Carisma - Techniczne - Świece w GDI - kilka fotek ........
ROMEL - 24-05-2006, 07:34
KaWu... nie raz to ty sobie czyściłeś ale zwykłe świece takie jak masz u siebie w Lancerniku... i OK czyśc je dalej nie zaszkodzisz im - o ile nie robisz tego papierem o granulacji 100...
A jeżeli chodzi o świece do GDI - słuchaj Bartka bo ma rację i to w 100% - elektrody w świcach (do GDI) są z innego stopu... (nie wiem dokładnie jakiego) ale dadatkowo ma to coś z paltyną - pokrywane są platyną... dlatego też absolutnie nie wolno niczym drapać, rysować, itd....ponieważ uszkodzisz pokrycie platyną...\
Wszystko dzieję sie za sprawą wysokiej temperatury spalania w komorze GDI... jak sam skrót mówi Gasoline Direct Injektion - bezpośredni - a za to może być mała dawka paliwa(uboga mieszanka), a z koleji mała dawka paliwa = wysoka temp. spalania....
- do tego jeszcze dochodzi sprawa bardzo precyzyjnej (powtarzalnej) lokalizacji pojawiającej sie iskry...-chodzi tu o kierunek spalania oraz kierunek i przebieg fali uderzeniowej...
Heh...temat rzeka - GDI to troszkę wyższa matematyka - mechanizacja
Pozdro
Anonymous - 24-05-2006, 19:22
ROMEL napisał/a: | jak sam skrót mówi Gasoline Direct Injektion - bezpośredni |
DIRECT sie odnosi do wtryskiwacza, bo swieca jest wszedzie direct.
co do temp spalania, GDI nie zawsze pracuje na mieszance uwarstwionej, przy wysokim zapotrzebowaniu na moc przechodzi na mieszanke jednorodna tak jak SPI/MPI, co faktycznie nie zmienia faktu ze swiece sa inne (irydowe lub platynowe),z uwagi na bardziej odstajaca elektroda wglab komory spalania. Chociaz platynowe sa rowniez do tradycyjnych silnikow.
szczeslaw - 25-05-2006, 01:51
nippo napisał/a: | Chociaz platynowe sa rowniez do tradycyjnych silnikow. |
Tak, ale w większości silników platynowe stosuje się właściwie tylko ze względu na trwałość. Zauważ, że fabrycznie większość fur ma zwykłe świece. Ale są silniki takie jak np. GDI albo niektóre silniki Alfy, które WYMAGAJĄ stosowania platynowych (lub irydowych) świec. Nie wiem akurat jak zachowałoby się GDI w przypadku zastosowania zwykłej świecy (może by ją np. nadtopiło) ale wiem, jak zachowuje się 1.7l boxer z Alfy. Po prostu bardzo szybko zaczyna zalewać silnik i jest kupa a nie jazda.
Edit: oczywiście, że direct odnosi się do wtryskiwacza (nawet jest to ujęte w nazwie ). Ale właśnie zastosowanie bezpośredniego wtrysku (i pełne wykorzystanie jego możliwości) zmienia zupełnie sposób sterowania silnika (dawkowanie paliwa, zapłon itp) i parametry spalania.
Anonymous - 25-05-2006, 23:52
WOXY napisał/a: | ...i pisałem do NGK o podanie co do GDI teraz w zamiennik do IZFR6B (czekam nadal na info od nich).
|
Bez problemu je znalazłem:
Jak chcesz kupić w e-sklepie w Polsce (wiarygodny) za 70 zlotych sztuka:
http://swiece.e24h.pl/adv...m=&dto=&x=0&y=0
jak w UK (niewiele taniej), to wpisz w wyszukiwarce (Search) IZFR6B:
http://www.sparkplugs.co....ase/results.asp
Oznaczenia:
http://www.spark-plugs.co...ical/ngkjpg.htm
Czyli masz świece z irydową elektrodą centralną (najlepsze jakie są!)
Trwałość do 100Kkm
[ Dodano: 26-05-2006, 20:52 ]
Czyli wydatek duży, ale starcza na baaardzo dlugo
Anonymous - 29-05-2006, 11:17
szczeslaw, w zupelnosci sie z Toba zgadzam ale chodzilo oto, czy swiecie platynowe, irydowe mozna czyscic? bo tego nie wiem
pozdrawiam
Hubeeert - 29-05-2006, 11:21
Bartek napisał/a: | NIGDY W ŻYCIU PAPIEREM ŚCIERNYM ani szczotką drucianą!!!!!!!!!!! Chyba, że kolega KaWu ma ochote zasponsorować nowe świeczki
Można oczyścić preparatem do czyszczenia przepustnic lub (lepsze efekty wg mnie) Nitrox Petrol Treatment i miekką szmatką |
ROMEL - 29-05-2006, 11:22
Jeszcze raz...
NIE WOLNO CZYŚCIĆ ŚWIEC DO GDI... - drapania, szlifowanie, skrobanie... NIE WOLNO
Jedynie wymyc jakims specyfikiem i odmuchac sprężonym powietrzem...
POZDRO
Hubeeert - 29-05-2006, 11:30
Byłem szybszy
ROMEL - 29-05-2006, 11:55
Hm... a mówia że jak wysoki (wzrost) to wolniejszy
Cos sie nie sprawdza,,,,
POZDR
Anonymous - 29-05-2006, 11:58
no dobrze...do GDI, czyli rozumiem ze kazdych PLATYNOWYCH, IRYDOWYCH nie wolno czyscic papierem ani szczotka?
Hubeeert - 29-05-2006, 12:03
Dokładnie tak.
KaWu - 30-05-2006, 11:59
A zwykle mozna.
Sorki-ja wprowadzilem tutaj innych w blad. NIe wiedzialem ze pytal o platynowki.
ROMEL - 30-05-2006, 12:06
TAK można ... tylko oczywiście z głową ...
Tak żeby nie traktować świecy jakąś szlifierką katową a na niej szczotka...
POZDRO
Anonymous - 20-04-2007, 19:00
Taka ciekawostak tylko !
Wymienilem dzisiaj swiece na nowe NGK IZFR6B oczywiscie, no i jakie bylo moje zdziwienie ze stare prawie niczym sie nie odroznialy od nowych, no oczywiscie nalot. Ale spodziewalem sie jakies rdzy, wypalonych stykow czy czegos w tym stylu a tu nic. Ale jednak roznica mosi byc bo juz nie mam efeku takiego szarpniecia jaki mi sie przytrafial czasami w czasie jazdy. Taki moj wniosek na potwierdzenie tematu ze nie wazne(prawie) jak wygladaja swiece ale wazne jest takrze to czego nie widac na pierwszy zut oka, przewodnosc elektryczna i inne wlasciwosci jakie swieca powinna miec ! O to tyle !
saphire - 21-04-2007, 06:44
Zatrzymaj sobie te swoje stare świece w aucie tak na wszelki wypadek gdyby czasem kiedyś ci padła jakaś świeczka to zawsze na podorędziu będziesz miał na szybką wymianę awaryjną.
|
|
|