To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] problem z zimnym silnikiem

pierafal - 02-01-2009, 11:04

Cytat:
Zmniejszający się luz zaworowy jest rzadkością w silnikach ale jednak się zdarza. Dzieje się to na wskutek osiadania „grzybka zaworu” w gnieździe. W takim przypadku może zaistnieć sytuacja, kiedy silnik na zimnym pracuje normalnie, a na ciepłym zaczynają się problemy ( ginie sprężanie). Dzieje się to na wskutek rozszerzalności temperaturowej trzonka zaworu ( po to jest ustawiany zakresowy zaworowy luz nominalny). Kiedy natomiast zostaje to już całkowicie zaniedbane , bądź wadliwe są gniazda zaworowe problemy zaczynają się w obydwu przypadkach( ciepły i zimny)


Widze ze kolega jest typem niedowiarka, ktory nie przekona sie dopoki sam nie sprawdzi na wlasnej skorze :D Mozna i tak... ale po co :badgrin:

Poza wysokim spalaniem objawy ktore opisywal edek sa identyczne jak u mnie, a wiec dopoki sie silnik nie rozgrzeje pracuje nierowno, gasnie, nie trzyma obrotow. U mnie byla to chyba pierwsza regulacja zaworow od nowosci- samochod mial wtedy ok 100kkm. Na każdym zaworze luz byl inny niz zaklada to producent.

Regulacja zaworow nie jest skomplikowana, zrobi to kazdy mechanik i kosztuje ok 50zl. Wiec uwazam ze mozna to sprawdzic zanim zaczniemy isc w koszta i wymieniac polowe silnika :biggrin:

Hugo - 02-01-2009, 15:34

pierafal masz absolutną rację.
seba1212 - 04-02-2009, 12:02

Witam mam mitsubishi colt glxi z 96 i jest ten sam problem co u EDEKa tylko ze mi gasnie kiedy mu sie zachce czyli np jak go zgasze i osiagnie 70st i juz pozniej problemy z obrotami chociaz nie zawsze. I mam pytanie czy ktos juz robil regulacje zaworow i czy to pomoglo??
Marcin-Krak - 04-02-2009, 12:19

seba1212 napisał/a:
I mam pytanie czy ktos juz robil regulacje zaworow i czy to pomoglo??

Ja osobiście nie - mechanik tak ;) Owszem pomogło. Nie ma żadnych problemów z odpalaniem.

seba1212 - 04-02-2009, 12:24

dzieki :wink: to jade regulowac :biggrin:

[ Dodano: 04-02-2009, 12:32 ]
sorry ale mam jeszcze jedno pytanko czy jak chodzi dobrze czy da sie wyregulowac czy jak nie chodzi to dopiero mozna wyregulowac?? :wink:

rosomak1983 - 04-02-2009, 13:27

jaceksu25 napisał/a:
Jednak osobiście w każdym z takich problemów sprawdzam zawsze sprężanie

jak sprawdzić spręzanie???

Hugo - 04-02-2009, 16:52

seba1212 napisał/a:
czy jak chodzi dobrze czy da sie wyregulowac czy jak nie chodzi to dopiero mozna wyregulowac??
Da się. Nie da się na uszkodzonym silniku, bo jak nie odpali to go nie rozgrzejesz, a jak silnika Mitsubishi nie rozgrzejesz to nie wyregulujesz poprawnie zaworów :D
seba1212 - 05-02-2009, 12:08

to eleganczko dzieki za odpowiedz HUGO :D
tomekrvf - 05-02-2009, 20:45

Hugo napisał/a:
a jak silnika Mitsubishi nie rozgrzejesz to nie wyregulujesz poprawnie zaworów

Ja w 4G13 luzy zaworowe zawsze ustawiam na zimno. Powinno być:
IN 0.09mm
EX 0.17mm
Na ciepło odpowiednio 0.20/0.25mm

Anonymous - 05-02-2009, 22:46

A ja na ciepło zgodnie z zaleceniem producenta tego silnika:)
tomekrvf - 05-02-2009, 23:05

Bastek77 napisał/a:
A ja na ciepło zgodnie z zaleceniem producenta tego silnika:)

Producent także podaje dane na zimno. Luzy na ciepło są podane ponieważ samochód z reguły na przegląd trafia z rozgrzanym silnikiem i nikt nie będzie czekał kilku godzin aż ostygnie.
W manualu do silników masz podane luzy na zimno.

Krzyzak - 06-02-2009, 11:28

tomekrvf, odwrotnie - podaje na cieplo, a na zimno dodatkowo - tylko dlatego, ze nie majac grzanego stolu nie zlozylbys glowicy po remoncie na pierwsze odpalenie...
Hugo - 06-02-2009, 15:56

tomekrvf też masz rację oczywiście.
tomekrvf - 07-02-2009, 14:05

Krzyzak napisał/a:
tomekrvf, odwrotnie - podaje na cieplo, a na zimno dodatkowo - tylko dlatego, ze nie majac grzanego stolu nie zlozylbys glowicy po remoncie na pierwsze odpalenie...

Dla działania silnika nie ma znaczenia czy regulujesz luzy na zimno czy na ciepło. Jak zrobisz to na zimno to silnik po rozgrzaniu osiągnie takie luzy jak powinien mieć na ciepło(luzy się zwiększają). Plusem regulacji na zimno jest to ze nie parzysz sobie paluchów podczas regulacji i dużo przyjemniej wisi się nad zimnym silnikiem.

Krzyzak - 07-02-2009, 17:12

tomekrvf, z praktyki Ci napisze, ze sie mylisz - czasem jest OK, a czasem nie
wymienialem wiele razy uszczelniacze zaworow i musialem ustawic potem luzy na zimno, bo zamki zaworo byly rozpinane i sciagane
a potem zdarzalo sie mniej wiecej 2 na 3 razy, ze musialem robic to jeszcze raz na cieplo, bo tak tluklo...
nie wiem dlaczego sprzeczasz sie z danymi, ktore podaja service manuale pisane przez producenta, cytuje:
"Valve clearances can be adjusted with hot or cold, but the final check however must carried out on a hot engine. The cold values are only provisional values if the cylinder head has been dismantled."
wystarczy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group