To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Nowo zakupione alusy

SHARK1979 - 27-09-2008, 23:21

kris80 205/55/15 będzie git :thumbright: myślę że wtedy jakoś te 15 będą wyglądać na trosze większym aucie od Civic-a :wink:
Anonymous - 28-09-2008, 11:47

To przod 195|65 a tyl 205|55 ok tak zrobie tylko mam pytanko czy cari z silnikiem 1.6 bedzie jezdzic na tych oponach normalnie czy moze bedzie sie rozpedzac jak woz z weglem?
Anonymous - 28-09-2008, 13:03

cari z 1.6 przed liftem wychodzila w serii na 185 i te szerokosc jest najlepsza dla tego silnika, kazde szersze beda zwiekszac opory toczenia a co za tym idzie spowalniac auto.
ja pamietam ze po przesiadce z letnich 205 na zimowe 185 odczuwalem znaczna roznice.
ale czego sie nie robi dla wygladu :D

kris80 - 28-09-2008, 13:49

maniak - jak na tył chcesz szersze to załóż 205/55/15 a jak na przód mają być węższe to wsadz 195/60/15. nie dawaj 195/65/15 na przód bo koło bedzie większe od tego tylniego.
A tak na marginesie to ja zakładam na nastepny sezon na przód i tył 205/55/15 i bedzie git.

tomek.rzepek - 28-09-2008, 15:03

zakładanie przednich opon węższych od tylnich do auta przednionapędowego jest czymś chorym. Solidnie to przemyśl. Wygląd to jedno, a prowadzenie to drugie. Opony szersze zakłada się na oś napędzaną jeżeli już. A że jest to w przypadku tylnionapędówek, wynika to z faktu że, auta tylnionapędowe są to auta sportowe (większa moc->trzeba ją przenieść na asfalt), wygląd, ale także to że z tyłu łatwiej zmieścić szeroką gumę.
pawel-krol - 28-09-2008, 15:11

arturro napisał/a:
cari z 1.6 przed liftem wychodzila w serii na 185 i te szerokosc jest najlepsza dla tego silnika, kazde szersze beda zwiekszac opory toczenia a co za tym idzie spowalniac auto.
ja pamietam ze po przesiadce z letnich 205 na zimowe 185 odczuwalem znaczna roznice.
ale czego sie nie robi dla wygladu :D


a 185/55/R16 wejdą do cari przed liftem

kris80 - 28-09-2008, 20:27

Wejdą ale bedzie to wyglądało komicznie botakie duże kółko a takie wąskie he he. Do 16 to raczej 195/50 lub nawet 205/50.
pawel-krol - 28-09-2008, 20:45

kris80 napisał/a:
Wejdą ale bedzie to wyglądało komicznie botakie duże kółko a takie wąskie he he. Do 16 to raczej 195/50 lub nawet 205/50.


domyślam sie żę bedzie wyglądalo komicznie
ale kilka postów wyżej ktoś napisal że 205 trocha za szerokie jak do cari 1.6

popp - 28-09-2008, 20:55

Odpowiem krótko nie daj się pod żadnym pozorem skusić na 195/50/15 do Carismy.
W starszej Cari mam takie opony, a wrażenia z jazdy można porównać do podróży wozem drabiniastym ;) Carismy maja twarde zawieszenie, więc wszelkie niedoskonałości polskich dróg są wyczuwalne(stanowczo za dobrze :P ) Szkoda tracić komfortu na rzecz wątpliwej poprawy wyglądu.
Pozdrawiam

pawel-krol - 28-09-2008, 21:25

popp napisał/a:
Odpowiem krótko nie daj się pod żadnym pozorem skusić na 195/50/15 do Carismy.
W starszej Cari mam takie opony, a wrażenia z jazdy można porównać do podróży wozem drabiniastym ;) Carismy maja twarde zawieszenie, więc wszelkie niedoskonałości polskich dróg są wyczuwalne(stanowczo za dobrze :P ) Szkoda tracić komfortu na rzecz wątpliwej poprawy wyglądu.
Pozdrawiam


to masz male te kółka
ja jak już to założe 195/55/R16 ewentualnie 205/55/R16

co do twardosci zawiechy w cari to bym polemizował,ale to odrębny temat...

popp - 28-09-2008, 21:44

Twoje zbójeckie prawo ;) Tak czy siak do mojej furki (tej z 95r) nie ma szans założyć nic 'większego' a na 15 calowych felgach i oponach 195/50 jazda po cywilnych drogach nie jest zbyt wielka przyjemnością. W GDI mam 195/60/15 i na nierównościach samochód zachowuje się o wiele sympatyczniej. Starsza Cari ma o wiele sztywniejsze zawieszenie.
Pozdrawiam

mkm - 30-09-2008, 12:10

No to jak jest z tymi "roznymi" szerokosciami? Szkodzi, pomaga czy nie ma znaczenia?
Anonymous - 01-10-2008, 10:48

kupując auto miałem opony każda z innej matki, różnica nie polegała na rozmiarze opon tylko każda innego produceta inny bierznik. Autem nie dało się jeździć np w deszczowa pogodę 80km/h to max ryzyka. Zawijalo tyłem przodem bokiem ABS wariowal cuda na kiju pominę fakt że na alusach miałem tonę metalu poprzedni właściciel chyba próbował sam wywazac oponki . Dopiero po wymiani opon samochód jeździ jak po szynach
Anonymous - 01-10-2008, 21:21

195|60|15 Mysle ze tak bedzie najlepiej.
drd1812 - 02-10-2008, 09:43

Cytat:
195|60|15 Mysle ze tak bedzie najlepiej.



Święta prawda, na wszystkich 4 osiach :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group