To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - jakie żarówki do outlandera 2008

Mateusz - 17-02-2009, 10:27

dzieki Panowie, wlasnie wymienilem obie zarowki czy tez zarniki na nowe.
Niestety moj serwis nie posiada na stanie D2R, w zwiazku z tym zdecydowalem sie na zakup poprzez Allegro.
Co do cen, ostatnimi czasy kupujac olej sprawdzalem cene Motula ktory stosuje, InterCars mial 50PLN drozej, moge tylko podejrzewac, ze zarowki takze ma drozsze.
Ostatecznie zdecydowalem sie na Philipsa D2R(tak jak podaje instrukcja obslugi) laczny koszt zarowek 303 PLN.
pozdrawiam,
mateusz

zalesik - 22-04-2010, 23:07

Odświeżę trochę temat.
Coś mnie podkusiło i kupiłem żarówki HB4 Narva z serii Range Power White.
Świecą naprawdę idealnie białym światłem bez żadnych tam niebieskich (ani żółtych) odcieni, ale jest jeden problem: na opakowaniu znalazłem informację, że nie można ich stosować na drogach w Europie. dodatkowo w specyfikacji jest taki zapis z którego można wnioskować, że nagrzewają się do 200 st.C. Żarówka ma 60W (orginalna jeśli się nie mylę ok.52). Nie mogłem nigdzie na necie znaleźć info odnośnie temp. standardowych żarówek. Ktoś może pomóc? Grozi to uszkodzeniem relfektora? I co z tym zakazem używania w Europie?
Proszę o opinie osoby mające "pewną" wiedzę w tym temacie.

mitsu00 - 22-04-2010, 23:26

zalesik napisał/a:
Odświeżę trochę temat.
Coś mnie podkusiło i kupiłem żarówki HB4 Narva z serii Range Power White.
Świecą naprawdę idealnie białym światłem bez żadnych tam niebieskich (ani żółtych) odcieni, ale jest jeden problem: na opakowaniu znalazłem informację, że nie można ich stosować na drogach w Europie. dodatkowo w specyfikacji jest taki zapis z którego można wnioskować, że nagrzewają się do 200 st.C. Żarówka ma 60W (orginalna jeśli się nie mylę ok.52). Nie mogłem nigdzie na necie znaleźć info odnośnie temp. standardowych żarówek. Ktoś może pomóc? Grozi to uszkodzeniem relfektora? I co z tym zakazem używania w Europie?
Proszę o opinie osoby mające "pewną" wiedzę w tym temacie.


Wez kolego wywal ten szmelc bo na bank stopisz klosz reflektora, a ten w OII nie jest wymienialny tylko trzeba wymienić cały reflektor. Znam to z autopsji bo kiedys dawno temu podkusiło mnie żeby w poprzedniej beemce E-46 zalozyć mocniejsze żarowki Philipsa High Power czy cos takiego w miejsce ori w swiatlach mijania. Po 6 miesiącach klosz reflektora popękał od temperatury i musialem go wymienić. Tam akurat trzeba bylo tylko wymienic oba klosze za 130 zł/sztuka ale w przypadku OII koszt calego reflektora to około 1000zł/szt. na Allegro. Nowy w ASO to tauzenyyyyy.... :evil:

zalesik - 22-04-2010, 23:30

mitsu00 napisał/a:
Wez kolego wywal ten szmelc bo na bank stopisz klosz reflektora, a ten w OII nie jest wymienialny tylko trzeba wymienić cały reflektor

Ale ten szmelc tak ładnie świeci... aż szkoda... :cry: A jakiej mocy były te Philipsy? Bo tutaj różnica w mocy w sumie jest chyba niewielka.

mitsu00 - 22-04-2010, 23:56

zalesik napisał/a:
Ale ten szmelc tak ładnie świeci... aż szkoda... A jakiej mocy były te Philipsy? Bo tutaj różnica w mocy w sumie jest chyba niewielka.

tamte to były zwykle 55W ale to wystarczylo żeby stopić klosz reflektora. Szczerze odradzam..... :wink: Juz lepszym wyjściem będzie zalożenie pirackich HID-ów jesli zalezy ci na barwie. Xenony nie nagrzewaja się prawie wcale. mam tu na myśli te z barwa światła do 5 tys. K.

jorzyk1976 - 23-04-2010, 08:13

mitsu00 napisał/a:
zalesik napisał/a:
Ale ten szmelc tak ładnie świeci... aż szkoda... A jakiej mocy były te Philipsy? Bo tutaj różnica w mocy w sumie jest chyba niewielka.

tamte to były zwykle 55W ale to wystarczylo żeby stopić klosz reflektora. Szczerze odradzam..... :wink: Juz lepszym wyjściem będzie zalożenie pirackich HID-ów jesli zalezy ci na barwie. Xenony nie nagrzewaja się prawie wcale. mam tu na myśli te z barwa światła do 5 tys. K.


o co chodzi z tymi pirackimi HID-ami.

pytam bo kupiłem outka II i myslałem że ma ksenony i świecą jak ksenony tylko
- brak jest samo poziomowania
- na włączniku świateł brak przycisku do włączania spryskiwaczy
- i po trzecie po uruchomieniu stacyjki jest tylko sprawdzanie poziomu oleju a przy ksenonach powinno jeszcze być kontrolka samo poziomowania

mitsu00 - 23-04-2010, 10:27

jorzyk1976 napisał/a:
o co chodzi z tymi pirackimi HID-ami.

pytam bo kupiłem outka II i myslałem że ma ksenony i świecą jak ksenony tylko
- brak jest samo poziomowania
- na włączniku świateł brak przycisku do włączania spryskiwaczy
- i po trzecie po uruchomieniu stacyjki jest tylko sprawdzanie poziomu oleju a przy ksenonach powinno jeszcze być kontrolka samo poziomowania


Jeśli jest jak opisujesz to nie masz fabrycznych xenonów, tylko poprzedni wlaściciel w miejsce halogenow mogł wlożyć pirackie HID-y z np Allegro. Auto europejskie z fabrycznymi xenonami ma na wyposażeniu automatyczne samopoziomowanie reflektorow, spryskiwacze no i pewnie sam przycisk spryskiwaczy tychże. Pirackie HID-y w miejsce halogenów na światłach mijania są niezgodne z homologacją auta i mogą za to odebrać ci dowód i wlepić mandat.

bonito - 23-04-2010, 11:20

jorzyk - a co to jest kontrolka samopoziomowania ksenonów? - pierwsze słyszę o takim czymś... :?
13zbyszek13 - 23-04-2010, 11:30

bonito napisał/a:
jorzyk - a co to jest kontrolka samopoziomowania ksenonów? - pierwsze słyszę o takim czymś...


co to za stwór ?

jorzyk1976 - 23-04-2010, 13:40

koledzy u mnie jest tak jak przekręcam kluczyk w stacyjce to na wyświetlaczu pojawia się komunikat ostrzegawczy ciśnienia oleju. z ksenonami powinna dodatkowo pojawiać sie komunikat ostrzegawczy świateł przednich z systemem regulacji wiązki światła oczywiście z odpowiednia ikona.
jest to przedstawione w instrukcji obsługi rozdział 3 str.11 oraz dokładniej str. 55 i str. 62.

ja niby mam ksenony a nie ma informacji o tym systemie regulacji wiązki światła.

mitsu00 - 23-04-2010, 13:44

Mam ori xenony i żadna taka kontrolka się nie pojawia..... Może na innych rynkach ale napewno nie w Europie. Za to w trakcie jazdy widać jak czujniki samopoziomujące regulują kąt padania wiązki światła na drogę.
zalesik - 23-04-2010, 19:56

mitsu00 napisał/a:
to były zwykle 55W ale to wystarczylo żeby stopić klosz reflektora

tu kolego bym się z tobą nie zgodził. Tuż obok siedzą oryginalne HB3 60W i nic się tam nie topi :mrgreen: Przyczyną uszkodzenia twego reflektora nie była moc żarówki, tylko prawdopodobnie niedokładne jej osadzenie np.niepełna masa

rezon - 23-04-2010, 20:48

mitsu00 napisał/a:
Mam ori xenony i żadna taka kontrolka się nie pojawia..... Może na innych rynkach ale napewno nie w Europie
pojawia się tuż po włączeniu kluczyka w ON rysunek reflektorka
mitsu00 - 23-04-2010, 21:13

rezon napisał/a:
pojawia się tuż po włączeniu kluczyka w ON rysunek reflektorka


To jest ikonka załączenia świateł mijania. Teraz jak jeżdżę na dziennych LED-ach ta kontrolka się nie świeci. Zapala się natomiast jak czujnik zmierzchu załączy światła mijania.

[ Dodano: 23-04-2010, 21:16 ]
zalesik napisał/a:
Przyczyną uszkodzenia twego reflektora nie była moc żarówki, tylko prawdopodobnie niedokładne jej osadzenie np.niepełna masa


Napewno nie bo przy niewłaściwym osadzeniu żarówki nie dałoby się zablokować zamka żarówki. Te Philipsy świeciły fajnie ale wytwarzały o wiele wyższą temperaturę niż standardowe i dlatego efekt był jaki był.

rezon - 23-04-2010, 21:23

mitsu00 napisał/a:
jest ikonka załączenia świateł mijania.
nie chodzi mi o zieloną kontrolkę świateł mijania tylko tuż po włączeniu na chwilę pojawia się na wyświetlaczu rysunek reflektorka.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group