To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] wymiana komputera silnika

Anonymous - 25-03-2009, 22:53

to może inaczej - zmienia w zakresie swojego fabrycznego programu.
Zobrazuję to tak: bez znaczenia jest czy odłączysz akumulator i komp się zresetuje, czy wymienisz kompa na taki sam od innego samochodu - na jedno wyjdzie. W obydwu przypadkach sendem sprawy jest zzerowanie kompa gdy zabraknie prąd. Fabryczny program się nie zmienia i w jego zakresie w obydwu przypadkach po prostu podłącza się ponownie zasilanie i komp się sam ustawi.
Dlatego wymyślanie jakiegoś strojenia kompa w przypadku założenia nowego egzemplarza jest jawnym naciąganiem. Kompa się stroi jak chce się mu dodać parę koników czy niutonów, wtedy się jedzie do zakładu tuningowego, płaci się kapuchę i ma się nieco więcej pod maską po zmianie programu kompa lub po założeniu boxa bez ingerencji w fabrycznego kompa.

Anonymous - 29-03-2009, 22:41

A czy można włożyć komputer z wersji 100-konnej do wersji 90-konnej?
Anonymous - 04-04-2009, 12:14

jeżeli te dwie wersje różnią się TYLKO kompem, to tak. W innym przypadku nie wiem.
Anonymous - 04-04-2009, 20:04

no z tego co wiem, to te silniki kontsrukcyjnie sa takie same. ktos juz na forum pisal, ze ten silnik w colcie mial 113KM (wow). wiec to pewnie kwestia oprogramowania. ktos sie w tym orientuje?? moze ktos ma kontakt z serwisem i moze popytac???
Anonymous - 04-04-2009, 22:54

konstrukcyjnie może być i taki sam, bardziej chodzi o elementy peryferyjne z elektryką, z czujnikami. Tu może być problem, bo komp może nie współgrać z mechanizmami którymi steruje i które monitoruje, pomimo takiej samej ogólnej konstrukcji silnika.
marcin84k - 26-09-2011, 20:58

spalony sterownik, naprawiony, Po 2 tygodniach to samo.,. znowu spalony,smród w aucie. Gdzie znależć przyczynę, co upalać może sterownik? Objawy są takie ze auto nie ma sterowania obrotami, auto na postoju podbija do 2tyś obrotów,czasem i więcej, w ruchy obroty falują. Mam kupiony 3 sterownik, ale pierw muszę znależć przyczynę jego upalania .Bardzo proszę o pomoc.
pozdrawiam

adam84073 - 27-09-2011, 09:06

a ja sie chce zapytac pod ktory nr mam dobierac komputer bo tez mam do wymiany i nie wiem czy to o ten mi chodzi co jest na bocznej sciance cztero cyfrowy numer czy ten drugi dlugi nr. na przedniej stronie komputera????
marko81 - 28-09-2011, 20:03

kolego jak wymontujesz sterownik to przewaznie patrz na numery z grubsza czcionka ale spisz rowniez te male jak beda zgadzaly sie grube to i jedne z malych tez.A co do palenia sterownika to sprawdz czy ma dobra mase jest przykrecana ponizej sterownika i dobrze powkladaj te kostki od niego.
Wojciech - 31-12-2011, 17:12

Przyznaje rację koledze Geloo_Jedi. 2 lata mi to zajęło ale teraz już człowiek wie. Wymieniłem kompa w Carisma 1.6GL 98r HB. numer sterowników MD347228 (E2T68477) bez programowania imobilaisera. Na obydwu silnik daje się uruchomić. Jednakże obydwa są uszkodzone jeden nie steruje krokowym wcale, drugi wysterowuje go na max i tak trzyma cały czas. Pierwszy padł mi 2 lata temu i wymieniłem go w serwisie na ten drugi używany. Na dniach i ten zaniemógł. Jeśli ktoś ma do sprzedania sterownik o takich numerach pbw1@wp.pl, alb wie co w nich pada niech da znać niedługo dorzucę fotkę otworzonego sterownika.

https://picasaweb.google.com/AnnaRakowiczS/31Gru2011#5692366919481084306
https://picasaweb.google.com/AnnaRakowiczS/31Gru201102#5692367134708708530
https://picasaweb.google.com/AnnaRakowiczS/31Gru201102#5692367134708708530
https://picasaweb.google.com/AnnaRakowiczS/31Gru201103#5692370114730283154
https://picasaweb.google.com/AnnaRakowiczS/31Gru201104#5692370228475860674
https://picasaweb.google.com/AnnaRakowiczS/31Gru201105#5692370550804627810
https://picasaweb.google.com/AnnaRakowiczS/31Gru201106#5692370661662853346



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group