To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Poblem ze skrzynią

Kasper79 - 28-05-2006, 21:01

wsteczny jest w tych skrzyniach nie synchronizowany i ostatnio jak rozbierałem swoją skrzynke to zwróciłem uwagę na to że koło zębate ma niezbyt dużą ilość zębów i jest duże prawdopodobieństwo że żeby sie zaprą o siebie... przyczyną może być też zużycie samego koła biegu wstecznego
Anonymous - 05-06-2006, 22:04

U mnie wymiana oleju pomogła na 1, a R jak wiadomo nie zawsze chce wejść odrazu ale to raczej nie usterka:)
Kokos - 06-06-2006, 22:07

jaki olej powinien być aplikowany do skrzyni? chodzi mi o parametry
tego za bardzo nie wiem :lol: skrzynię sie tylko smaruje a nie wymienia olej?
pozdro

Anonymous - 06-06-2006, 22:23

Kokos napisał/a:
jaki olej powinien być aplikowany do skrzyni? chodzi mi o parametry
tego za bardzo nie wiem :lol: skrzynię sie tylko smaruje a nie wymienia olej?
pozdro
Olej przekładniowy SAE 75W-85W lub 75W-90W. Olej się wymienia.
Kokos - 06-06-2006, 22:36

dzieki gregorbu
czytajac forum - Hubert pisze, ze twarde sprzęgło i powinno być robione
u mnie też zauważam, że jest coraz bardziej twardo sprzęgło ciągnie ok przebieg 137 tys
a może za bardzo martwię sie tą skrzynią ...

Anonymous - 06-06-2006, 22:47

Twarde sprzęgło? Ale to chyba bardziej dotyczy sprzęgła hydraulicznego - a Ty masz linkę. Co się zaś tyczy ciężko wchodzących biegów - może pomoże regulacja cięgien? U mnie problem z jedynką i wstecznym też czasem (ale rzadko) występuje. Komplet sprzęgła ma ok. 30.000, a skrzynia była naprawiana (wymiana łożysk) ok 15.000 km. Antidotum na blokującą się jedynkę: wrzucić dwójkę i z powrotem jedynkę - działa 100%. Sposób na wsteczny: pozwolić się przemieścić autu (wcisnąć i pozwolić mu się tylko ruszyć z miejsca) o dosłownie 0,5 cm (wiecej też moż być ;) ) i bieg wskoczy. Można też wrzucić jakikolwiek inny bieg i z powrotem wsteczny - też zadziaął na 100% :mrgreen:
Kokos - 07-06-2006, 20:18

i chyba na tym poprzestanę
gregorbu gdybyś mogł napisać o kosztach tych regulacji i napraw
aha i jeszcze jedno co ile km przebiegu trzeba zmieniać olej w skrzyni ? 8)
po jakim przebiegu wymieniałeś łożyska w skrzyni ? no i jakie były objawy skłaniające do wymiany?

ROMEL - 08-06-2006, 09:03

Wymiana oleju w krzyni - zalecenia RR

Jeżeli jest wszystko OK ze skrzynką itd... to co 100kkm powinno sie wymianić olej

Jeżeli chodzi o problemy o których piszecie... zawsze powtarzam - uważać bo skrzynie w Miśkach są delikatne... złe traktowanie objaiw sie szybciutki nieporządanymi efektami...


pzdr

Anonymous - 08-06-2006, 18:27

Kokos napisał/a:
gregorbu gdybyś mogł napisać o kosztach tych regulacji.
po jakim przebiegu wymieniałeś łożyska w skrzyni ? no i jakie były objawy skłaniające do wymiany?
O kosztach ewentualnych regulacji się nie wypowiem, bo nie wiem, ile one mogą wynosić. U mnie rozsypały się łożyska w skrzyni biegów i naprawa kosztowała mnie 1000 PLN.
ROMEL - 08-06-2006, 19:22

Jakby kogoś to miało pocieszyć... to... właśnie planuje zapobiegawczo wymienić łożyska na dyfrze... zrobiłem tak w srebrnym GTI przy 150kkm i skrzynka ma juz 236kkm i ani ani jej nie słychać...(reszta ori fabryka), wiec to samo robię w czerwonym GTI...bo siakies podejrzenia mam... :lol: a i przebieg mam podobny bo 145kkm...

Pozdrówka

Kokos - 08-06-2006, 22:36

no tak dziś już dojrzałem do tej decyzji przejechałem około 150 km i cały czas walczyłem z jedynką a do tego dochodził problem z 2 i o zgrozo! z 3 ostra załamka i nerwy :cry: :evil:
mam nadzieję że to tylko łożysaka a nie skrzynia do kosza
może ktoś z Forumowiczów wie gdzie można to zrobić w Krakowie albo okolicach??
z góry dzięki

Anonymous - 08-06-2006, 23:43

ja czasami nie umiem wbic wstecznego do konca .. to wbijam jedynke i juz potem wsteczny dobrze wejdzie.
Anonymous - 09-06-2006, 01:01

ROMEL napisał/a:
Jeżeli chodzi o problemy o których piszecie... zawsze powtarzam - uważać bo skrzynie w Miśkach są delikatne... złe traktowanie objaiw sie szybciutki nieporządanymi efektami...


Zgadzam sie w 100%. Kiedys mialem problemy ze skrzynia w swoim Colcie i nie moglem dojsc czym to jest spowodowane (obstawialem synchronizatory). Czasami biegi nie wchodzily do konca i trzeba bylo puscic sprzeglo i wcisnac jeszcze raz zeby bieg wszedl. Tak sie dzialo przewanie na wstecznym i na 1-3. Im wyzszy bieg tym rzadziej problem wystepowal. Z czasem wszystko ustalo i juz sie tym nie przejmowalem. Ostatnio przez przypadek zauwazylem pewna zaleznosc. Bawilem sie troche regulacja LPG i przy wiekszym podawaniu dawki gazu problem znow zacza wystepowac. Gdy skrecilem gaz na normalna dawke problem ustal. Co smieszniejsze problem wystepowal i na LPG i na benzynie.

Anonymous - 09-06-2006, 13:15

Borecki: to dosyć ciekawa teoria bo u mnie wszystko wróciło do normy po wymianie oleju w skrzyni ale także w tym czasie założyłem licznik z obrotami i ustawiłam je jak trzeba, może nie chca wchodzić jak obroty są za wysokie, nie wiem aż tak się na tym nie znam ale to ciekawe.
ROMEL - 09-06-2006, 13:58

Owszem obroty maja wpływ na to co dzieje sie w skrzyni biegów... praktycznie nigdy nie jest tak aby sprzegło wysprzęglało w 100% wiec moment obrotowy jest przekazywany na slrzynie przy wysprzęglęniu ale... przy układzie sprawnym baaardzo malutki, przy jakis hockach klockach większy... i właśnie po to jest między innymi synchronizator aby wyrównać obroty pomiędzu wałkami - a w przypadku jedynki wyzerować...
no i konkluzja... im większe obroty jałowe tym teoretycznie ma większą pracę synchronizator...

Ale normalnie teraz pofilozofowałem :mrgreen:

Na koniec dodam... że nie mam prawa nic sie dziać o ile jest wporządku ze skrzynia i sprzęgłem... nawet 7000obr/min nie powinno wprowadzać problemu z zapięciem pierwszego biegu...
\-także powiem delikatnie - proszę sie odgibać od silnika i na niego winy nie zganiać tylko zająć sie skrzynią i sprzęgłem...

Pozdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group