To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Carisma] Problem z kluczykiem

Anonymous - 06-09-2008, 10:42

dorobienie samego kluczyka 35zł w tesco
z immo 120 ( a jeszcze rok temu było 150)

120 i masz nowy sprawny klucz bez kombinowania...
jak podliczysz stracony czas , włożona pracę, "prześwietlenie"
to chyba sam uznasz, ze nie ma sensu - no może jedynie dla własnej satysfakcji ;)

co do wtapiania drucika w gumę robiło sie podobne patenty, choć nie w kluczykach do cari,
jak się ma troche pomyślunku to można zrobić, ze bedzie trzymać całkiem mocno,
w przeciwnym razie odpadnie szybciej niż "oryginalna zawieszka"

btw
mam kpl kluczyków z pilotami/breloczykami i jakoś nigdy nie udało mi sie tego urwać

zamiast breloczka masz odważnik 2kg ? ;) <żart>

arekp - 08-09-2008, 17:00

leser napisał/a:
btw
mam kpl kluczyków z pilotami/breloczykami i jakoś nigdy nie udało mi sie tego urwać

zamiast breloczka masz odważnik 2kg ? ;) <żart>


Guma na obu pilotach byla juz sparciala w momencie zakupu, to byla kwestia czasu jak sie rozpadlo.

Dorabiac nie planuje, szkoda mi na to pieniedzy. Na razie radze sobie z takim, choc to upierdliwe nosic kluczyk osobno od breloka ;)

saphire - 08-09-2008, 19:37

No to może przyklej do kluczyka jakieś oczko czy choćby wędkarski karabinek z kółeczkiem i po problemie...
peter - 15-09-2008, 01:31
Temat postu: Re: Problem z kluczykiem
Witam.
Problem z kluczem można samemu rozwiązać. Nie każdy klucz z immo można dorobić po za serwisem mitsu. Transponder można wyciąć (ta małą część philipsa), po wycięciu grot ma koniec zakończony pod kątem 45 stopni.
Ja swój klucz naprawiłem następująco: Załatwiłem kluczyk od renault megane z '99r (rozkręcany ze sterowaniem), dorobiłem za 40 zł grot ale nie do mitsu tylko do volvo (koniec jest kwadratowy z otworem), usunąłem elektronikę z klucza renówki, wypiłowałem cienkim pilnikem większe miejsce na grot od volvo, przykleilem transponder do grota, całość podkleiłem poxipolem i dodatkowo skręciłem śrubką. Mam teraz klucz super, tylko jest na nim napis renault, ale czasami to nawet lepiej.
Mogę zrobić zdjęcia i przesłać, ale dzisiaj pierwszy raz piszę na tym forum i jeszcze się za bardzo nie znam.

Anonymous - 01-05-2009, 11:48

Witam. Mam podobny problem Cari 2001r tez mi sie urwala ta gumowa zawieszka kluczyka (mam kluczyk i do tego pilot 2 osobne elementy oryginal mitsu). Akurat mam za darmo 2 sycyzory od vw passata b5 i wpadlem na pomysl dorobienia grotu na wzor tego z Cari i zalozeniu go wraz z pestka immo do owego scyzora. Czy przyciskami od centralnego na scyzorze bede mogl otwierac i zamykac centralny od cari? Troche glupio bylo by miec scyzor i do niego przypiety pilot. Czy wogole da sie to jakos zaprogramowac?
peter - 04-05-2009, 23:00

Witam,
Wcześniej orientowałem się w kilku punktach dorabiania kluczy i jest problem z kluczem typu scyzoryk do CARI. W necie nie można znaleźć również grota do scyzoryka. Jeżeli masz klucz-scyzoryk od innego auta to może być ciężko dorobić pasujący grot. Klucz od VW ma elektronikę od VW - czyli nie będzie pasował do CARI. Podejrzewam, że nawet doświadczony elektryk nie podejmie się próby przerobienia odbiornika alarmu, nawet jeżeli miałbyś "bebechy" alarmu z VW.

Może lepiej dorobić klucz - zamiennik i odstawić klucze VW.

demeone - 04-05-2009, 23:45

W kluczyku z elektronicznych części jest tylko pestka i cewka tzw RFID (immo). Jeżeli uklad elektroniczny np od otwierania i zamykania drzwi da rade zmieścić w obudowie od VW do można jakoś zaadoptować to wszystko. Oczywiście trzeba tez pamiętać o wyżej wspomnianym układzie RFID
Anonymous - 05-05-2009, 13:51

Narazie chodzi mi tylko o to, aby scyzor sluzyl mi jako kluczyk do odpalania (zebym mogl wlozyc do niego immo i zeby to dzialalo). Znalazlem w necie jak mozna przerobic grot tak aby pasowal do scyzora: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63744 co prawda chodzi tu o groty od vw ale moze w Cari tez to sie uda. Co wy na to? Do wykonania?
peter - 06-05-2009, 23:38

Opis bardzo ciekawy. Tylko pamiętaj, że grot z CARI jak go już wyciągniesz z osłony gumowej (nie uszkadzając - chipa od immo) ma kształt zbliżony do kija hokejowego czyli jest wygięty w jedną stronę. Ja robiąc swój klucz (miałem już lekko wytarty grot) minimalnie ścisnąłem go w imadle i później już był problem w stacyjce - nie odpalał.

Warto spróbować zrobić taki scyzoryk ale może najpierw dorób klucz na grocie od VOLVO bez immobilizera- on jest po zdjęciu gumy kwadratowy - łatwiejszy do obróbki.

wichura1 - 07-05-2009, 09:36

Nie odpalał, bo nie mogłeś przekręcić, czy dlatego, bo immo było uszkodzone? Pisz jaśniej Ja mam jeden kluczyk, też zlasowany ale sam się obrał, więc mam obydwie części oczyszczone z gumy. Da się dopasować taki kluczyk do tego scyzoryka?
Anonymous - 07-05-2009, 14:12

ale podobno mozna do scyzora vw dokupic groty surowki juz ksztaltem przypominajace groty innych marek i po prostu obrobic tak jak trzeba i zalozyc do scyzora, pozostaje problem immo, niechcialbym go uszkodzic, moze ma ktos fotke jak wyglada owa pestka/chip immo i gdzie znajduje sie pod guma? U mnie guma odchodzi od plastiku w ktorym jest zatopiony grot, wiec ze zdarciem gumy nie bedzie problemu.
wichura1 - 08-05-2009, 00:26


Anonymous - 08-05-2009, 13:46

dzieki za fotke, chyba niedlugo zabiore sie za przerobke mam nadzieje ze sie uda :mrgreen:
loki7777 - 24-09-2009, 16:29

Orientuje sie ktos czy w Poznaniu (bardziej Swadzim, Auchan) przeloza mi grot i imo w nowy uchwyt, bo moj kluczyk wyszedl z gumy:) ile takie cos moze kosztowac?
Ewentualnie czy dorabial ktos kluczyk w niemieckim ASO ale nie soobiscie tylko w inny sposob (np. wysylajac do nich kluczyk?) Bo najblizszy salon jest w Autohaus Hartmut Möbus GmbH(5654) D-15234 Frankfurt/O.Goethe Straße 12

peter - 25-09-2009, 22:51

Witam,
dorobienie kluczyka w Gdańsku to koszt od 150 do 250 złotych, proponuję poszukać w punktach dorabiania kluczy z immobilizerem w Twoim mieście - przełożą "pestkę", grot dorobią i będzie ok. ale kluczyk wygląda trochę inaczej.
Możesz przełożyć grot do obudowy z jakiegoś klucza rozkręcanego - ja miałem od renault (po małych przeróbkach) i od prawie 3 lat działa bez zastrzeżeń.
Przy przeróbce, jak masz powycierany grot, najlepiej dorobić nowy - pasuje od volvo i ja płaciłem ok. 35 złotych
z dala od ASO i zagraniczniaków... za drodzy



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group