To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Hamulce Cari 1,8 GDI

Anonymous - 21-04-2009, 16:53

demeone napisał/a:
Teraz pytanie nowe tarcze musze wyczyscic dokladnie tak.

tak, zazwyczaj są one zakonserwowane jakąś mazią...
przeczysć (odtłusć) powierzchnie, po na której pracuje klocek,
zazwyczaj w komplecie jest specjalny płyn do tego, albo sie kupuje np TRW,
jeżeli nie masz to wystarczy zwykła benzyna ekstrakcyjna

demeone napisał/a:
A to na czym siedzi nowa tarcza tez mam porzadnie wyczyscic?

przede wszystkim tą płaczyzne, do której dochodzi tarcza wyczysc,
np szczotka drucianą, bo często jest ona zardzewiała, chodzi o to by tarcza idealnie przylegała


po zmontowaniu wszystkiego, bardzo delikatnie hamuj na początku, zanim sie wszystko ułoży

demeone - 21-04-2009, 17:02

Dzieki Wielkie leser jak bym mogl przyznalbym Ci punkta. Ide dalej walczyc.

Dali mi za duze tarcze a wczoraj jak sciagalem kolo zapomnialem zmierzyc. Musze leciec i wymienic tarcze. :(

Hmmm teraz ok ale walcze z tłoczkiem aby go wcisnac :(

Spoko na wszystkim sie czlowiek uczy

[ Dodano: 22-04-2009, 00:43 ]
Inne pytanie czy te klocki to one tak po prostu sobie tam leża w tych zaciskach. Myslalem ze jak sie puszcza hamulec to cos je odciaga od tarczy a u mnie to wyglada tak ze po prostu zostaja tam gdzie sa po wcisnieciu hamulca?

Anonymous - 22-04-2009, 10:55

demeone napisał/a:

Inne pytanie czy te klocki to one tak po prostu sobie tam leża w tych zaciskach. Myslalem ze jak sie puszcza hamulec to cos je odciaga od tarczy a u mnie to wyglada tak ze po prostu zostaja tam gdzie sa po wcisnieciu hamulca?

tłoczek się lekko cofa, natomiast klocki minimalnie,
nic ich nie odciąga, ale to w niczym nie przeszkadza,

jak podniesiesz koło na podnośniku zakręć nim,
powinieneś czuć tylko opór "skrzyni biegów",
klocek niedociskany, mimo, że moze być blisko tarczy to nie hamuje koła,

po włożeniu klocków w prowadnicę, warto upewnić się też,
że swobodnie się po niej przesuwają, produkt każdej firmy się delikatnie różni,
ja musiałem minimalnie pilnikiem potraktować bo się klinowały....

saphire - 27-04-2009, 19:09

Zwykle każdy mechanior ma samoróbkę-ustrojstwo do rozpychania tłoczków - takie cosik na śrubę i kliny/mimośród co to jak wepchnie między nie i wkręca śrubę to rozpycha zaciski :badgrin:
demeone - 27-04-2009, 19:54

Hmm ja zrobilem tak ze odkrecilem sróbke ktora odpowietrza hamulce i wtedy wciskalem tłoczek. Poszlo lekko. Pozniej tylo dolalem DOT4 i odpowietrzylem
djdomin - 27-04-2009, 20:10

mam pytanie czy wie ktoś jak skutecznie poprawic jakośc hamowania w cari , czy da się wymienic bębny na tarcze z tyłu jak tak to czy dużo przeróbek i czy wogóle warto
dodam że na przodzie mam nowe tarcze nowe klocki TRW (oczywiście już dotarte zrobiły 700km ) i rewelacji nie ma jak przesiadam się do Bory to róznica jest kolosalna

saphire - 28-04-2009, 08:22

Zmiana tyłu nic ci nie da - musiał byś zmienić przód na większe tarcze/zaciski a to zmiana zawiasu, kolumn, felg itp. maneli - nieopłacalne.

HINT: pomyśl o lepszym chłodzeniu przednich hamulców - ja zamiast zaślepek założyłem siatkę tuningową a nadkole od przodu ma chrapy więc pęd powietrza przez zderzak teraz wpada w nadkole i trochę lepiej chłodzi heble przy ostrym hamowaniu - trochę jakby lepiej się teraz sprawują.

SHARK1979 - 28-04-2009, 11:30

saphire napisał/a:
ja zamiast zaślepek założyłem siatkę tuningową a nadkole od przodu ma chrapy więc pęd powietrza przez zderzak teraz wpada w nadkole i trochę lepiej chłodzi heble przy ostrym hamowaniu - trochę jakby lepiej się teraz sprawują.

Mam już tak zrobione od jakiegoś dłuższego czasu i :? za małe tarcze i tyle, nic z tego zestawu się nie wykręci

saphire - 28-04-2009, 15:50

SHARK1979 napisał/a:
za małe tarcze i tyle, nic z tego zestawu się nie wykręci


no niestety...

djdomin - 28-04-2009, 20:00

saphire napisał/a:
ja zamiast zaślepek założyłem siatkę tuningową.



też założyłem siatkę zarówno w grill jak i w zderzak nic trudno jak sie nie ma co sie lubi to się lubi co się ma :)

ZEROSUPER - 21-05-2009, 00:06

Nadszedł czas na wymianę przednich hamulców w mojej GDI.

Myślę nad tymi klockami:
http://www.allegro.pl/ite...ma_colt_vi.html

I takimi tarczami:
http://www.allegro.pl/ite...281_wierco.html

Czy to znośny wybór ? Chcę kupić raz a dobrze :)

mlun - 21-05-2009, 09:26

Masz wersje poliftową? Bo te tarcze są do takiej wersji natomiast nie wiem jak klocki.
Ja mam u siebie zestaw ATE i bardzo dobrze się sprawuje(nawet bralem od tego gościa co pokazałeś aukcję z klockami). Tak wogóle to co to za firma ATM?
Jeździsz bardzo agresywnie że chcesz nacinane i nawiercane tarcze? Musisz się liczyć z tym że klocki szybciej się skończą przez to.

ZEROSUPER - 21-05-2009, 10:53

Wersja przed liftem. A jaka jest róznica w tarczach tych przed i po lifcie ?
Klocki to wiem że ATE jedne z najlepszych dla Carismy.
Agresywnie zdarza się mi polatać, ale zależy mi na tym aby tarcze były nacinane.

Chooper - 21-05-2009, 11:00

ZEROSUPER napisał/a:
A jaka jest róznica w tarczach tych przed i po lifcie ?


średnica

Anonymous - 21-05-2009, 11:09

mlun napisał/a:
Tak wogóle to co to za firma ATM?

ATM Mikoda - czyli polski produkt



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group