[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A 2.0] Błąd 23-czujnik TDC
wawer82 - 26-08-2010, 12:44
Pisałem już w którymś temacie że miałem kiedyś problem z tym czujnikiem. Myślałem że to był tylko problem styków wiec czyściłem itp. Jakiś czas było dobrze a po jakimś czasie czek pojawiał się na chwile aż do wczoraj gdy pojechałem do sklepu to już tam zostałem. Auto zapalało ale po kilku sekundach gasło. Błąd oczywiście 23…
Gdy auto miałem już pod domem postanowiłem dobrać się do tego czujnika bo i tak nie było nic do stracenia a nikt wcześniej nie wspominał o jego rozbieraniu.
Sprawa jest banalnie prosta a w nim nie ma nic aż tak skomplikowanego żeby miało się zepsuć…
A wiec tak gdy mamy czujnik już w ręku to śrubokrętem odginamy te zabezpieczenia jak na zdjęciu.
Są one bardzo kruche ale jak się wykruszą to można temu jakoś potem zaradzić.
Następnie płaski cienki wkrętak wciskamy w miejscu jak na zdjęciu i ostrożnie podważamy. Powinno wyskoczyć.
Gdy mamy wszystko na wierzchu uważnie trzeba się mu przyjrzeć.
U mnie był podobny problem jak u wielu osób z zegarkiem a wiec "zimne" luty a dokładnie jeden i zauważyłem to dopiero pod lupą…
Zdjęcia poglądowe jak to wygląda w środku.Zaznaczyłem na zdjęciu co było u mnie nie tak...

Sprawa jest banalnie prosta i ile zostało kasy w kieszeni
Po poprawieniu lutów składamy jedno w drugie. Ja u siebie zabezpieczyłem sylikonem żeby wszystko sztywno się trzymało i po problemie czujnik jak nowy i zero błędów
Pozdrawiam i mam nadzieje że jeszcze nie tylko ja na tym zaoszczędzę
Krzyzak - 26-08-2010, 20:55
wawer82, brawo!
nawet nie wiedziałem, że to jest rozkręcalne
może uda się w wielu przypadku uratować te czujniki, bo cena zamienników dość wysoka
mackbeth - 05-09-2010, 12:44
Właśnie to samo uczyniłem ze swoim czujnikiem, na wszelki wypadek poprawiłem wszystkie luty:)
Teraz pytanko: Błąd trzeba skasować, czy powinien zniknąć od razu czy trzeba trochę pojeździć i wtedy zniknie?
tomwasz - 05-09-2010, 17:55
Ja jutro się za to zabiorę. Skasowanie błędu - podejrzewam, że trzeba odpiąć aku na jakiś czas i zaprogramować od nowa silnik, mylę się? Pozdrawiam!
PS. wawer82, jak u mnie to podziała to napiszesz mi na priva adres - wyślę Ci Bosmana Niepasteryzowanego.
[ Dodano: 15-09-2010, 20:46 ]
Potwierdzam, że przelutowanie czujnika według pomysłu wawer82 daje dobre rezultaty. Piwo dzisiaj wysłane, kasa zaoszczędzona, rewelacja.
smashthedj - 09-11-2010, 08:55
Rozumiem ze po przelutowaniu problem nie wystepuje?
Owczar - 09-11-2010, 08:58
smashthedj, ale z tego co pisałeś, to u Ciebie padł czujnik wałka rozrządu, a nie TDC?
tomwasz - 09-11-2010, 09:01
Nie występuje, przejechałem już kilka kkm i jest ok. Tylko lepiej to dać przelutować komuś z doświadczeniem żeby skuchy nie było.
wawer82 - 09-11-2010, 09:42
Ja też już przejechałem kilka ładnych tysiaków i jest idealnie,zero błędów
Ps. Dzięki tomwasz za piwo
smashthedj - 09-11-2010, 18:36
Owczar napisał/a: | smashthedj, ale z tego co pisałeś, to u Ciebie padł czujnik wałka rozrządu, a nie TDC? |
no ja taki blad mialem http://www.kaluzni.pl/download/error.avi
o ile dobrze odczytalem to wychodzi 23..
gdzies na kompie mialem tabele errorów i tak mi wyszlo: camshaft sensor error (błąd czujnika wałka rozrządu) a camshaft to jest to http://www.alibaba.com/pr...aft_sensor.html i wyglada na fotce w sklepie jak ten regenerowany.. a czytajac http://auto.howstuffworks.com/camshaft.htm mozna wywnioskowac ze jedno (TDC i BDC) zależne jest od drugiego (CAMSHAFT SENSOR).. ale pewien nie jestem..
tomwasz - 09-11-2010, 19:14
wawer82 napisał/a: | Ps. Dzięki tomwasz za piwo |
Nie ma za co, ja oszczędziłem minimum sto kilkadziesiąt zika.
smashthedj, przelutuj czujnik, nawet jak to nie on to i tak będziesz miał już spokój bo z tego co widać problem dotyczy sporej grupy Gali.
smashthedj - 09-11-2010, 19:17
wawer82 napisał/a: | smashthedj, przelutuj czujnik, nawet jak to nie on to i tak będziesz miał już spokój bo z tego co widać problem dotyczy sporej grupy Gali. |
Ale dobrze kombinuje ze ten czujnik jest odpowiedzialny za TDC i w praktyce to co jest nazwane czujnikiem TDC to nic innego jak ów "camshaft sensor" czyli czujnik walka rozrzadu?
wawer82 - 09-11-2010, 21:05
Mi kiedyś cały czas wywalał błąd właśnie 23 aż w końcu stanął a po poprawieniu tego czujnika zero błędów od dawien dawna...
"23- czujnik TDC 1 cylindra Określa moment, kiedy 1 cylinder jest w TDC (Top Dead Centre), czyli kiedy jest w cyklu sprężania - maksymalnie podniesiony do góry, tuż przed zapłonem. "
Top Dead Centre (TDC) ten numer błędu sygnalizuje tylko jeden czujnik wiec ja na 100% nie mam żadnych wątpliwości że to właśnie chodzi o niego.
Jak go rozbierzesz to weź go pod lupę. U mnie dopiero pod szkłem dostrzegłem że jeden lut był pęknięty(nie miał przejścia).
Ps.smashthedj według mnie to Ty masz jeszcze jakiś inny błąd ale o to pytaj w tym temacie http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
smashthedj - 09-11-2010, 21:11
jestem slepy i rece mi sie trzesa wiec dalem go do zbadania magikowi elektronikowi jutro bede wiedzial czy/co jest nie tak i czy mi go naprawi.. jesli nie, to jeden kolega z forum proponowal mi używkę (swoja droga gdyby ktos chcial wiedziec: serwis wołał 835 zl brutto a sklep z czesciami do japoncow 240 - za nowke - w tym transport)
zapytalem.. najpierw zrobie ten czujnik a potem zobaczymy czy ten kolejny blad nadal bedzie.. wspominalem mechanikom o tym drugim i mowili ze byc moze uszkodzony czujnik miesza i jak sie go naprawi to bedziemy dalej sprawdzac ewentualnie
EDIT:
Czujnik właśnie został przelutowany, podczas sprawdzania "na zimno" PRZED i PO lutowaniu miał dokladnie takie same wskazania oporu, a że u mnie problemy zaczynaly sie dopiero jak silnik sie rozgrzal bede wiedzial dopiero wieczorem jak go zamontuje czy cos to dalo.. jesli po rozgrzaniu bedzie ok to problem rozwiazany jesli beda znow problemy to nie mam pomyslu co dalej zrobic.. czy moze byc inna przyczyna bledu 23?, wina wtyczek/kabli?, czy czujnik moze dzialac prawidlowo na zimnym a na cieplym silniku miec problemy?
EDIT2:
o 20:50 odebralem przelutowany czujnik, o 21:00 zamontowalem go w aucie i odpalilem.. jest 21:55 i auto nadal chodzi (trasa poki co 25 km na pelnej pi#dzie ) pierwsze spostrzezenie: silnik pracuje rowniej niz wczesniej; jutro testy wlasciwe.
EDIT3:
Reset kompa, trasa 100 km, potem wymruganie bledow i.. wszystko OK (pomijajac blad 11 ale on wczesniej byl..)
Optic - 24-11-2010, 15:56
Cześć,
właśnie wymieniłem wspomniany czujnik (miałem wymrugany błąd 23). Ale chciałbym go sprawdzić, czy faktycznie jest wadliwy. Mam więc pytanie - jakie parametry (opory?) powinien mieć dobry czujnik? Na których pinach?
Jaki sygnał powinien być w przewodach (napięcie? opór?).
Pozdrawiam,
Maciek
Krzyzak - 25-11-2010, 08:13
nie sprawdzisz oporności - to czujnik magnetyczny
|
|
|