To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - regulacja mechanicznej pompy wtrysków

docencik87 - 22-09-2008, 10:33

big_munios napisał/a:
mam kolejne pytanie bo poprzedni własciciel dal mi silnik i sprawdzalem i nie wiem czy tak te silniki maja, gdyz kolektor dolotowy idzie gora do filtra powietrza i w obu silnikach chlapie w nim olejem, a wiec zastanawiam sie co moze byc przyczyna i czy to jest normalne


Jak najbardziej nienormalne. Masz już po prostu przedmuchy i odmą wydmuchuje Tobie olej. silnik jak najbardziej trup.
Jeżeli gładzie cylindrów są jeszcze w znośnym stanie możesz wymienić pierścienie tłokowe i pewnie spalanie oleju spadnie lub zniknie. Koszty....myślę, że koło 350zł za mechanika i z 400zł za części.

big_munios napisał/a:
po drugie jechalem ostatnio i przy predkosci 40km, i ostrym skrecie w prawo zarzuciło mi tyłem


Bo na pewno samochód już ma sprawność amortyzatorów równą amortyzacji opony. Miałem tak u siebie. Wymiana amortyzatorów załatwiła sprawę. koszt jakieś 95zł za amortyzator.

big_munios - 26-09-2008, 19:43

ustawiłem spowrotem ta pompe tak jak była, no znowu ładnie sie silnik uruchamia, tylko ze jedna rzecz mnie dziwi mianowicie znajomy powiedział mi ze wtrysk sie przyspiesza obracajac pompe w przeciwna strone niz sie kreci pasek rozrządu, a wiec w moim przypadku pompa na lewo bo pasek na prawo, ale ja musze ten zapłon opuzniac a wiec obrucic pompe zgodnie z paskiem rozrzadu, tak ze zapas manewru na pompie w jedna strone jest prawie wyczerpany, troche to dziwne

[ Dodano: 26-09-2008, 20:00 ]
a tak wogóle jak wiecej patrze na niego to coraz bardziej sie mi podoba :wink: :D

Anonymous - 26-09-2008, 20:24

A stało się tak bo prawdopodobnie podczas wcześniejszej wymiany paska rozrządu pompa była ustawiona nie po środku w stosunku do obudowy i teraz po dokładnym ustawianiu rozrządu wyszło że masz regulację tylko w jedną stronę. Należało by ponownie rozpiąć rozrząd ,ustawić pompę na znaki i ustawić rozrząd. A przyśpieszenie zapłonu tu nazwa kąta wtrysku tak jak i w benzynowym silniku, Pod obroty przyśpieszasz z obrotami opóźniasz.
big_munios - 26-09-2008, 20:51

podsumując:

wtryski wporzadku

kąt wtrysków tez bo teraz pali tak jak wczesniej od strzała

ciśnienie na cylindrach jescze w miare przynajmniej tak twierdzi mechanik

oleju nie bierze zrobiłem 700km i wlałem 100ml ale to chyba przez to że spod klawitury sie troche leje

przebieg tylko 225 tys a rozkreciłem panel by zobaczyć czy cos było grzebane przy przebiegu, i tam jest taka igła co trzyma te liczby by sie nie ruszały, jest ona zacisnieta fabrycznie i nie stwierdziłam by cokolwiek było przy niej ruszane

nie kopci na niebiesko a to podobno swiadczy złym stanie silnika chociarz ma przedmuchy z miecza i korka wlewu oleju, ponadto chlapie olejem przez kolektor dolotowy prawie do filtra, chociaz mam drugi silnik z przebiegiem 269tys i tam tez tak jest z tym chlapaniem do kolektora

a więc dlaczego kopci na biało i czarno ? i jest słaby ? no i spalanie ma kolosalne srednio ponad 9 litrów z czego tak 70km w trasie a reszta w krótkich podjazdach do pracy 3.5km i sklepu, a na samych podjazdach to napewno ponad 12, a wiec i tak napewno za dużo, dodam ze wskazówka temperatury bardzo szybko sie unosi i tak po kilometrze juz jest w optymalnym i stałym poziomie, zreszta niech sobie kopci byle tylko mało palił

no i co teraz zrobic :?:

[ Dodano: 27-09-2008, 17:46 ]
chyba zrobiłem :!: mianowicie tak jak mi doradził rynio_di pobawiłem sie troche przy regulacji dawkowania paliwa na pompie, i co sie okjazało ze ktoś tam cos ruszał bo jest koncówka na srubowkret i kontra ze sruby 12ki, i widac ze ktos przy nich krecił,
a wiec pokreciłem i ja :D , i metada prób : troche krecenia i krótkich przejazdrzek stwierdziłam ze ktos tak pokrecił ze dal za duzo paliwa, zmniejszyłem wiec dawke podkrecajac oczywiscie jednoczesnie sruba poziom obrotów gdyz ze zmniejszeniem ilosci paliwa obroty spadały nawet do ok 200(ale auto i tak nie gasło a wiec moze taki ten silnik nie wyje....ny), i co stwierdziłem ? ze auto przestało kopcic ! a zarazem pedał gazu zacząl lepiej reagowac, juz nie jest tak ze docisne 1-1.5 cm bo potem kopci, najwidoczniej ktos wczesniej dał za duza dawke paliwa i pedał gazu reagował tylko na zasadzie 0 min 1.5 cm max potem kopci a kanały nadmiaru paliwa nie nadazały odprowadzać paliwa, teraz dawkowanie paliwa jest bardziej precyzyjne, przy regulacji rzeczywiscie trzeba bardzo pomału krecic dosłownie nawet o 1.10 obrotu, na szczescie sa w tej koncówce dziurki tak ze jest to troche łatwiejsze, jeszcze jedno : przy regulacji trzeba znajesc optymalne dokrecenie tej koncówki bo nie jest tak ze mozna tak zmniejszac to dawkowanie paliwa w nieskonczonosc gdyz auto słabnie, na przykład ja systematycznie zmniejszałem i koło siebie mam dośc długie i strome wzniesienie a wiec wyjezdrzałem na nie puki nie doszłem do takiego momentu ze auto było za słabe, potem wiec troche zwiekszyłem no i teraz moim zdaniem jest optymalnie, zobaczymy czy spalanie paliwa na 100km spadnie jak troche pojezdrze to napisze
dzieki renio_di

[ Dodano: 28-09-2008, 14:22 ]
dzisiaj rano go odpaliłem i jak jest zimny to troche kopci ale na biało, o czym to swiadczy ?

[ Dodano: 28-09-2008, 17:47 ]
jeszcze jedno zauwarzyłem ze "pluje" mi z rury wydechowej tak jakby wodą z sadzą, wystraszyłem sie że to olej ale to nie jest oleiste, pewnie nadzbierało sie tej sadzy przez to kopcenie na czarno



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group