

mam pytanie dość proste ale bardzo wazne

kupiłem galanta z automatem - gościu wymienił niedawno olej w skrzyni biegów ale jedyne co wie na temat tego oleju to to ze jest to ATF 2

nie wiem co teraz zrobic -olej jest jasno bursztynowy ale nie wiem czy odpowiedni dla tej skrzyni bo nazwy producenta nawet nie zna tego oleju

proszę o rady znawców tematu

pozdrawiam

RoveR - 29-03-2008, 17:40

W tych tematach znajdziesz trochę informacji:
http://www.mitsubishi-gra...t=olej++skrzyni
http://www.mitsubishi-gra...topic.php?t=515



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group