To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z cykaniem...

Robson86 - 04-08-2008, 11:41

a jaki masz przebieg :?:
Jesli nie zauwazyles zadnych wyciekow czy nadmiernego ubytku oleju to spokojnie mozesz wlac ten sam co miales czyli Mobila 1 5W50 :)
Bardzo dobry olej :)
Pozdroo

t.o - 04-08-2008, 11:42
Temat postu: Re: Problem z cykaniem...
wawer82 napisał/a:
Witam.
Wiem że tematy były juz wiele razy poruszane ale nie działa u mnie opcja szukaj, tzn działa ale mogę wyszukać tylko autora a to mi nic nie da....

Zawory odzywały sie u mnie tylko na zimnym silniku a na ciepłym było cicho. Zrobiłem ostatnio trasę nad morze. Wracając były straszne korki wiec jechałem 10 godzin... Silnik nie przegrzewał sie-temperatura cały czas stała w normie. W połowie trasy zaczęły odzywać sie zawory a teraz cykają że aż przykro sie robi :-(
Auto miałem kupione w Niemczech.Nie wiedziałem jaki był tam olej wiec kupiłem 5W50 Mobil tak jak wszyscy radzili. Przy spuszczaniu starego oleju złapałem sie za głowę bo była tam istna "smoła" :-( Zrobiłem 3 tyś i nie wiem co robić? Wymienić jeszcze raz olej na ten sam żeby przepłukać silnik czy sięgnąć po 10W40 czy jakis inny, co radzicie???
Proszę o konkretne rady.


Może niektóre hydrozaworki są już do wymiany?
Wcześniej jednak poczekałbym na ok. 2 wymiany oleju, zalewając Valvoline MaxLife 5W40.

wawer82 - 04-08-2008, 11:46

Przebieg to 167 tyś.
Od zalania oleju po przejechaniu ok 3,5 tyś nic nie ubyło.Cały czas trzyma stan pod max.

Moominek - 04-08-2008, 11:47

Miałem to samo po sprowadzeniu auta. Teraz przeszedł 3 wymianę oleju i niestety ale nadal płucze. Cykanie jakby rzadziej. Może zrobić mu gruntowne płukanie. Zaserwować kilka wymian np. co 1000km?
tommyc1 - 04-08-2008, 17:46

ludzie, jakie plukanie? jaka zmiana oleju? co wy tu za baje wypisujecie :doubt:

tez to mam :D
:) i dowiedzialem sie , ze to......................... :roll: SAMOREGULATORY :)


wiec dajcie se juz spokoj z tymi teoriami, bo to nic nie dziala-probowalem, rozne oleje, "plukanie"...a wystarczy ok 1200zl i po sprawie:)

5eba - 04-08-2008, 18:38

tommyc1 napisał/a:
dowiedzialem sie , ze to......................... :roll: SAMOREGULATORY :)



Nowosci nie odkryles ,to chyba wszyscy wiedza :) Ale kazdy robi co moze by 1200zl zostal w kieszeni :)

Moj jak byl kupowany odpalony zostal po 8 miesiacach stania ... Zawory zaczely tykac jak troche temperatury zlapal. Trasa do polski 900km i cykanie w miare ustalo (raz po raz cos sie odezwalo) . Wymienilem oliwe na motula 10w/40 i zawory slysze czasami przez sekunde po odpaleniu ... co wg mnie jest normalne bo cisnienia jeszcze nie ma.

Anonymous - 04-08-2008, 20:19

Płukanie pomoże, ale na wyczyszczenie kasy z kieszeni. Może miałeś pecha jak ja kiedyś i trafiłeś na podrabiany olej, wymieniłem po 1000 km. Pomogło. Problem jest z olejami taki, że dopóki nie wlejesz do silnika to nie wiesz co tak naprawdę kupiłeś. Przebieg auta nie jest wielki więc możesz próbować z pełnym syntetykiem lub przejść na połówkę i jeżeli masz cięższą nogę to skorzystać z rady 5eba
5eba napisał/a:
Wymienilem oliwe na motula 10w/40

Dobry olej odporny na wysokie obciążenia i ............... NIE ROZLEWANY U NAS.
A ten twój obecny w silniku po prostu nie wytrzymuje temperatury i stracił swoje właściwości. Bezwzględnie wymieniaj, szkoda silnika. Skoro na tej smole z przed wymiany było lepiej to na pewno trafiłeś na trefny olej.

saphire - 04-08-2008, 21:01

Albo ktoś coś dolał do oleju tuż przed sprzedażą właśnie po to by nie cykało.
tucci - 04-08-2008, 21:51

panowie, aby wyeliminowac cykanie calkowicie i nie wracac do tego problemu never again trzeba je wymienic. Mozna dojsc ktory z nich cyka lub dla pewnosci wymienic wszystkie 24szt/jak u mnie. Koszt jednego u japaneze ok 20zl/szt
Marcino - 05-08-2008, 01:02

A ja po powrocier z wakcji napewno zrobie czysczenie kanałków w głowicy. Sampler bodajże tak zrobił i ma spokoj. mysle ze ro rozwiązanie jest najmniej kosztowne. A przy okzaji iświczki wymienie...
POzdrawiam

sampler - 05-08-2008, 06:46

Dokladnie tak. Nie jest to mocno skomplikowana sprawa a jaka przyjemnosc pozniej z niezakloconej pracy V6 :)
wawer82 - 05-08-2008, 22:14

Dzisiaj wymieniłem olej ponownie na Mobil 1 5W50 tylko kupiony u innego dostawcy niż poprzednio.
Efekt jest taki że nie stuka cały czas. Chwilami pracuje cichutko ale ciągle częściej je słychać niz nie :( Jak na razie zrobiłem za mało kilometrów żeby zauważyć różnice.

Ktoś wspomniał o oleju motula 10w/40 jak on wygląda cenowo??? Musze wiedzieć czy mam zacząć już zbierać :(

sampler - 05-08-2008, 22:28

100 zl za 5l

A na wspomniane cykanie sama wymiana oleju nie wystarczy. Nie obejdzie sie bez czyszczenia magistral lub co gorsza wymiany hydrokompensatorow.

JaGrab3 - 05-08-2008, 23:11

Jakiego tego motula polecacie, bo teraz mam castrola magnateca, ale jakoś za bardzo sie z nim nie bede wiązał...
sampler - 06-08-2008, 06:36

polsyntetyk Motul 6100
pelny syntetyk Motul 8100



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group