To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Galant -klasy i segmenty

Anonymous - 15-08-2008, 23:36

Ursus napisał/a:
nie trafiłem nigdy na rdzewiejące po prostu tak sobie A4 czy Vectrę
Gal tez nie rdzewieje tak sobie :P
Ursus napisał/a:
To śmieszne wręcz. Jeżeli producent wypasi auto do granic możliwości i okrzyknie to standardem śpiewając jednocześnie za auto 200 tys. zł to jest to okazja? Standard to czysty chwyt reklamowy i mniejszy problem z kapryśnymi klientami dla dealera.
z tym to sie zgodze bo co z tego ze np Golf V w 'standarcie' ma 10 poduszek ESP naped 4MOTION szyber klimatronika i skrzynie DSG skoro tez kosztuje grubo ponad 100tysi i nazwany jest GTI czy R32
Ursus napisał/a:
Sorry ale za te 150tys zł to pewnie można było kupić o wiele bardziej wypasionego niemca i co z tego, że nie w standardzie skoro w tej samej cenie?
na poczatku tematu jest zdjecie cennika E KLASSY Passat w '99 roku startowal o83 tys do 195
tommyc1 napisał/a:
zgadzam sie z Toba w 99% tez uwazam, ze ceny miskow sa zawyzone-pisalem juz o moich wrazeniach z ogledzin nowego lancera-sorry, ale 120tys za lancera to jakas kpina-to auto klasy corolli czy mazdy 323-tamte w dobrym wyposazeniu i mocnymi silnikami mozna kupic za 70-80tys...niczym nie ustepuja lancerowi
120tys nie kosztuje podstawa tylko dobrze wyposazona wersja ...EVO kosztuje 158
» Lancer Sedan

Model Silnik Cena w PLN (brutto) Dopłata za lakier metalizowamy


NEW LANCER INSTYLE NAVI 1.8 87.190 1.890


NEW LANCER INFORM 1.5 57.190 1.890


NEW LANCER INFORM 1.8 60.190 1.890


NEW LANCER INFORM 2.0 DID 78.990 1.890


NEW LANCER INVITE 1.5 63.190 1.890


NEW LANCER INVITE 1.8 66.190 1.890


NEW LANCER INVITE 2.0 DID 84.990 1.890


NEW LANCER INFORM BEZ ASTC 1.5 55.190 1.890


NEW LANCER INTENSE 2.0 DID 91.990 1.890


NEW LANCER INSTYLE 2.0 DID 100.490 1.890


NEW LANCER INSTYLE 1.8 81.690 1.890


NEW LANCER INTENSE 1.8 73.190 1.890


NEW LANCER INSTYLE NAVI 2.0 DID 105.990 1.890




» Lancer Evolution

Model Silnik Cena w PLN (brutto) Dopłata za lakier metalizowamy


X GSR 2.0 158.990 1.990
cennik na golfa np jest zblizony bo tez zaczyna sie od okolo 50 tys zl domyslam sie ze Toyota czy Mazda ma podobnie
tommyc1 napisał/a:
150tys za gala w roku 2003 to smiech na sali,
tyle Gal kosztowal w '99 jak byl nowy patrz cennik na poczatku tematu.ceny na paska czy vectre sa teraz podobne jak na gala roznice jak zwykle sa w zaleznosci od stanu. nikt tu sie przy niczym nie upiera temat jest po to by wyjasnic watpilwosci jakie wyniknely przy okazji innego tematu...

Ursus napisał/a:
ale i tak Gal to nr 1
to akurat racja

[ Dodano: 15-08-2008, 23:48 ]
znalazlem ranking spadku cen w klasie sredniej i z Mitsu jest tam tylko Carisma

[ Dodano: 15-08-2008, 23:52 ]
Galant jest tu razem z Omega Camry S70 A6 Maxima i XJ

win_p - 16-08-2008, 01:50

A dlamnie galant to limuzyna najwyzszej klasy gdzies przy XYZ :mrgreen: Dlaczego? Dlatego ze ja tam autem sredniej klasy bym nie jezdzil :P
Tak po cichu dodam ze przesiadlem sie na gala z mazdy 323 hatchback i pewnie stad to odczucie :wink:

tommyc1 - 16-08-2008, 09:00

a ja nie twierdze, ze 120tys kosztuje podstawowa wersja lancera-tyle kosztuje najwypasniejsza (nie mowie o evo, choc za cene evo mam nowego outbacka z silnikiem 3.0 turbo-duzo praktyczniejszy i tez niezle jezdzi;), ale to i tak za duzo w tej klasie (bo 2l diesel to dla mnie zaden wypas)

bo w tej cenie mam full wypas mazde 6, BMW 520i, SUBARU OUTBACK 2.5l(!!!), toyote avensis 2.2, honda accord...itd, w tej klasie ogromny wybor w tej cenie i to wersje dobrze wyposazone, bo mozna w tej klasie juz ponizej 100tys znalezc fajne auta z mniejszymi silnikami ale bez np nawigacji...

...i jesli uwazacie, ze to porownywalna oferta do lancera...to ja dziekuje, nie gadam wiecej na ten temat, bo nie ma z kim;) papa

jeszcze na koniec: jak ktos nie potrafi dostrzec roznicy miedzy klasami, to nie ma sensu dyskusji ciagnac...mam znajomego, ktory jezdzi fiatem albea i mial okazje nowym lancerem sie przejechac i twierdzi, ze nie ma wlasciwie roznicy-z nim tez o samochodach nie rozmawiam :ANAL:

Krzyzak - 16-08-2008, 11:48

no ja sie z Vectry wyleczylem wlasnie przez wnetrze - wieje tandeta (opinia czysto osobista)
podobnie z cala reszta - wsiadasz i czujesz, tego sie nie da opisac

audi psulo mi sie co jakies 2000 km i juz nie chce mi sie tego opisywac po raz kolejny - jedynie blachy byly tam solidne i to bardzo!

silnik GDI jest nadal stosowany, ale w krajach, gdzie paliwo jest paliwem a nie sikami
natomiast diesel - no fakt, dla przecietnego usera to porazka, choc znam zadowolonych mechanikow-posiadaczy diesla Mitsu, ktorzy przejechali pol miliona (np. Tomek Michalak) z np. oryginalnym napinaczem rozrzadu i oryginalna glowica

japonczycy od lat mieli taka strategie, ze dawali ze 2 silniki slabsza, jeden mocny, jeden diesel i tyle
czasem jeszcze jakas wersja z turbo... specyfika sprzedazy

sampler - 16-08-2008, 21:24

Jeszcze na jedno chcialbym zwrocic uwage. Klase auta podaje sie wg wymiarow. A na przyklad audi A6 czy passat ma bardzo dlugie zderzaki. Na moje oko a6 ma obszerniejsze wnetrze ale passat juz mniejsze. A4 to juz w ogole porazka.
misjonarz. - 17-08-2008, 22:58

Ursus napisał/a:
popatrzcie na ceny

tak ale popatrz jakie są (były) cła na auta sprowadzane z Japonii. zobaczysz różnicę i to dużą porównując opłaty na auta z unii i spoza.

Ursus - 20-08-2008, 09:26

misjonarz. napisał/a:
tak ale popatrz jakie są (były) cła na auta sprowadzane z Japonii. zobaczysz różnicę i to dużą porównując opłaty na auta z unii i spoza.


A co przeciętnego śmiertelnika obchodzi cło?? Liczy się efekt końcowy, idę do salonu i patrzę na cenę a nie na to skąd i dlaczego tak drogo. Zagorzały miłośnik i znawca marki wypruje sobie flaki aby kupić nawet za kosmiczną kwotę taki samochód ale pan Kowalski odbije się z uśmieszkiem od drzwi salonu i skręci do VW, Opla czy Audi. Zresztą to przecież chyba widać gołym okiem, że te samochody nie miały wzięcia po ich liczbie na drogach, a przede wszystkim liczbie tym krajowych kupionych w salonie...
A co do silników GDI to dla mnie największą porażką jest brak możliwości zagazowania. Niestety mnie osobiście nie stać na jazdę na benzynie, więc dla mnie to wada i to duża. Z kolei to, że potrzebują one paliwa a nie sików to też nie zaleta...

Robson86 - 20-08-2008, 09:47

tommyc1 napisał/a:
jak ktos nie potrafi dostrzec roznicy miedzy klasami,

wiesz co ja sie z Toba zgodze bo widze roznice miedzy klasami (zawsze mentalna a prawie zawsze pod wzgledem wielkosci). Ale nie raz ciezko jest znalezc roznice pomiedzy wyrosnietym kompaktem a normalna klasa srednia...
Pozdroo

tommyc1 - 20-08-2008, 10:58

Robson86 napisał/a:
tommyc1 napisał/a:
jak ktos nie potrafi dostrzec roznicy miedzy klasami,

wiesz co ja sie z Toba zgodze bo widze roznice miedzy klasami (zawsze mentalna a prawie zawsze pod wzgledem wielkosci). Ale nie raz ciezko jest znalezc roznice pomiedzy wyrosnietym kompaktem a normalna klasa srednia...
Pozdroo


tak, to prawda...czasami nie ma wyraznej roznicy...chocby w naszej ulubionej marce: lancer kompaktowa, galant srednia a carisma??? :) "posrednia" :lol:

pompec - 20-08-2008, 11:08

ja chciałbym zwrócić uwagę, że zawsze (zarówno 10 lat temu jak i dziś) japońskie samochody były trochę węższe od europejskich aut... popatrzmy np. na Avensis'a II czy na Accorda VII... także brałbym pod uwagę ten fakt w klasyfikowaniu aut... dlatego uważam, że w tamtych czasach Galant był w klasie wyższej średniej, podobnie zresztą jak węższy o 3cm Accord V... co do długości to chyba nie mamy zastrzeżeń... no może jeszcze rzeczywiście nie największy rozstaw osi... ale nie wpływa on znacząco na zmniejszenie miejsca w kabinie... jest jeszcze przecież całkiem pokaźny bagażnik...
Robson86 - 20-08-2008, 11:10

tommyc1 napisał/a:
tak, to prawda...czasami nie ma wyraznej roznicy...chocby w naszej ulubionej marce: lancer kompaktowa, galant srednia a carisma??? "posrednia"

a no wlasnie :) te auta roznia sie prestizem bo im wyzej tym bardziej eleganckie auto :)
pozdroo

misjonarz. - 20-08-2008, 16:42

Ursus napisał/a:
A co przeciętnego śmiertelnika obchodzi cło

a właśnie dużo gdyż mimo że auto mu się podoba to
Ursus napisał/a:
Kowalski odbije się z uśmieszkiem od drzwi salonu

i mimo że tego nie chce, z braku innej możliwości cenowej
Ursus napisał/a:
skręci do VW, Opla czy Audi

co do GDI teraz takie silniki robi grupa VW, renault, toyota i inne, więc widocznie są to dobre silniki, przeznaczone dla tych co nie lubią gazu, i stać ich na PB

Anonymous - 20-08-2008, 17:09

Ursus napisał/a:
Zagorzały miłośnik i znawca marki wypruje sobie flaki aby kupić nawet za kosmiczną kwotę taki samochód ale pan Kowalski odbije się z uśmieszkiem od drzwi salonu i skręci do VW, Opla czy Audi.
VWej czy AUDI nie ciesza sie wcale taka wielka sprzedaza bylo nie bylo to stosunkowo drogie auta .nie zapomnijcie ze najwieksza sprzedaza caly czas bodaj cieszy sie fiat :pukeright:

[ Dodano: 20-08-2008, 17:49 ]
tommyc1 napisał/a:
lancer kompaktowa
to by sie zgadzalo lancer jest TU na 39 pozycji

tommyc1 napisał/a:
galant srednia a carisma??? "posrednia"
Cari jest TUna 10 pozycji

znalzlem taki cytat na stronie egospodarka w artykule o autach uzywanych
"przedstawiciele klasy niższej średniej, czyli tzw. kompakty (Corolla, Astra, Focus, dwie generacje Golfa oraz Civic). Zdecydowanie bardziej prestiżowa klasa wyższa średnia ma wprawdzie tylko trzech swoich przedstawicieli (Passat, Vectra oraz Mondeo)" i tu jak widac zaliczaja nawet wymieniane przez nas w temacie auta jako klase wyzsza srednia

wnioesk plynie chyba z tego taki ze Cari to typowa klasa srednia a Gal jednak wyzsza srednia

Ursus - 20-08-2008, 17:49

cuuube napisał/a:
Ursus napisał/a:
A co przeciętnego śmiertelnika obchodzi cło

a właśnie dużo gdyż mimo że auto mu się podoba to
Ursus napisał/a:
Kowalski odbije się z uśmieszkiem od drzwi salonu

i mimo że tego nie chce, z braku innej możliwości cenowej
Ursus napisał/a:
skręci do VW, Opla czy Audi

Chcąc nie chcąc powtórzyłeś dokładnie moje zdanie - morał jest ten sam i przyczyna wysokiej ceny nie ma tu nic do rzeczy. Gdy powiesz Panu Kowalskiemu, któremu podoba się Gal, iż ta cena to tylko przez cło jest taka wysoka to on odetchnie z ulgą i zmieni zdanie??
cuuube napisał/a:
VWej czy AUDI nie ciesza sie wcale taka wielka sprzedaza bylo nie bylo to stosunkowo drogie auta .nie zapomnijcie ze najwieksza sprzedaza caly czas bodaj cieszy sie fiat :pukeright:

Nie cieszą się wielką sprzedażą w stosunku do Fiata czy Mitsubishi? - w pierwszym przypadku o czym my tu mówimy :wink: ... w drugim Mitsubishi wciąż i pewnie zawsze jbyło na dalszym miejscu pod względem sprzedaży.

Anonymous - 20-08-2008, 17:53

Ursus napisał/a:
Nie cieszą się wielką sprzedażą w stosunku do Fiata czy Mitsubishi?
w stosunku do fiata
Ursus napisał/a:
w pierwszym przypadku o czym my tu mówimy
wiem wiem :pukeleft:

[ Dodano: 20-08-2008, 18:06 ]
co strona www to inaczej troche pisza

znalzlem jeszcze taki opis

Segment A - Supermini - czyli np. Fiat Cinquecento, Seicento, Panda, Hyundai Atos, i10, Renault Twingo, Daewoo Matiz, Chevrolet Spark. Premium, czyli auta lepiej wyposażone i droższe od konkurentów - Fiat 500.

Segment B - Auta małe - Fiat Punto, Opel Corsa, Renault Clio, Citroen C3, VW Polo, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Suzuki Swift. Premium - Alfa Romeo MiTo.

Segment C - Kompakty - Klasa średnia niższa - Fiat Tipo, Stilo, Bravo, Opel Kadett, Astra, Ford Escort, Focus, Toyota Corolla, Auris, VW Golf, Honda Civic. Premium - Alfa 147, Audi A3, BMW serii 1 (3 i 5 D htb), Lancia Delta.

Segment D - Klasa średnia- Ford Mondeo, Opel Vectra, Insignia, Toyota Carina, Avensis, VW Passat, Honda Accord, Peugeot 405, 406, 407, Renault Laguna. Premium - Audi A4, BMW Serii 3, Mercedes Klasy C, Alfa Romeo 159, Subaru Legacy, Volvo S60, Jaguara X-Type.

Segment E - Klasa wyższa - Mercedes Klasy E, BMW Serii 5, Audi A6, Lancia Thesis, Alfa Romeo 166, Lexus GS, Citroen XM, C6, Volvo V70.

Segement F lub S - Samochody luksusowe - BMW Serii 7, Jaguar XJ, Lexus LS, Mercedes klasy S, Audi A8, Maserati Quattroporte. Do tej klasy zalicza się również samochody wyjątkowo luksusowe, robione na zamówienie, jak Rolls Royce, Bentley czy Maybach.

Segment G - Samochody sportowe - Toyota Celica, Honda S2000, Mazda RX7, Audi A5, Mercedes CLK, Audi R8, Ferrari F430, Mercedes SLR, Pagani Zonda, Lamborghini Murcielago, Bugatti Veyron. Segment ten ma jeszcze swój własny podział, który umieściłem niżej w tym temacie.

Segment H - Kabriolety - Toyota MR2, VW Eos, Renault Megane CC, Opel Astra Twin Top, Porsche 911 Cabrio, Mercedes SLK, Lamborghini Murcielago Roadster, Opel Speedster.

Segment I - Samochody terenowe i suvy - Toyota RAV-4, Land Cruiser, Mitsubishi Outlander, Pajero, Lexus RX, VW Tiguan, Touareg, Porsche Cayenne, Jeep Commander, Wrangler. Tutaj również jest dokładniejszy podział, głównie ze względu na wielkość.

Segment K - vany - Fiat Idea, Ulysse, Renault Modus, Scenic, Espace, Opel Meriva, Zafira, Chrysler Voyager, Toyota Yaris Verso, Corolla Verso, Avensis Verso, Previa, VW Sharan. Segment ten ma podział ze względu na gabaryty samochodu - mikrovany (płyta podłogowa wielkości auta segmentu B), minivany (zwykle zbudowane na bazie kompakta) i vany (największe, np Chrysler Voyager).

na pewnym forum jak widac wystepuje tu jeszcze w segmentach takie cos "Premium, czyli auta lepiej wyposażone i droższe od konkurentów " do tego Galant by pasowal tylko nie wiem czy sie nie doczepicie ze Gal byl drozszy o clo a nie wyposazenie :roll:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group