Problemy techniczne - No i stało się. Pękł pasek rozrządu.
Serek - 18-08-2008, 21:36
Kilka zdjęć zrobionych po zdjęciu głowicy. Jak widać na 3 cylindrach pogięte zawory. W zasadzie robota dotyczy samej głowicy. Dół wygląda dobrze. Pewnie pójdą tam nowe pierścienie jak doradził Bartek. Poza tym widać jedno z kół zębatych rozrządu. Zostało pospawane przez domorosłego spawacza-mechanika. Ale wszystko dziś przebił pasek rozrządu. Jego wygląd zewnętrzny oraz zużycie utwierdziły Bartka w przekonaniu, że to jeszcze fabryczny okaz. Wyobrażacie sobie? 180k na liczniku a pasek ten sam? Oczywiście pretensje mogę mieć sam do siebie ale dlaczego poprzedni właściciel nie wymienił?
saphire - 18-08-2008, 21:44
Serek napisał/a: | Wyobrażacie sobie? 180k na liczniku a pasek ten sam? Oczywiście pretensje mogę mieć sam do siebie ale dlaczego poprzedni właściciel nie wymienił? |
Z tego samego powodu co ty - z lenistwa, z oszczędności, z niewiedzy, bo po co skoro sprzedał itp. itd.
deejay - 18-08-2008, 22:32
Serek zrobimy pierścienie, szlifiernia zrobi głowice na cacy i Galant będzie śmigał jak złoto jeszcze go dobrze podocierasz spokojną jazdą pamiętaj i wszystko będzie jak fabryka , posłuży na długie lata moim zdaniem warto zainwestować parę złoty więcej i wtedy wiesz na czym jezdzisz , a nie kupować kolejny motor pod wielka niewiadomą
Krzyzak - 18-08-2008, 23:06
no masakra...
jednak bym bym dobrze sprawdzil denka tlokow - pamietam, ze kiedys Dorian (Shovel) nie sprawdzil i po zlozeniu silnika zaczal brac straszne ilosci oleju
po kolejnej rozbiorce okazalo sie, ze w denku jest dziura wielkosci (o ile pamietam) 2zl - zrobila sie gdy nadruszony material pekl od wybuchu mieszanki w komorze spalania...
lepiej raz a dobrze
deejay - 18-08-2008, 23:20
Krzyżak jutro sie wszystko dobrze wyczyści i przy dziennym świetle dobrze oglądnie i posprawdza tłok 1,2,3 tylko oberwały 4 został nie naruszony jak bedziemy robić pierścionki to i tak jeszcze raz oględziny zrobimy
Serek - 18-08-2008, 23:28
Dzięki za radę Krzyżak. Sprawdzi się. Powiem tylko, że wypadek przytrafił się kiedy jechałem odebrać Palmtopa, o którym rozmawialiśmy. Dokładnie ten sam model m515. Nie dojechałem. Palma nie kupiłem. Przyda się Twój na zlocie. Pamiętaj zabrać.
deejay - wszystko w Twoich rękach.
Bartek - 19-08-2008, 09:03
Uważajcie na pierścienie - jeżeli chcecie wsadzić CTi, to lepiej zostawcie oryginały.......
Serek - 19-08-2008, 16:45
Użytkownik forum eclipse.net ma do sprzedania pierścienie NPR, nówki. Niestety są to pierścienie dla silnika 7 bolt. Czy jest różnica? Nie zdążyłem zajrzeć do manuala.
Bartek - 19-08-2008, 17:00
Na 100% do 7 bolt są inne pierścienie...... Do 6-bolt w zależności od rocznika są różne.......
Serek - 19-08-2008, 20:27
Rozumiem. Niestety w AWD podejście do tłoków od dołu jest tak pracochłonne, że nie będziemy ruszać. Trudno.
TommiCrazy - 19-08-2008, 23:14
niewiem czy to normalne... ale skrzynia w moim galancie 92 byla 7 bolt, tak ze i silnik z evo(siedmio boltowy) podszedl bez problemow, i dotej pory nieiwem czemu tak bylo...bo myslalem ze wszystko w tamtych latach bylo 6 bolt
Bartek - 20-08-2008, 09:31
Od 06.92 wszystkie 4g6x są 7-bolt..... nawet SOHC 8V
Serek - 21-08-2008, 15:19
Przejrzałem kilka postów na forum eclipse.net. Wypisują, że silnik 6 bolt w dobrym stanie wytrzymuje nawet 300 koni w serii. Czy to prawda?
P.S. Wszystkie potrzebne części już zamówione (z nowymi podporami wału włącznie). Dziękuję Bartkowi (deejay) i Markowi (Japaneze). Niedługo rusza remont.
Bartek - 21-08-2008, 15:23
Tak.
ale.....
4g63T a nie 4g63
Serek - 21-08-2008, 15:41
Rozumiem, z treści postu i wypowiedzi klubowiczów trudno do tego dojść. Czy 4G63T a 4G63 ma inną głowicę czy blok także jest inny?
|
|
|