Pajero III - [3.2 DID] Chip Tuning
joebar - 21-07-2009, 19:33
A nie lepiej kupić auto z większym i mocniejszym silnikiem? Zamiast wstawiać chip?
kynio - 21-07-2009, 19:42
pogadamy jak w twoim silnik wybuchnie mamy tu takie lecą jeden za drugim ale dzięki za rade
joebar - 21-07-2009, 20:58
kynio napisał/a: | pogadamy jak w twoim silnik wybuchnie mamy tu takie lecą jeden za drugim ale dzięki za rade |
Czego miałby wybuchnąć?Co jest z nimi nie tak?
Lukaszfs - 07-10-2012, 19:23
Chciałbym odświeżyć temat
Najlepiej jak by się wypowiedział ktoś kto ma zrobionego chipa w takim samym aucie co moje 3.2 DID 165km z 2001r automat i użytkuje go już jakiś czas czy nie miał jakiś awarii po chipie jak silnik czy skrzynia
Znajomy mówił mi że u jego kolegi po chipie w takim aucie pochrzanił się silnik i padła skrzynia.
Mechanik u którego ostatnio robiłem przegląd niespecjalnie polecał taki zabieg chociaż nie mówił "nie"
Trochę brakuje mi mocy w nim mam w rodzinie 2 inne auta chipowane i nic się z nimi dzieje oba na chipie mają już przejechane po około 100k km. i jest ok.
Dlatego myślę też nad chipem do pajero.
mikello - 18-10-2012, 01:15
dołożę swoje trzy grosze...
moja pojarka 3.2DID z 2004 roku czyli 160KM ma od urodzenia założony Ralli Tronic, w serwisie, bez utraty gwarancji (wtedy oferowali to w salonach jako dodatkowy bajer), koszt masakryczny 5tys
auto ma teraz 210tys i odpukać nic się nie dzieje.
Ralli Tronic, daje 190KM i 12s zamiast 14s ,wpina się dwiema wtyczkami, działa to dosyć specyficznie bo nie przez cały czas a jedynie przy mocniejszym naciśnięciu pedału gazu i to tylko przez 8s ale to wystarczy żeby ruszyć taką masę dosyć żwawo.
jakiś czas temu widziałem na ebay.de takie ustrojstwo z demobilu za jakieś marne euro.
no i w każdej chwili można to sobie wypiąć
gdyby kogoś zainteresowało to
http://rallitronic.com/en..._di-d_%5Bat%5D/
ps.
spojrzałem na tą stronę w zakładce dilerzy i dalej Mitsu to sprzedaje prawie we wszystkich krajach więc chyba wiedzą co robią.
Darek_P - 04-12-2012, 13:28
Mam okazję zakupić Ralli Tronic,
Jak wygląda montaż w używanym aucie,
czy można to urządzenie wpiąc samodzielnie i użytkować bez strojenia w serwisie?
mikello - 04-12-2012, 22:44
Co do strojenia to nie wiem...
ale nie wydaje mi się, ponieważ na samym ustrojstwie nie ma możliwości regulacji, a montaż to wpięcie się dwiema wtyczkami. Wypiąć podobno można w każdej chwili wiec pewnie działa to w dwie strony.
Darek_P - 10-12-2012, 08:59
Zestaw przyszedł.
Niestety nie mam wiedzy jak go samodzielnie podpiąć.
W necie znalazłem instrukcję ale do Pajero IV.
Ktoś wie w którym miejscu należy się wpiąć w instalację?
tompol34 - 10-12-2012, 14:10
Od pajero IV nie pasuje, jakie masz wtyczki? zdemontuj osłonę po prawej stronie przy nogach pasażera i zobaczysz komputer ECU, jak masz oryginalne wtyczki to inaczej nie włączysz. Wystarczy podpiąć i wszystko będzie ok, a tak przy okazji to ile takie cako kosztuje z demobilu?
Darek_P - 11-12-2012, 08:34
Instrukcja była od IV. Ja urządzenie mam prawidłowe. Dzwoniłem do serwisu i twierdzą że trzeba to zestroić z autem, koszt niewielki, więc odpuszczam sobie samodzielny montaż. Kupiłem na Allegro, cena "KUP TERAZ" 700,00 zł.
tompol34 - 11-12-2012, 09:31
zestrojenie w serwisie polega na podłączeniu do komputera i sprawdzenie czy działa , ciekawy jestem ile taka usługa kosztuje?
Darek_P - 12-12-2012, 09:43
Niekoniecznie tylko sprawdzenie działania.
Jak sam to wepnę to nigdy nie uzyskam pewności czy działa.
Przy okazji testowania mam sprawdzony cały układ zasilania silnika paliwem (pompa,wtryski) i ewentualne jego strojenie. Po ostatnim przeglądzie wiem że co jakiś czas taką operację powinno się przeprowadzać.
Koszt około 200,00 zł nie jest powalający, ja myślę że warto.
siersciunio - 12-12-2012, 10:15
Darek_P napisał/a: | Instrukcja była od IV. Ja urządzenie mam prawidłowe. Dzwoniłem do serwisu i twierdzą że trzeba to zestroić z autem, koszt niewielki, więc odpuszczam sobie samodzielny montaż. Kupiłem na Allegro, cena "KUP TERAZ" 700,00 zł. |
Jak była aukcja tytułowana ? Czy możesz dać namiar na sprzedającego?
tompol34 - 12-12-2012, 11:06
kolego, w pajero masz zwykłą pompę rotacyjną z pamięcią EPROM i nic poza tym kilka czujników i ECU, wtryski mechaniczne - to jest rozwinięcie wtrysku mechanicznego i nic więcej. Działa na postawie stałego programu.
natomiast CR to w pełni kontrolowany w w każdym etapie możliwość reakcji w proces spalania to jest : zmiana ciśnienia paliwa w szynie, wtryski elektromechaniczne itp itd. tu można i trzeba kontrolować ustawienia, bo może coś się rozsynchronizowywać ! ze względu na możliwości adaptacyjne oprogramowania tzw. pseudointaligencja.
pozdrawiam
siersciunio - 12-12-2012, 12:28
słyszałem że te boxy coś oszukują elektronikę na temat temperatury, kiedyś coś było na forum w temacie chipsowania
|
|
|