To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] cudowne ozdrowienie

Anonymous - 28-12-2008, 18:07





czy mam się dobierać do tej wtyczki co jest na środku drugiego zdjęcia? Ten niebieski wciskałem i po odpaleniu zaczał ładnei 2000 i zjechal na 1500 ale nigdzie nie jechałem więc nie wiem jak z tym będzie dalej.

Ale ze zdjęciami się upewniam bo to tak na oko oceniałem gdzie to powinno być:P
drugie zdjęcie to zbliżenie gdzieś w okolicach środka pierwszego zdjęcia:)

Hugo - 28-12-2008, 18:50

Alexander napisał/a:
czy mam się dobierać do tej wtyczki co jest na środku drugiego zdjęcia?
Dokładnie tak. To jest wtyczka od silniczka krokowego (dokładnie liniowego, ale mniejsza z tym). To ten niebieski kabelek.
Alexander napisał/a:
Ten niebieski wciskałem i po odpaleniu zaczał ładnei 2000 i zjechal na 1500
Widzisz to może być jego wina.
Moja rada: kup z jakiegoś rozbitka tą wtyczkę. Niech sprzedawca Ci obetnie kable od niej na długości ok. 10 cm. Obecną wtyczkę obetniesz tak samo i nową wlutujesz ładnie i zaizolujesz. I będzie na 100% OK i pewnie.

Anonymous - 28-12-2008, 18:51

ok, dzieki:)
Hugo - 28-12-2008, 20:35

Wnoszę poprawkę do ostatniego mojego postu:
Przy tej wtyczce, która jest teraz na aucie obetnij kable ok. 1 cm za nią (żeby było widać kolory kabli). Umożliwi to wyciągnięcie wiązki wyżej nad przepustnicę i znacznie ułatwi lutowanie kabli od nowej wtyczki. Po wszystkim wepnij nową wtyczkę, a kable schowaj za kolektor ssący. Powodzenia.

Anonymous - 02-01-2009, 16:42

wtyczki z rozbitka jeszcze nie miałem kiedy poszukać bo świeta sylwester itp, ale teraz jechałem w góry i niestety pomimo, że ten kabel wciskałem dalej( chociaż nie widać żeby był jakiś luźny) obroty dalej wariują. Na szczęscie częsciej są za wysokie więc nie za każdym razem gasnie, ale chce żeby wszystko ładnie działało bo zawsze mam loterie czy teraz będzie 500/900/1100/1600/1800 rpm (po każdym odpaleniu inna wartość, 900 niestety najrzadziej)

Czy w takim razie może być, że to tego kabla nie da się już lepiej wepchnąć i trzeba wymienić, czy to może być coś zupełnie innego? Typu padający ECU, niewymienione kable, albo rozregulowane zawory (przed chwilą przeczytałem na podforum CJ0, ze przy problemach z obrotami na tym mógł polegać problem)?

londolut - 02-01-2009, 16:47

Alexander napisał/a:
Typu padający ECU
Wątpię, Hugo wymieniał kondy.
Alexander napisał/a:
niewymienione kable
Może być chociaż stawiałbym na
Alexander napisał/a:
rozregulowane zawory

Miałem podobne jaja po remoncie silnika. Luzy na wentylach były tak różne, że na żadnym nie było prawidłowych wartości.

Hugo - 02-01-2009, 17:12

Alexander napisał/a:
rozregulowane zawory
Też możliwe. Wyreguluj, bo to niewiele kosztuje. Tylko pamiętaj, że regulujemy na rozgrzanym silniku.
Anonymous - 02-01-2009, 17:16

nie sądzę żebym sam się w tą regulację bawił, ale tu chyba niewiele można zepsuć więc na mechaniku chyba można polegac :) umówię się w nowym tygodniu w takim razie
londolut - 02-01-2009, 17:22

Hugo napisał/a:
to niewiele kosztuje
Zrobi to sam jeśli ma szczelinomierz, oczkową 10 i śrubokręt ;)
Instrukcja

[ Dodano: 02-01-2009, 17:24 ]
Alexander napisał/a:
nie sądzę żebym sam się w tą regulację bawił
Ja bym spróbował na twoim miejscu ;)
Anonymous - 02-01-2009, 17:35

czytałem to już kiedyś jak pierwszy raz ktoś podlinkował stronkę Krzyzaka, ale to dalej nie brzmi dla mnie szczególnie prosto;)

już te początkowe punkty


rozgrzewamy silnik do temperatury pracy
#
zdejmujemy obie odmy (tą od węża dostarczającego powietrze i tą od zaworu PCV)
#
wyjmujemy linkę gazu z uchwytów i usuwamy dalej, aby nam nie przeszkadzała
#
zdejmujemy kable wysokiego napięcia z uchwytów na pokrywie zaworów

uświadamiają mi, że nie mam pojęcia o co chodzi;)

tomusn - 02-01-2009, 17:49

Alexander napisał/a:
już te początkowe punkty

sprawdź dla jakiego silnika jest ten opis
wydrukuj
idź z tym do garażu i wykonuj

ja też nie wiedziałem, ale czyszczenie przepustnicy zrobiłem i wolne obroty ustawiłem...

Hugo - 03-01-2009, 00:19

Alexander napisał/a:
nie sądzę żebym sam się w tą regulację bawił
Nie napisałem żebyś zrobił to sam.
tomusn napisał/a:
ja też nie wiedziałem, ale czyszczenie przepustnicy zrobiłem i wolne obroty ustawiłem...
To zupełnie co innego niż regulacja zaworów (mam na myśli poziom trudności).
Anonymous - 03-01-2009, 00:44

bo napisałeś o tym rozgrzanym silniku i potraktowałem to jako wskazówkę dla mnie:) A mechanik sie nie obrazi jak mu się powie?
Hugo - 03-01-2009, 10:31

Alexander napisał/a:
A mechanik sie nie obrazi jak mu się powie?
A skąd mamy wiedzieć?
rosomak1983 - 03-01-2009, 16:48

Chłopaki ja mam podobny problem tyle ze silnik nigdy nie gasnie. Mam loterie w stylu 500/900/1000/1100 bez falowania lub z delikatnym falowaniem. Było czyszczenie przepustnicy jednak wolne obroty tylko ustawiane przez srube główna. Musze sie zabrac i zrobic to profesjonalnie. Jednak podejrzewam krokowca bo jak włacze odbiorniki pradu to tez czasem spadaja obroty.
Ale co do regulacji zaworów to skad wiedziec ze teraz akurat trzeba to zrobic? Chyba silnik wtedy klekocze czy cos? Niby miałem regulowane zawory w czerwcu ale niewiem moze tak na wszelki wypadek znowu by wyregulowac????



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group