To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] Colt a Laptop

Anonymous - 25-11-2008, 12:01

zab3r5polska napisał/a:
Jezeli ktos chce tuningowac autko to po to zeby byl lepszy niz np. twoje leser. a poza tym ktos kto pisze ze naogladales sie f&f czy zagrales w nfs to tylko mozna stwierdzic jedno: brakuje ci ducha sportu. a jak ciebie nie stac na robienie cokolwiek przy aucie to zostaw to tym co chca.

no cóż, ja zacząłem od tematu żartobliwie, skończyło sie na atakach pod moim adresem
otóż, sport zostawiam kolegom na tory wyścigowe itp,
mi wystarcza seryjne V8 M62 w trzecim aucie. A i tak nie ma gdzie wykorzystać tego
potencjału na codzień, przynajmniej nie w PL, bezpieczeństwo priorytetem.
Są auta które jest sens przerabiać, oraz wręcz przeciwnie.

Hubeeert napisał/a:
A co to? Info niedostępne dla ogółu czy jak?

są ale liczyłem na konstruktywny dialog poza, żeby nie robic tu OT,
proszę
Cytat:
TEL: 026-266-6388
FAX: 026-266-6387

tomusn napisał/a:
żeby działać na ECU trza mu wymontować i wsadzić inny zaprogramowany odpowiednio EPROM (znaczy pamięciochę) - czy da się programować wtedy z poziomu PC - nie wiem, lecz pewnie istnieje taka możliwość

no to jak to jest Panowie, dyskusja techniczna miała być,
a wychodzi towarzystwo wzajemnej adoracji? Hubert wypowiadałeś sie po tomsunie,
dlaczego nie skorygowałeś, że się nie zna, przecież wygłosił opinie inną od Twojej?

No to teraz ja posłucham fachowców...
tomsun napisał o epromie, nikt go nie poprawił to pewnie gada prawdę ;)
1. czy da sie zrobić backup zawartości eprom (czy tam eeprom) ?
2. jeżeli (o ile) udało się zrobic backup, w czym tkwi problem jego edycji,
pomijamy problematykę wiedzy o wartosciach które należy zmienić
3. jeżeli 2 poprzednie zabiegi się udały, to chyba nie jest też problemem
wrzucenie nowej (zmodyfikowanej) zawartości niezależnie od sposobu jej wymazywania ?

Hubeeert - 25-11-2008, 13:10

leser napisał/a:
no cóż, ja zacząłem od tematu żartobliwie, skończyło sie na atakach pod moim adresem
otóż, sport zostawiam kolegom na tory wyścigowe itp,
mi wystarcza seryjne V8 M62 w trzecim aucie. A i tak nie ma gdzie wykorzystać tego
potencjału na codzień, przynajmniej nie w PL, bezpieczeństwo priorytetem.
Są auta które jest sens przerabiać, oraz wręcz przeciwnie.

Za mało żartu w żarcie najwyraźniej ;-)
leser napisał/a:
są ale liczyłem na konstruktywny dialog poza, żeby nie robic tu OT,
Konstruktywny dialog to taki w którym obie strony przedstawiają argumenty czymś poparte - nie ogólniki typu są firmy które nie mają z tym problemu.
leser napisał/a:
no to jak to jest Panowie, dyskusja techniczna miała być,
a wychodzi towarzystwo wzajemnej adoracji? Hubert wypowiadałeś sie po tomsunie,
dlaczego nie skorygowałeś, że się nie zna, przecież wygłosił opinie inną od Twojej?

leser - przyznam bez bicia - nie zauważyłem.
tomusn to nie do końca tak.
Rozmawiałem dziś z Bartkiem. Otóż wygląda to tak:
ECU w większości CA0 jest kompletnie nietuningowalne. Nie da się zrobić nic a zmiana kości jest wykluczona. Nie ma nawet czym zgrać tego co jest w procku.
Są (w GTi) ECU programowalne (z tego co Bartek twierdzi nie w każdym) gdzie można zmienić mapy.

Czyli podsumowując:
CA1A 4G13 - nie da się
CA4A 4G92 - nie da się
CA5A 4G93 - w zależności od ECU.

Nie ma możliwości programowania ECU przez złącze diagnostyczne. Należy je wyciągnąć i rozebrać.

Niniejszym chciałbym odszczekać stwierdzenie, że wszystkie są nieprogramowalne.

W razie chęci kontynuowania dyskusji zapraszam osoby mające coś do powiedzenia na temat a nie ogólniki.

Pozdrawiam

tomusn - 25-11-2008, 13:31

ja mnie wywołałeś to odpowiadam...
czytałem trochę na forach amerykańskich, niestety bez większego zrozumienia - programowanie, jakiekolwiek - w tym eeprom-ów jest dla mnie czarną magią
mimo to chciałem nakierowac pytającego , zamiast pisać "po co?"
odsyłam do forum 3si.org

mkm - 25-11-2008, 13:36

leser, Jezeli masz fachowcow, ktorzy wiedza jak zrobic komputer w cao to niech Ci go zrobia. Bede wdzieczny za wrazenia po modyfikacji, a po roku jazdy jak bedzie ok pewnie sam sie skusze. Ja chcialem tylko „przesunac” odcinke i zwiekszyc dawkowanie paliwa. Pytalem w paru firmach „od tuningowych” po „elektroniczno-korygujace” i wszedzie padaly te same odpowiedzi. W tym komputerze nie dadza rady, albo moze by dali rade tylko nie maja sprzetu. Jak zwal, tak zwal komputer mam seryjny. Uslyszalem jeszcze jedna rzecz (jeszcze niepotwierdzona), ze zmiany "mechaniczne" moge wprowadzac, bo „ten komputer sam sie nauczy nowych wartosci”.
Dlatego w chwili obecnej takze moge napisac, ze komputer jest nieprogramowalny.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group