Outlander I Ogólne - DiD vs Mivec
KowaliK - 16-10-2008, 00:04
Grześku, Twój przyszły Outlander będzie z silnikiem 2.4 czy 3.0?
Hubeeert - 16-10-2008, 01:18
Nigdy nie podejrzewałem się o to co napiszę ale...
Od lat jeżdżę dieslami. Przyzwyczaiłem się do tego, że mam dostępne pod nogą te kilka więcej niutonometrów i do tego, że nie musze przerzucać co chwilę biegów.
TDI daje Ci komfort jazdy za cenę właśnie ceny. Za to oszczędzisz na paliwie przy spokojnej jeździe. Jeździłem Dodge Avengerem kilka dni temu - V6 itd ale żeby przyspeiszył musiałem mu depnąć co odbiło się na zużyciu paliwa - przy spokojnej jeździe (w większości) spalił około 12l/100km. Za 40 litrów zapłaciłem coś koło 40 USD więc nie miało to znaczenia, ale w Polsce gdzie mieszkasz Grzesiu będzie miało.
Podobne odczucia co przy jeździe TDI za to zdecydowanie mocniejsze mam jeżdżąc swoim Miśkiem. Niestety. Nie ma róży bez kolców - polecam ostatnią liniijkę mojego podpisu.
Grześku - 16-10-2008, 08:42
KowaliK napisał/a: | Grześku, Twój przyszły Outlander będzie z silnikiem 2.4 czy 3.0? |
2.4, kupuję wersję europejską.
Hubeeert napisał/a: | Nigdy nie podejrzewałem się o to co napiszę ale... |
Twoja wypowiedź skierowała mnie na inny tor: skoro silnik 140KM to produkt Volkswagena to raczej nie jest to nowa konstrukcja, tylko sprawdzona, stosowana w innych autach. W takim wypadku można ją podkręcić w przyjazny dla silnika (skrzyni i reszty) sposób, oczywiście pomijam w tym momencie fabryczny tuning a mam na myśli Twojego kumpla Marka, który tak pięknie napisał "program" dla mojej Cari.
Znajomość możliwości tego silnika, może, po chipowaniu (które nie jest mi obce) dać mi kompromis relacji diesel - benzyna z pominięciem hałasu, który wg postu Hiszpana jest do przyjęcia a dając dynamikę której spodziewam się po silniku benzynowym.
Ale z drugiej strony, droższy w zakupie diesel wymaga kolejnego zastrzyku pieniędzy na podkręcenie....
krzychu - 16-10-2008, 08:54
No ale to ma być nowy samochód? Bo jesli tak może warto dopłacić do silnika diesla 2,2 (z tego co pamietam bedzie niedlugo dostepny) od francuzow bo przynajmniej bedzie bardziej kulturalny i moment wiekszy i nie bede pisal co mysle od przedpotopowej mysli technicznej VW bo znowu mnie kolega od drugiego posta wyżej zacznie poprawiac. A z chipowanie tego 2,0 od VW to z tego co mozna tutaj przeczytac "kopa" dostaje sie na 10 sec potem wracaja parametry fabryczne.
Krzychu
Hiszpan - 16-10-2008, 09:14
krzychu napisał/a: | z tego co pamietam bedzie niedlugo dostepny | Outek z tym silnikiem już chwilę jest w sprzedaży.
Będąc ostatnio w ASO pytałem o sprzedaż tego właśnie modelu. Mniej więcej 2 HDI na 10 TDI czy 2 szt 2.2 na 10 szt 2.0 - jak kto woli
To potwierdza opinię ludzi na temat tej jednostki. Może jest toporna, ale trwała i niezawodna - w mojej opinii
Grześku - 16-10-2008, 09:15
krzychu napisał/a: | No ale to ma być nowy samochód? |
Oczywiście,
krzychu napisał/a: | Bo jesli tak może warto dopłacić do silnika diesla 2,2 (z tego co pamietam bedzie niedlugo dostepny) |
hmmm, jazdę próbną miałem właśnie takim modelem w sierpniu, więc nie wiem dlaczego sugerujesz że nie jest dostępny.
krzychu - 16-10-2008, 09:20
Bo nie widze go dalej na stronie mitsubishi, a kupuja z tym 2.0 bo jest sporo tanszy, ten 2,2 jest droższy bo jest objety wieksza akcyza zdaje sie.
Krzychu
Hiszpan - 16-10-2008, 09:25
krzychu napisał/a: | Bo nie widze go dalej na stronie mitsubishi, a kupuja z tym 2.0 bo jest sporo tanszy, ten 2,2 jest droższy bo jest objety wieksza akcyza zdaje sie. | Tak, to drugi (jak nie pierwszy) powód takiej różnicy w sprzedaży.
Miałem o tym napisać sprawdziwszy dokładną różnicę cen, ale mnie ubiegłeś
Grześku - 16-10-2008, 10:00
krzychu napisał/a: | Bo nie widze go dalej na stronie mitsubishi |

źródło
rezon - 16-10-2008, 11:32
krzychu napisał/a: | z chipowanie tego 2,0 od VW to z tego co mozna tutaj przeczytac "kopa" dostaje sie na 10 sec potem wracaja parametry fabryczne | nie wiem skąd wziąłeś takie informacje. Wejdź na stronę http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=9323 i zobacz co profesjonalnea zmiana oprogramowania czyli tzw. chiptuning wykręca z tego silnika. Uzytkownicy Octavii od kilku juz lat polecają p. WOjtka www.dynosoft.pl Nie mam od tego prowizji - sam się kontaktowałem w sprawie "poprawienia" softu silnika VW. Jako bezpieczny poziom z uwagi na inne podzespoły poleca 360Nm i 170KM. Co ciekawe, często w Octaviach wzrost parametrów nie wiąże się z zauważalnym wzrostem zużycia paliwa. Więcej wykresów jest na http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=18 jest tam również wykres 457Nm i 244KM na silniku 2.0 BKD (seria 140KM - podobny do BSY), ale to z wymianą turbiny na większą.
krzychu napisał/a: | kupuja z tym 2.0 bo jest sporo tanszy | nie tylko, jest ok. 25-30% oszczędniejszy. Jak zobaczyłem w C-Crosserze 2,2 po jeździe próbnej 14,5l/100 średniej to wolałem wybrać 2,0 gdzie w podobnym stylu jazdy i na tej samej trasie miałem ok. 10. A jak skończy się gwarancja i tak będą miały podobne osiągi krzychu napisał/a: | bedzie bardziej kulturalny | jest bardziej kulturalny - to prawda, pracuje dużo ciszej, zbiera się żwawo na niższych obrotach, ale jak 2,0 ma trochę więcej paliwa, to też inaczej pracuje - ciszej i lepiej się zbiera, tylko o EURO4 to chyba można zapomnieć.
Do 3.0V6 nie da się TDI czy HDI w oógle porównywać to zupełnie inne światy. Możliwość ostrej jazdy w połączeniu ze względnie niskim zużyciem i wyraźnym odgłosem silnika, albo możliwość ostrej jazdy w połączeniu z min. 50% większym zużyciem paliwa (w moim przypadku by tak było) i prawie bez hałasu silnika. Nie da się porównywać różnych parametrów. Coś za coś.
Hiszpan napisał/a: | Może jest toporna, ale trwała i niezawodna - w mojej opinii | w mojej też. Co prawda VW już odeszło od silników z pompowtryskiwaczami i przestawiło się na common rail. klasyczne TDI już tylko w Octavii, Fabii. VW, Audi i SUperby już są na common rail-u, ale kilkadziesiąt lat rozwijali TDI
KowaliK - 16-10-2008, 14:09
Grześku napisał/a: | KowaliK napisał/a:
Grześku, Twój przyszły Outlander będzie z silnikiem 2.4 czy 3.0?
2.4, kupuję wersję europejską. |
W takim razie ani chwili bym się nie zastanawiał nad wyborem.. TDi! No chyba żeby poczekać do końca roku, bo właśnie wtedy do Polskich salonów ma wejść Outlander z silnikiem 3.0. Słabsza benzyna będzie miała mniejszy moment obrotowy w porównaniu z silnikiem diesla, co wiąże się z większym "duszeniem" auta a co z tym idzie większe spalanie paliwa (chyba już nawet ktoś o tym wspominał). Poza tym nie dramatyzowałbym tak z tą głośnością TDi... Może przy postoju słychać klekot spod maski ale nie ma bólu. Przy prędkościach rzędu 100/120/140 km/h do kabiny dobiega jedynie opór powietrza.
rezon napisał/a: | A jak skończy się gwarancja i tak będą miały podobne osiągi |
Nie koniecznie.. Rozmawiałem ostatnio z pewną firmą która zajmuje się chip tuningiem i jeżeli salon nic nie będzie grzebał przy komputerze to skąd będą wiedzieć że masz zmieniony soft?
Antyey - 16-10-2008, 14:48
Ale pamiętaj, że taka modyfikacja w trakcie trwania okresu gwarancyjnego oznacza utratę gwarancji na jednostkę napędową. Pozostaje jeszcze 'tuning' fabryczny jednostki... gdzieś na forum było na ten temat - podobno nie rzucają na kolana osiągi tak podkręconego silnika.
rezon napisał/a: | nie tylko, jest ok. 25-30% oszczędniejszy. Jak zobaczyłem w C-Crosserze 2,2 po jeździe próbnej 14,5l/100 średniej to wolałem wybrać 2,0 gdzie w podobnym stylu jazdy i na tej samej trasie miałem ok. 10. |
No jeśli takie spalanie jest na Diesel'u to cieszę się, że wybrałem benzynę
KowaliK napisał/a: | [...] Słabsza benzyna będzie miała mniejszy moment obrotowy w porównaniu z silnikiem diesla, co wiąże się z większym "duszeniem" auta a co z tym idzie większe spalanie paliwa (chyba już nawet ktoś o tym wspominał). [...] |
Nie dramatyzowałbym z wpływem większego momentu na zmniejszenie zużycia przy normalnych warunkach eksploatacji auta... Co się zaś tyczy samego faktu większego momentu diesel'a to - jak napisał wcześniej Gene - niekoniecznie musi to mieć jakiekolwiek znaczenie w tym przypadku.
Matejko - 16-10-2008, 16:41
Grześku napisał/a: | skoro silnik 140KM to produkt Volkswagena to raczej nie jest to nowa konstrukcja, tylko sprawdzona, stosowana w innych autach. |
na tyle sprawdzona, ze wiadomo ze pekaja w niej glowice itp. i sporo ludkow z forum leona woli kupic 1.9 i podkrecic na 140koni, niz kupic 2.0 140 koni(wiadomo tu mozna uzyskac wieksza moc po chipie, ale w 1.9 z tego co pamietam wystarczy zmienic turbine i ze zwyklym programem mamy 140 koni, po chipie wiecej - zalezy od stanu jednostki ale min 170 koni jest - czyli juz to samo co w 2.0 ale z pewnoscia ze nic nie stanie sie z silnikiem ) jak znajde posty nt 2.0tdi z forum leona to wkleje
chociaz dzis moje 1.9tdi tez mialo zly dzien
Robson86 - 16-10-2008, 18:05
KowaliK napisał/a: | Słabsza benzyna będzie miała mniejszy moment obrotowy w porównaniu z silnikiem diesla, co wiąże się z większym "duszeniem" auta a co z tym idzie większe spalanie paliwa |
ale benzyniak ma wieksza moc
nie ma co mowic ze diesel bedzie odpowiedniejszy niz benzyniak.
osiagi 2,4 sa sporo lepsze od diesla jak rowniez predkosc max.
jedynie wiecej pali jednostka benzynowa
duzy plus jest takze taki ze ten silnik ma lancuszek rozrzadu a nie pasek
a w terenie to niezaleznie czy wybierzesz DID czy 2,4Miveca wjedziesz wszedzie tam gdzie beda pozwalala na to konstrukcja napedow Mitsubishi.
Nie zapominajmy ze to jest SUV a nie prawdziiwa ramowa terenowka
Pozdroo
krzychu - 16-10-2008, 18:07
rezon - nie wziolem tego z powietrza temat dotyczyl tiuningu Lancera z 2.0 diesla (ten sam silnik) i może chodzilo o tiuning na gwarancji i tam pisalo że wzrost momentu jest dostepny przez 10 sec po jakims czasie znowu mamy dostepne 10 sec nie dziala wyszukiwarka bo bym poszukał.
A druga sprawa z tego co slyszalem w 2009 roku modelowym maja zrezygnować z silnikow VW możliwe ze zaczna montowac te z common railem od VW bo te na pompowtryskiwacza chyba nie beda spelniac nowych norm spalin ale to tez ze slyszenia, ciekawe czy wprowadza do Lancera tego nowego diesla rodem z mitsubisi bo tez na forum ktos o tym wspominal.
Grześku - kliknolem na to http://www.mitsubishi.pl/...Techniczne.html tu jest tylko ten 2.0
Krzychu
|
|
|