To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Check engine

saphire - 21-09-2008, 18:27

Mojemu bez różnicy jak odpalam - z czekaniem aż skończy testy to pyrkanie) czy bez czekania to odpala jednakowo.
Anonymous - 21-09-2008, 21:25

A u mnie niekiedy jest różnica i co ciekawe najczęściej wtedy, kiedy silnik jest rozgrzany. Są to sporadyczne przypadki ale jednak. Raz po bardzo szybkim przekręceniu kluczyka po prostu nastała cisza, rozrusznik nawet nie drgnął.

Teraz odczekuję moment przez zapaleniem auta (aż zgaśnie lampeczka) i jest OK.

Anonymous - 29-09-2008, 12:09

Według mnie powinno się odczekać aż zgaśnie. To tak samo jakby w dieselku nie czekać aż się "żarówy" zgaszą i chechłać.
Anonymous - 29-09-2008, 12:32

Zgodnie z zamysłami producentów aut powinno sie zaczekać az zgasną
wsztskie kontrolki testowe.

A że mozna odpalić zanim zgasną to inna bajka.

Anonymous - 29-09-2008, 18:39

Witam! Zawsze czekam aż zgasną wszystkie kontrolki i dopiero wtedy odpalam. Dzisiaj jednak wydarzyła się tragedia:(( Przyjechałem autkiem Cari1,8 GDI zjechałem na parking i w tym momencie zdechła, próbuję ją odpalić to gaśnie mi wszystko (łącznie z wyświetlaczem z godziną i spalaniem) i słychać takie terkotanie (czy jak to inaczej nazwać) pomyślałem, że to akumulator więc wyczyściłem klemy bo lekko zaśniedziałem były i dalej to samo. Ma ktoś może jakiś pomysł?? Kontrolka od abs-u nie chce zgasnąć czasem (tak na marginesie) i jak wciskam pedał hamulca to lekko przygasaja kontrolki. Masakra - pomocy.
drd1812 - 29-09-2008, 21:38

zwarcie na rozruszniku, ew. alternatorze ( w pierwszej kolejności do sprawdzenia szczotki rozrusznika jeżeli wariacje zaczynają się dopiero po przekręceniu kluczyka na rozruch)
Anonymous - 29-09-2008, 23:20

moze głupie pytanie ale wymieniłeś akumulator ?
bo samo czyszczenie styków nie pomoze jak aku uwalony

Anonymous - 29-09-2008, 23:58

co do aku to zastanawiam się właśnie czy nie wymienić, ale przyjechałem nim dzisiaj i palił bez problemu, i tak nagle by się aku uwalił??
Anonymous - 30-09-2008, 18:13

stawiam na szczotki , ostatnio w mażdzie 626 syna był zupełnie podobny problem----okazały się szczotki .
Anonymous - 30-09-2008, 20:43

Witam wiem ze ten teamt miał juz miejsce ale porusze go jeszcze raz bo do tej pory nie mam rozwiązania.Otóż mam problem z odpalaniem auta, niezależnie czy autko stało, np. cały dzień lub noc. Nie zależne jest to równieź od warunków atmosferycznych. Po przekręceniu kluczyka kontrolka check engine gaśnie i po ok 2 sek znów się zapala, wtedy rozrusznik kręci natomiast nie da się uruchomić silnika. Problem trwa niekiedy 30 sek a niekiedy aż do 2 godz . :( Odwiedziłem juz kilku mechaników i po podłączeniu to komputera pokazało jako głowny błąd -błąd komunikacji immobilajsera a jak wszedł w te błędy to sie pokazały następujące

21. Błąd komunikacji ECI
11.Błąd odczytu TP

:( Sprawdziłem czujnik położeia wałka rozrządu i jest ok a co do kluczyków to mam 2 jeden nówka no i nie wiem co jest .Po skasowaniu błędy sie pojowiają. Jestem juz tak zdesperowany ze chciałem odłaczyc immobilajser ale nikt sie nie chce w to bawić a niechciałbym zawitac do serwisu bo tam mnie skasują kilka razy drozej . Moze mi jakos pomozecie bądz ewentualnie dacie wskazówki moze nawet jakies namiary na fachmanów
Mitsubishi carisma 1.8 16V 96 r
Dzięki Bardzo :!:

Anonymous - 01-10-2008, 08:56

no i się okazało:)) padnięty aku. Autko pali jak ta lala, tylko jedna rzecz mnie niepokoi a mianowicie, że tak nagle padł, w zasadzie wyglądał już tragicznie. Po wymianie bez zarzutów, ładowanie też w porządku. Dzięki.
Anonymous - 06-10-2008, 13:10

giorgi u mnie był ten sam problem. Jeżeli śledziłeś temat to wszystkie konkretne podpowiedzi widzę że sprawdziłeś. U mnie problem z kontrolką znikł jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki :) Inna sprawa, zobaczymy na jak długo. Dorobienie kluczyka nic mi nie pomogło ... chociaż zaraz po wyrobieniu problem nie pojawiał się przez około 2 dni. W weekend byłem na małym wypadzie w górki i wszystko grało. Sądzę że problem za jakiś czas znów się pojawi. Poza tym nie usunąłem usterki więc nie mogę być pewny autka. ale co mi innego pozostaje.

[ Dodano: 12-11-2008, 18:15 ]
Dalej wszysko jest dobrze. Macie pomysły dlaczego sam się naprawił ? Może mam aż tak limitowaną wersję która sama się naprawia jak z powieści Stephana Kinga "Christine" :wink: :?:

Bożyk - 27-02-2009, 17:42

Dołączam się do pytania kolegi Cichanosa ponieważ mam te same usterki :doubt:
Anonymous - 05-03-2009, 20:24

To jak nikt nie zna odpowiedzi na zadane pytanie :?:
Nikt nie potrafi usunąć takiej usterki :?:

demeone - 05-03-2009, 20:42

Haha mam to samo i tez nie wiem o co chodzi czasami wystarczy poczekac 5 minut a czasami ok godziny. albo wolam kogos znajomego jak jest pod reka aby przekrecil kluczyk i czasmi dziala, autko mnie chyba czasami nie lubi. Aaaa i nie kreccie rozrusznikiem tylko czekajcie az zgasnie lampka silnika (szkoda aku i rozrusznika). Jak tylko zgasnie kontrolka wiem ze moge odpalic.

A i jeszcze jedno blad jaki wowczas mam to 54 czyli immo ale co dokladnie to nie wiem (sprawdzone poprzez podlaczenie pinu 1 w zlaczu diagnostycznym do masy i odczytaniu z lampki CE) nic wiecej mi sie nie pokazuje oprocz tego



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group