To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Głośna praca silnika cd.

Anonymous - 09-09-2008, 21:33

mlun napisał/a:
Zalezy co się lało wcześniej. Natomiast niekoniecznie musi to być półsynetyka bo pamiętam że była wersja i w pełni syntetyczna.


Hmm, no nie wiem...
Ja leje syntetyk Mobila.

Moomin napisał/a:
Jeśli chodzi o Shell Helix AH 10W30 to nie jest to taki duży problem wcale. Kwestia jest tylko tego typu, że olej trzeba zamówić w ilości co najmniej 12l, jeśli dobrze pamiętam, i przyślą go do domu. Wystarczy, że zbierze się 3 chętnych i można zamawiać na www.romiko.pl
Gdyby ktoś chciał zamawiać ten olej, to ja będę chętny na 4l. Jeszcze 2 osoby i możemy zamówić.


Opis ze strony podanej przez Moomin'a:

Półsyntetyczny olej do nowoczesnych silników z bezpośrednim
wtryskiem benzyny (GDI) produkcji firmy Mitsubishi. Nadaje się
również jako olej serwisowy do pozostałych modeli silników Mitsubishi.
ACEA A3/B3; API SL/CF; SAE 10W-30

mlun - 09-09-2008, 23:33

Z tą wypowiedzią chodziło mi o olej 10w30. To co kto leje to jego indywidualna sprawa. Oczywiście nie można popaść w skrajność jak kolega wyżej , że zalał minerał :P
saphire - 10-09-2008, 08:01

kozuch2 napisał/a:
u mnie jak silnik głosno chodził to zmieniłem na olej mineralny,powiem szczerze ze jest o wiele ciszej,na połsyntetyku słyszałem szklanki a teraz jest o niebo lepiej,pozdrawiam


Toś trachnął jak dzik w sosnę :badgrin: :axe:

Fabjan - 10-09-2008, 10:22

http://moto.allegro.pl/it...izsza_cena.html

A takie coś? Z tego, co pamiętam, to gość, który wymieniał mi olej, zalał chyba równe 3 litry Mobila. Więc taki jeden galon chyba by wystarczył? Z tym, że ja się troszkę nie znam czy akurat taki GTX nadaje się do silnika GDI :oops:

Ginger1021 - 10-09-2008, 11:11

Manysh napisał/a:
jak kupiłem wymieniłem na Shell Helix Plus AH 10W-30 i jest lepiej

Manysh pochwal się ile kosztuje ten olej?

Anonymous - 10-09-2008, 11:22

39funtow płaciłem za wymianę oleju i filtra. :)

orzech napisał/a:
Manysh, chyba nie jest lepiej jak patrzę na Twoje logo????.A pompa wysokiego ciśnienia nie robi hałasu nawet padająca, szukaj przyczyny w innym miejscu . :!: :?: :wink:


chodzi mi o to czy złe cisnienie moze byc przyczyna walenia zaworów ?? po za tym padajaca pompa chodzi głosniej z tego co sie dowiedziałem ale nie o tym mowa

Morfi - 10-09-2008, 22:01

Fabjan napisał/a:
39funtow płaciłem za wymianę oleju i filtra.
Ja też chcę za taka cene taka wymiane :)
Ginger1021 - 11-09-2008, 11:31

Manysh napisał/a:
chodzi mi o to czy złe cisnienie moze byc przyczyna walenia zaworów

Mi się wydaje że ciśnienie pompy paliwa raczej nie ma nic wspólnego, zawory klepią bo są pozatykane albo zużyte. Ja u siebie najpierw zrobię płukankę silnika i zaleje olejem shella 10w-30 i myślę że to powinno wyciszyć chociaż trochę.

Marcino - 11-09-2008, 11:43

A moze chodzi o ciśnienie oleju? Czy ten słynny zawór moze żle działać?
Nie moge znalesc ale była juz na forum....
POzdrawiam

kozuch2 - 11-09-2008, 12:43

chłopaki a dlaczego sie nie leje mineralnego, mi tak poleciło 2 mechaników zebym tak zrobił.i co niby ma sie robic zimą?mi sie wydaje ze jak samochod ma ponad 180 tys przebiegu to juz mozna takie cos zrobic, napiszcie co i jak bo mnie tu straszycie :)
KaWu - 11-09-2008, 12:51

kozuch2, na "gęstszy" olej nie przechodzi się patrząc na licznik-przebieg, ale na stan silnika...
kozuch2 - 11-09-2008, 12:58

własnie chodzi o to ze szklanki juz głosno chodziły, specjalnie porównałem z 2 carismami, moja chodziła najgłosniej, według mnie jest o wiele lepiej,mechanikiem jest mój kolega wiec raczej na szkode mi nie chciał zrobic.2 mechanik stwierdił to samo jak zostawiłem mu auto do wymiany rozrządu
mlun - 11-09-2008, 15:50

Co ma do tego klepanie szklanek? Jeśli nie brał oleju to znaczy że nie potrzebna była zmiana na gęstszy. Jeśli brał to najpierw sprawdzić uszczelniacze, kompresję i na samym końcu można wybrać tańszą wersję czyli zlanie minerałem. A w zimę poprstu z oleju może się galareta zrobić i na samym początku przy rozruchu silnik będzi słabo smarowany. Pozatym minerał jeszcze bardziej pozatyka te kanaliki w popychaczasz i wkońcu będziesz je musiał wyczyścić lub wymienić. To tak po krtótce napisane:P Więc jeśli to była jedna zmiana to ja bym zalał półsyntetykim przy kolejnej wymienie( no chyba że był wcześniej syntetyk ale to nie wiem czy taka gwałtowna operacja będzie właściwa).
kozuch2 - 11-09-2008, 16:03

to fajnie mi mechanicy doradzili hehe ja tam az tak sie nie znam, z tego co wiem to nie powinno sie wymieniac oleju z mineralnego na połsyntetyk, to powiedz mi dlaczego silnik chodi ciszej jak jest na mineralnym, ja róznice słysze.
Anonymous - 11-09-2008, 16:20

Ginger1021 napisał/a:
Manysh napisał/a:
chodzi mi o to czy złe cisnienie moze byc przyczyna walenia zaworów

Mi się wydaje że ciśnienie pompy paliwa raczej nie ma nic wspólnego, zawory klepią bo są pozatykane albo zużyte. Ja u siebie najpierw zrobię płukankę silnika i zaleje olejem shella 10w-30 i myślę że to powinno wyciszyć chociaż trochę.


pytam o pompe WC bo i ja i fular mamy problemy z szarpaniem silnika a ostatnio jak jechałem dosyc szybko to nastąpiło szarpniecie, szklanki zaczeły grac dosc głosno po ponownym wcisniecu pedału przyspieszenia wszystko wróciło do normy wiec moze cos w tym jest



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group