Pajero II - [Pajero] Kontrolki po rozruchu.
Anonymous - 20-01-2011, 18:18
jawaldek napisał/a: | sprawdzałeś olej |
A jak oleju mogę nie mieć Jest w normalnej normie
jawaldek napisał/a: | jakiś syf nazbierał się w filtrze paliwa |
Niemożliwe od wczoraj. Przez jakieś 10km.
jawaldek napisał/a: | wstawić do ciepłego garażu |
Tak do 5st.C to jeszcze ale cieplej nie będzie...
lukas 78 napisał/a: | przewód dochpdzacy do alternatora na wsówkę |
Sprawdzałem. Kostka i wnętrze suche. Ani śladu wody czy nawet kurzu. Styki nijak nie zaśniedziałe.
Heilsberg napisał/a: | Układ prostowniczy w alternatorze |
Drogie to może być? Bo domyślam się, że nie trzeba regenerować/wymieniać akumulatora.
Dzięki wszystkim za rady. W takim razie sam już dużo nie zdziałam.
lukas 78 - 20-01-2011, 18:30
sprawdź jeszcze ciagłość tego przewodu tzn czy nie przerwany gdzieś
ale czepiaj się tego tylko w tej sytuacji co ci wczesniej opisałem
jeżeli masz ładowania po tym jak przekroczysz 3000 tys obrotów.
Kiedy alternator się wzbudzi to później daje prąd cały czas do następnego zgaszenia auta.
Jesli ładowanie cały czas szwankuje bez wzgledu na obroty to problem leży po stronie alternatora. Rozebrać sprawdzić wizualnie szczotki wirnik, diody...
gołąb - 20-01-2011, 19:15
Ja tak miałem gdy kończyły mi się szczotki...po wymianie problem zniknoł...Sprawdzałeś tą wartość ładowania?
jawaldek - 20-01-2011, 19:30
bartek2800 napisał/a: | A jak oleju mogę nie mieć Jest w normalnej normie | no czasami nie dla wszystkich jest to takie oczywiste a i zapewne czytałeś o perypetiach z bagnetem Cytat: | Niemożliwe od wczoraj. Przez jakieś 10km. | wszystko jest możliwe to tak jak kiedyś dawno temu złapałem na odcinku 500m dwa razy kapcia (osobówka i szosa) ==>> nie możliwe ===>>> możliwe, możliwe Ale jak widać te proste sprawy wyeliminowałeś już sam. Na elepstryce samochodowej nie znam się ni w ząb czarna magia stąd też może i prozaiczne moje podpowiedzi/zapytania/sugestie
lukas 78 - 20-01-2011, 19:31
tomek5 napisał/a: | Kolega w oplu miał tak samo---na wolnych obrotach świeciła się kontrolka ładowania a jak zwiększył obroty to gasła,alternator był gorący okazało się że diody "szlak trafił".Najlepiej wziąść zwykły miernik i sprawdzić prąd na klemach jeżeli po dodaniu gazu pokaże 15 lub więcej to alternator do wymiany. |
da się naprawić nie trzeba wymieniać chyba ,ze wirnik spalony albo zjechany
hajmanek - 20-01-2011, 20:42
Faraonix napisał/a: | Bo te lampki sa podlaczone razem na diodach i ida do alternatora. Z tamtad dostaja mase i swieca czy mrugaja. Normalnie jak alternator jest ok to pajawia sie tam + i nie swieca chyba ze czujnik zewrze do masy. Ale to wtedy inna bajka. |
Dobrze gada
rico.1 - 20-01-2011, 21:01
Potwierdzam, dyskoteka z tymi kontrolkami to ewidentna wina alternatora,
więc alternator do rozebrania i sprawdzić przede wszystkim:
- w jakim stanie są szczotki (muszą wystawać minimum 5mm z regulatora)
- połączenia mostka diodowego (zimne luty itp.)
- ew. regulator do wymiany
Bushey - 25-01-2011, 20:45
lukas 78 napisał/a: | sprawdź jeszcze ciagłość tego przewodu tzn czy nie przerwany gdzieś
ale czepiaj się tego tylko w tej sytuacji co ci wczesniej opisałem
jeżeli masz ładowania po tym jak przekroczysz 3000 tys obrotów.
Kiedy alternator się wzbudzi to później daje prąd cały czas do następnego zgaszenia auta.
Jesli ładowanie cały czas szwankuje bez wzgledu na obroty to problem leży po stronie alternatora. Rozebrać sprawdzić wizualnie szczotki wirnik, diody... |
Uściślę, że alternator zapewnia ładowanie w całym zakresie obrotów w odróżnieniu od prądnicy (stare maluchy itp.). Jeżeli napięcie się zmienia np. po dodaniu gazu rośnie zajmij się regulatorem. Jeśli napięcie zanika i faluje poniżej tych 12 - 14 V masz robotę z alternatorem. Dodam, że napięcie się mierzy nie przy akumulatorze lecz np. przez zapalniczkę albo jakąś żarówkę.
lukas 78 - 25-01-2011, 20:56
i tu się mylisz
odłącz przewód wzbudzenia i zobaczysz
ładowanie bedzie ale dopiero po skoku 2500-3000 obrotów
a póxniej bedzie grało do nastepnego zgaszenia
przerobione organoleptycznie
Anonymous - 26-01-2011, 10:15
Dopiero teraz odpowiadam, bo zostałem pokonany przez solidne przeziębienie... Ale gorączka, już spadła i NIE WRÓCI
Auto byłem zmuszony oddać do elektryka, bo nie tylko ja go używam, a jeździ codziennie.
Heilsberg napisał/a: | Układ prostowniczy |
był uwalony. Wszystko zostało naprwione
Za porady dziękuje
lukas 78 - 26-01-2011, 10:37
elektrycy też muszą z czegoś żyć
kargullo2 - 28-12-2013, 17:23
Witam.U mnie jakies zwarcie bylo bo kontrolek wogole nie mam gdy zaplon wlaczony,akumulator rozladowuje i ladowanie 12v -12.4v. Czy to moze byc wina alternatora ew.regulatora?
lukas 78 - 28-12-2013, 17:47
może
niedawno miałem taki alternator co ładował normalnie a po wyłączeniu silnika pobierał 5A prądu co rozładowywało akumulator w kilka godzin do zera
winny był regulator napięcia
sprawdź sobie amperomierzem wpiętym szeregowo między klemę akumulatora a przewód ile kradnie a odłączając po kolei bezpieczniki czy też odpinając kabel od alternatora dojdziesz co
kargullo2 - 30-12-2013, 19:45
witam
dzieki. dzisiaj po naladowaniu aku i przejechaniu 30km kontrolki zapalily sie.
zobacze rano czy aku ok,ale i tak regulator wymienie w nastepnym roku
Pozdrowienia i Wsystkiego bobrego w Nowym Roku 2014!
marunioo - 03-01-2018, 10:35
Witam
Dzisiaj mi również zapaliły się kontrolki wody w filtrze paliwa i ładowania w L200. Dzięki informacją z forum wiem gdzie zacząć szukać . Dzięki
|
|
|