Space Star Techniczne - [MSS ALL] [ZAWIESZENIE] Zbieżność z tyłu?
cns80 - 03-12-2013, 07:50
marecki338 napisał/a: | to ze nie ma żadnych stuków nie świadczy o braku luzów. | Przecież napisał:
cakp napisał/a: | Auto miało robiony miesiąc temu przegląd, nie było luzów w tylnym zawieszeniu. |
Bizi78 - 03-12-2013, 10:34
Ale szarpaki to chyba wszystkich luzów nie wykryją .
marecki338 - 03-12-2013, 14:32
miałem to samo przegląd tył zero luzów a opon ni ma . kontrola wzrokowa a tam tuleje pozrywane ( cukierki) . nie widać ich od dołu to na to nie patrzą diagnosci.
cakp - 18-12-2013, 16:08
cns80 napisał/a: | Jak ja lubię takie bajki
cakp, masz do zrobienia całą geometrię. Prawy tył idzie w pochyleniu, albo nie liniowo z przodem i stąd zużycie. Jeśli nie masz luzów w zawieszeniu to kup te śruby mimośrodowe i tylko to wymień, bo stare pewnie się pourywają przy próbie regulacji zawieszenia. Tymi śrubami właśnie ustawia się kąty kół względem siebie i płaszczyzny podłoża.
Tu przykładowa cena śruby:
http://allegro.pl/sruba-m...html?source=mlt |
Byłem w rafarmoto na ryżowej 9 w Warszawie, powiedział że tyłu nie mógł odkręcić i wziął 100zł bo się namęczył a geometria nie ustawiona. Nie polecam tego warsztatu na dodatek wyjechałem z przestawioną kierownicą. Reklamacja i tak nic nie da na przód bo robiąc tył trzeba będzie znów przód rozpinać.
Dzięki za podpowiedz z tymi śrubami. Ile mam kupić tych śrub? po 2 na stronę?
Z tego co jeszcze wiem mam kupić wachacz dolny poprzeczny plus śruby regulacyjne i krótki dolny wachacz plus śruby regulacyjne. Czy może mi ktoś podpowiedzieć co się składa na komplet by ustawić geometrie kół przy braku możliwości rozkręcenia? co kupić kompletnie?
cns80 - 23-12-2013, 14:02
cakp napisał/a: | wachacz dolny poprzeczny | Dobrze że nie wzdłużny, bo byś zabulił.
cakp napisał/a: | krótki dolny wachacz | To to za grosze
cakp napisał/a: | śruby regulacyjne | Jak wyżej.
Zadzwoń do Japanese (nasz klubowy dostawca części). Jak ja robiłem to miał oryginały w niezłych cenach. (42) 215 44 02.
marecki338 - 23-12-2013, 17:22
w inter carsie sa tuleje met-gum za grosze wymienne nie ma potrzeby wymiany całego wahacza , wiem bo w zmieniałem . przy montażu zawieszenia posmarować sruby smarem miedziowym nie będą się zapiekać .
Bizi78 - 23-12-2013, 19:08
marecki338 napisał/a: | w inter carsie sa tuleje met-gum |
Chyba TED-GUM .
futrzany - 23-12-2013, 19:27
Z tego co piszesz jak nie mógł odkręcić to w najgorszym wypadku może być potrzebny wahacz poprzeczny śruby regulacyjne i być może nawet amortyzator tylni, były przypadki nie odkręcenia więc tylko cięcie zdało radę
[ Dodano: 23-12-2013, 19:30 ]
Panowie co mają gumy do wahacza którego nie można zdemontować
marecki338 - 23-12-2013, 20:52
promują ted gum ale jak się ich pocisnie maja tuleje jamato wiem bo zrobiłem całą zawieche na tulejach jamato z inter cars J55000CYMT TULEJA WAHACZA JAMATO 15,96 SZT J55000AYMT SILENBLOCK DRĄŻKA REAKCYNEGO 32,53 SZT J55007AYMT TULEJA WAHACZA TYŁ 25,46 ZŁ SZT ceny z paragonu wymiana własna . met-gum to skrót od metalowo-gumowa.
cakp - 03-01-2014, 22:22
W sumie to postanowiłem po nowym roku przyjechać na trochę wolnych dni do rodzinki i przy okazji zaryzykować tutaj ustawić geometrię (a może innemu się uda odkręcić?). Po prostu przeraził mnie koszt wymiany połowy tylnego zawieszenia. Akurat się okazało się że tam gdzie kupowałem nowe opony, mają urządzenie. Problem z mimośrodami i zakupem tulei odpadł ,gdyż wszystko na szczęście udało się odkręcić. Do tego dowiedziałem się w sklepie że w SS po lifcie mimośrody były w wersji ulepszonej czyli te jakby srebrne a przed liftem te jakby złote ( wygląd) I te wcześniejsze sprzed liftu podobno się szybciej zapiekały. Te po lifcie podobno były czymś zabezpieczone.
Pełna geometria ustawiona, posiadam wydruk przed i po. Niestety zostało przekręcone koło kierownicy. Muszę w prawo przekręcać by prosto jechał. Mechanik nie potrafi powiedzieć co jest nie tak, gdyż wg wydruku wszystkie parametry w normie. Kierownicę ustawiał wg poziomicy a mowi że gdy ustawi wg położenia kierownicy to rozjadą się parametry zbieżności kół. Moje pytanie
1. Czy można poprawić kierownicę wydłużając z jednej strony drążek kierowniczy a z drugiej skracając o taką samą ilość obrotów? np po pół obrotu nie naruszając geometrii i zbieżnosci? Moze to mu zasugeruję w ramach reklamacji.
2. Na wydruku wszystkie parametry mam na zielono czyli znaczy że mieszczą się w normie. Jedynie na czerwono to w przedniej osi kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Podobno w SS się tego nie ustawia (tak mi powiedział) Czy to prawda?.
maniak30 - 03-01-2014, 22:39
po prostu nie założyli blokady na kierownicy,powinni ją najpierw ustawić i zabezpieczyć dopiero później bawić się geometrią
robertdg - 03-01-2014, 23:34
Może być źle wykonana kompensacja, zalezy jeszcze jak duże były rozbiezności przed pomiarem, wklej wydruki
cakp - 04-01-2014, 00:01
Pierwszy wydruk, ustawienia do poprawy i po poprawie
1
Pojechałem ponownie o godz 14 informując ze kierownica jest przestawiona i zrobili mi drugi wydruk ( gdyż musieli ponownie i tak wszystko podpinać do geometrii). Drugi wydruk rózni się troche od pierwszego, mowiąc o zielonych polach. Nie wiem czemu. Końcowe wartości z 1 druku i 2 druku powinny być takie same po ustawieniach.
2
robertdg - 04-01-2014, 09:34
Tak wogóle to te wartości zbiezności połówkowych nie zgadzają sie z ksiązkowymi, jezeli chodzi o przednią oś to zbieznośc połówkowa wedle ksiązki:
0°00'±06' czyli od -0°06' do +0°06'
zbieżnośc sumaryczna zalecane 0°00'
jezeli chodzi o tylną oś to zbieżność połówkowa wedle ksiązki:
0°09'±06' czyli od +0°03' do +0°15'
zbiezność sumaryczna zalecana +0°18'
Co do samych wyników, to jest jak jakas czarna magia, zwróc uwagę na fakt, że katy pochylenia przednich kół totalnie się rozjechały i to w takich wartościach, że głowa mała, podobnie z tyłu, sama zbiezność przedniej osi rozjeżdza sie dwukrotnie w dodatku na minus.
Zatem albo masz jakieś luzy w zawieszeniu i fachowcy ustawili jak mogli na tym co było, albo fachowcy ustawili obie osie, pokontrowali i wypuścili nie robiąc kompensacji koła kierownicy, zmiany zbiezności na przedniej osi były znaczne, wiec maszyna nie jest idiotodporna i czasami lubi przyjąć że jest dobrze a jest źle.
Dodatkowo ustawiając zbieżnośc osi przedniej to fakt cięzko trafić w zera, ale lepiej niech już ta zbiezność będzie na +, np po +0°01 na koło
Radze się zastanowić dlaczego wyniki katów pochylenia kół sie tak rozjechały, lewe koło -0°60' do -0°17', prawe -0°73 do -1°08'
Końcowe ustawienie zbiezności osi przedniej jest poza normą sumaryczną
Misin3 - 14-03-2014, 20:07
Witam Mam pytanie ile jest śrub mimośrodowych w tylnym zawieszeniu dwie czy cztery. Mi się wydawało że dwie ale na allegro widzę że sprzedają po cztery. Z góry dziękuje za odpowiedź.
|
|
|