To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Jaka różnica między GDI a zwykłym 16V

enio83 - 18-09-2008, 20:03

Co prawda auto bede kupował wczesną wiosną ale juz dziś robię rozpoznanie. Chciałem hondę ale problem jest dostać nie zajechaną - czy podobnie jest z carismą?
Auto nie jest marzeniem nastolatka więc mam nadzieje ze nie.
Jeśli faktycznie spalanie takie jak pisali koledzy to zmienil mi sie pogląd na bezynę:)

szyszus1 - 18-09-2008, 20:22

Carisma To nie jest raczej typ nastolatka - oni wolą coś typu BMW 3, Calibra :axe: itp. Sam się pewnie zaliczam do tej grupy wiekowej, jednakże ja mam upodobania w innych typach samochodów jak większość osób tutaj, które łączą trzy diamenciki :)
Robson86 - 18-09-2008, 23:39

enio83 napisał/a:
Chciałem hondę ale problem jest dostać nie zajechaną - czy podobnie jest z carismą?

na Honde bardziej patrza mlodzi i gniewni...
Carisma jest bardziej dla tych wybranych :)
Z reguly jezdza nia bardziej ulozeni w stylu jazdy ludzie :)
Wedlug mnie latwiej bedzie Ci namierzyc Carisme w dobrym stanie :)
Ja juz kupisz Cari spodoba Ci sie bardziej niz nie jedno bmw, honda itd :)
choroba taka :)
Pozdroo

Morfi - 19-09-2008, 09:53

Jezeli Colt 16 16v 113KM dla ciebie jest Rakietą to z Carismy bedziesz super zadowolony bo jeżdzi naprawde minimalnie gorzej od Colta.
Przyspieszenie do setki wg katalogu gorsze o 0,2s.
Do wiosny to za 14 tys dostaniesz dobry model po lifcie może nawet 2000r.
Carisma Jak dla mnie to jest kompromis pomiedzy Duzym samochodem, spalaniem a osiagami.
P.S Mówi Ci to młody gniewny który wcześniej miał Honde CRX :P
6 na trasie i 8 w miescie to nie żaden wyczyn :P dla GDI

enio83 - 19-09-2008, 14:14

heh tylko ze te przed liftem bardziej mi sie podobają. Czytałem temat o spalaniu GDI w dziale techniczne i strasznie różne opinie. Zgadzam sie ze styl jazdy ma ogromne znaczenie ale jestem niedowiarkiem. Ryzyko zakupu GDI dla mnie duze gdyż nie ma opcji LPG jak piszecie i zostaje tylko sprzedaż ale jak na razie to ryzyko kuszące sie wydaje
mlun - 19-09-2008, 14:21

Jeśli silnik jest ok to będzie Ci palił tyle ile piszemy. Chyba że masz ciężką nogę to już co innego wtedy. Dla naszego użytkowania jak na ten silnik i osiągi naprawdę spalanie jest bardzo przyjemne(niejednem znajomemu silniki mniejsze palą tyle samo prawie a róznica wiadomo że jest na korzyść GDI :P )
enio83 - 19-09-2008, 14:27

a tak poza tym fytanie offtopic. Ile wspólnego ma carisma i evo VI bo uwazam ze nieco podobne są do siebie?
Robson86 - 19-09-2008, 15:28

enio83 napisał/a:
Ile wspólnego ma carisma i evo VI bo uwazam ze nieco podobne są do siebie?

nic :) ...moze poza designem :)
Carisma jest autem osobowym z dynamicznym silnikiem a Lancer Evolution 6 to toporne, narowiste bez kompromisowe rajdowe auto ktore poprostu jest zarejestrowane azeby jezdzic po normalnych publicznych drogach :)
Pozdroo

enio83 - 19-09-2008, 18:20

Dzisaj gadałem z kolegą który ma carisme gdi i mówił ze ma problem z częstym czyszczeniem przepustnicy. Czy to jakiś typowy problem modelu? gdzieś na forum juz czytałem o takich problemach
mlun - 19-09-2008, 19:44

Czy często to nie wiem u jednych trzeba częściej u oinnych mniej. JA np. mam 140k przebiegu z czego sami zrobiliśmy 40k i nie czyszczono przepustnicy i wszytsko jest ok. Jeśli obroty falują to wtedy trzeba wyczyścić przpustnice i tyle. Nie wiem czy jest to takie uporczywe? Wszytskiem jest winne nasze wspaniałe paliwo.
wichura1 - 19-09-2008, 22:47
Temat postu: Re: Jaka różnica między GDI a zwykłym 16V
enio83 napisał/a:
Tak jak w temacie. Szukam sobie autka i zastanawiam się jaka jest różnica w silnikach GDI i zwykłych 16v. Czy to jest odpowiedź mitsu na v-tec hondy? I dlaczego piszecie ze nie można zagazować GDI? Odpowiedzcie "zielonemu" w temacie mitsubishi. Dzieki z góry


Odpowiedzią Mitsubishi na V-TEC jest MIVEC 173KM z silnika 1.6, ale Carismy z takim silnikiem nie znajdziesz. Zagazować GDI nie można z tego powodu, że wtryski są chłodzone paliwem, na gazie się zapiekają. Co do przepustnicy, gówniane paliwo = częste czyszczenie, do GDI powinno się lać paliwo 98.

Robson86 - 20-09-2008, 19:24

wichura1 napisał/a:
do GDI powinno się lać paliwo 98.

eetam bez przesady...
ja tam leje sprawdzona 95 i nie mam problemow z falujacymi obrotami.
Co 30 tys. km czyli co drugi przeglad ASO profilaktycznie podczyszcza mi przepustnice bo im to mowie, ale nie mam zadnych objawow ku temu :)
Wazne zeby tankowac na stacjach markowych :)
Pozdroo

pawela - 21-09-2008, 11:43

wichura1 napisał/a:
do GDI powinno się lać paliwo 98.

Wg instrukcji 95, dopuszcza się nawet 91, kosztem zwiększenia spalania.

saphire - 21-09-2008, 18:12

enio83 napisał/a:
Dzisaj gadałem z kolegą który ma carisme gdi i mówił ze ma problem z częstym czyszczeniem przepustnicy. Czy to jakiś typowy problem modelu? gdzieś na forum juz czytałem o takich problemach


Jeśli raz na 100tys km to często no to cóż...

Co do przepustnicy to nie zasyfia jej paliwo tylko dolot spalin z zaworu EGR :twisted:

enio83 - 21-09-2008, 19:03

na co radzicie zwrócić uwagę przy zakupie (chodzi mi o sprawy mechaniczne)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group