To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Historia mojego upartego Miśka czyli Projekt C58/3A

Anonymous - 23-05-2005, 21:39

hm.........za 300zl kupiles lusterka i caly osprzet do nich??????
Hubeeert - 23-05-2005, 21:44

Dokładnie tak Szymon - to chyba borecki dał mi cynk :D
THX kimkolwiek byś był dobry człowieku :D
Dostałem komplet razem z kostkami - przesyłka była w cenie :D

kordiank2 - 27-05-2005, 10:09

Hubeeert napisał/a:
No taaak ale jak Ci już pisałem 4G61 i 4G61T oprócz oczywistej różnicy w postaci innego kolektora wydechowego i przykręconej do niego turbosprężarki różnią się jeszcze paroma szczegółami w tym mocowaniem silnika - 4G61T ma dużo większe poduszki, hamulcami znów są większe niższym stopniem sprężania - ZTCP około 8,2 no i na przykład wtryskami. Moje hamulce z przodu i z tyłu mają średnicę około 265mm - sprawdź jak jest u Ciebie.
Poduszki na 100% są inne - w trakcie ich wymiany miałem w ręku te stare i nowe od 4G61 - o połowę mniejsze... :twisted:


ale czy nie ma innych istotniejszych różnic w samym silniku? no choćby materiałowych? jak wygląda sprawa za przeproszeniem wału, rozrządu, i czego tam jeszcze (może koła zamachowego i innych korbowodów :shock: )? czy nie ma różnic między tymi elementami w silniku z turbawką i bez? i do tego jeszcze w przypadku silnika z turbiną dochodzi zazwyczaj mocniejsze sprzęgło, skrzynia i samo przeniesienie napędu - w przypadku półosiek i przegubów - raczej napewno muszą być mocniejsze, nie wiem jak z napędem na tylną oś, ale pewnie też dają przy turbie jakieś mocniejsze krzyżaki, czy chociaż łożyska podporowe. no jak to jest w coltach/miragach?

Hubeeert - 10-06-2005, 02:42

kordiank2 napisał/a:
Hubeeert napisał/a:
No taaak ale jak Ci już pisałem 4G61 i 4G61T oprócz oczywistej różnicy w postaci innego kolektora wydechowego i przykręconej do niego turbosprężarki różnią się jeszcze paroma szczegółami w tym mocowaniem silnika - 4G61T ma dużo większe poduszki, hamulcami znów są większe niższym stopniem sprężania - ZTCP około 8,2 no i na przykład wtryskami. Moje hamulce z przodu i z tyłu mają średnicę około 265mm - sprawdź jak jest u Ciebie.
Poduszki na 100% są inne - w trakcie ich wymiany miałem w ręku te stare i nowe od 4G61 - o połowę mniejsze... :twisted:


ale czy nie ma innych istotniejszych różnic w samym silniku? no choćby materiałowych? jak wygląda sprawa za przeproszeniem wału, rozrządu, i czego tam jeszcze (może koła zamachowego i innych korbowodów :shock: )? czy nie ma różnic między tymi elementami w silniku z turbawką i bez? i do tego jeszcze w przypadku silnika z turbiną dochodzi zazwyczaj mocniejsze sprzęgło, skrzynia i samo przeniesienie napędu - w przypadku półosiek i przegubów - raczej napewno muszą być mocniejsze, nie wiem jak z napędem na tylną oś, ale pewnie też dają przy turbie jakieś mocniejsze krzyżaki, czy chociaż łożyska podporowe. no jak to jest w coltach/miragach?


Są różnice w silniku, w użytych do jego budowy częściach miedzy innymi różnią się:
1. Zawory
2. Tłoki
3. Sprzegło i docisk
4. Wtryski

Efekt tego jest taki że lepiej kupić silnik 4G61T najlepiej z front-cutem i przełożyć. No ale jak kto woli.

A co do mojego samochodu
1. Chłodnica wymieniona
2. zdiagnozowane wycieki - wysprzęglik (zgon) uszczelniacze półosi (zgon)
Plany na najbliższą przyszłość :
1. Wyjąć skrzynię i uszczelnić - bardzo wielkie podziekowania dla japaneze za uszczelniacze
2. Sprawdzić czy bicie nie jest wynikiem luzów na łożyskach wewnatrz skrzyni
3. Wymienic sprzegło i docisk + łozysko oporowe
4. I znów odstawić Misia na kołki bo turbina leje olejem.... Jeszcze niedużo ale to i tak zabójstwo dla katalizatora który został załozony nowy przy okazji robienia wydechu... Koszt turbiny w USA 1195 USD w Polsce pomiedzy 8000 a 13000 PLN sam wkład do turbiny tzw cartridge to koszt ponad 3000 PLN a regeneracja 800-1500PLN... w tej chwili mnie nie stać zobaczymy co będzie dalej tym bardziej że obiecałem przyjechać nim do Grudziądza.






Pozdrawiam

Hubeeert - 03-07-2005, 18:56



Nowe zdjątko :D

Hubeeert - 03-07-2005, 18:57



Nowe zdjątko :D

i stare zdjątko silnika :D

Rafal_Szczecin - 04-07-2005, 11:26

pieeeekny misio !!!!!!

Hubeeert napisał/a:
.......tym bardziej że obiecałem przyjechać nim do Grudziądza.


Hubi dobrze ze tak napsiales, wiec chyba wiesz w co sie "pakujesz" :P
a aparacie narazie tylko 221 zdjec moge zrobic wiec polowa z tego na
Colcika Mirage Turbo :) nie dam Ci spac :P hehe

Hubeeert - 04-07-2005, 11:33

Na razie jest źle. Pożyjemy zobaczymy.
TNT - 04-07-2005, 11:53

Hubeeert czekamy na ciebie i twojego misia, a tak wogule to bardzo mocno trzymamy kciuki.
Rafal_Szczecin - 04-07-2005, 12:42

Tak jest ! Hubi damy rade !!

my przyjezdzamy a tez dobrze nie jest bo inaczej juz mis bylby naprawiony(w sumie to kilka czynnikow sie na to zlozylo, bo samochod zarabia na siebie i nie ma czasu by odstawic do lakiernika ale tez zeby odstawic to trzeba miec przerwe jakis tydzien lub auto zastepcze co niestety narazie jest nie realne) ale bedziemy bo juz ojciec napalony :) , czekamy na Ciebie i trzymamy kciuki, jak by co to astra tez sie pokazac mozesz wkoncu nie takie zle auto sami chcielismy kupic tylko ze jedynke:P, juz nie bede tak nalegac, misia zobacze sobie kiedys innym razem jak by co, wazne sa osoby(w tym przypadku Ty) , troszke mniej auto.

Hubeeert - 11-07-2005, 20:09

Krok naprzód - dostałem dziś od Bartka wysprzęglik (Bartek dzięki jak nie wiem co) i można powiedzieć że jeden problem mniej, ale dalej turbo leży i kwiczy...
Matejko - 11-07-2005, 21:08

a nie da sie swistaka zregenerowac musi byc nowy?? :(
Hubeeert - 11-07-2005, 21:11

Da się - koszt to około 1500 raczej ponad niż poniżej.
3300 - nowy środek
1195 USD - nowe turbo (+cło i wysyłka z USA)

:sad:

Matejko - 11-07-2005, 23:22

no to z transportem i ocleniem wyjdzie cena razy 2, a przeciez na te regenerowana daja gwarancje i musi miec wytrzymalosc i sprawnosc identyczna jak nowka

i na pewno sie dowiadywales o regeneracje :) to co ci sie w tym nie podoba??:)

no i czy ta turbina jest dedykowana tylko do mirage czy jeszcze do czegos byla montowana??

Hubeeert - 12-07-2005, 10:11

Nie wyjdzie cena razy 2 tylko około 1500 USD.
Regeneracja turbosprężarek Mitsu jest skomplikowana ze względu na te małe cholerne łożyska w nich zastosowane.
Tak były stosowane
1. W moim
2. W jakimś wynalazku tylko na JDM
3. BMW 524td
4. Pug 605 2,2 srdt

Z zcego 2 ostatnie na gorszych uszczelnieniach - wytrzymują niższą temperaturę no i teraz to i tak stare strucle a turbina w BMW i Pugu kosztuje tyle że taniej kupić w MMC. Dodatkowo nie pasuje podejście pod kolektor wydechowy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group