Pajero Ogólne - Jak poznać Miśka II genereacji?
Anonymous - 25-11-2008, 15:58
Tak wychodziły z automatem niezależnie od państwa.
Pozdrówka
Anonymous - 25-11-2008, 16:01
Dzięki.
Anonymous - 25-11-2008, 16:11
Nie ma za co
P.S znalazłem w niemieckiej instrukcji od Pajero II
Gene - 25-11-2008, 16:18
he he a w IV kontynentalnych (Polska) jest odwrotnie
najpierw automat potem SS patrzac od kierowcy
Anonymous - 25-11-2008, 17:38
mam takie zdjęcie z niemieckiej instrukcji obsługi:
szczechu85 - 26-11-2008, 17:50
Hiszpan kliknąłem koledze Bartkowi. ale osobiście chyba mam chorobę syna Wałęsy jak wypadek miał: pomroczność jasna linka nie widzę dlatego zdjęcia skrzyni SS nie wrzucę.
no to trzymajmy się ramy to się nie po...... . pozdrawiam.
P.S. Mam 14 tysiaków i chce kupić miśka II generacji ze skrzynią SS. drzwi 2/3. wyrobię się?
[ Dodano: 26-11-2008, 17:58 ]
dobra znalazłem ten link i sobie poczytałem za 2, 3 godziny popróbuje teraz to inżynieria procesowa i biochemia naraszka
[ Dodano: 26-11-2008, 18:21 ]
[ Dodano: 26-11-2008, 18:22 ]
[ Dodano: 26-11-2008, 18:32 ]
ok zdjęcia weszły.
skrzynia SS
1. blokad tylnego mechanizmu różnicowego
2. dźwignia napędów: 2H/4H/4HLc/N/4LLc
Informacje od bartek2800.
dzięki za wszystko Bartek. teraz wiem więcej i wiem że bym się wpakował z tą skrzynią ES
Pozdrawiam
Hiszpan - 26-11-2008, 18:59
szczechu85 napisał/a: | Hiszpan kliknąłem koledze Bartkowi | Dzięki.
Prosiłem dlatego, że tylko założyciel tematu może dać punkt pomógł.
Narazie, bo nad zmianą tego debatujemy
szczechu85 napisał/a: | Mam 14 tysiaków i chce kupić miśka II generacji ze skrzynią SS. drzwi 2/3. wyrobię się? | To zależy jeszcze od silnika i skrzyni biegów. Ja szukam automata, silnik benzyna+LPG albo 2.8 diesel. Niestety tego jest niewiele. Jeśli szukasz z manualną skrzynią to powinieneś coś wybrać
Anonymous - 26-11-2008, 21:14
Dzięki za miłe słowa pod moim adresem i za 2 ''pomógł"
Szczechu85 przykład na zdjęciach to najlepsza wersja
W układzie trybów reduktora zapomniałem o "N"
więc - 2H/4H/4HLc/N/4LLc
w ES też były blokowane tylne mosty, ale i w SS nie wszystkie są w nią wyposażone(jest to ogromna większość ale niektóre nie mają tej blokady)
P.S na tych zdjęciach są takie jak moje wycieraczki(dywaniki gumowe)
Hiszpan - 26-11-2008, 23:01
elili napisał/a: | ...czy jest to zdjęcie z anglika? | Dopiero teraz sobie przypomniałem, że miałem Ci na to odpowiedzieć, ale koledzy już mnie ubiegli
Powiem Ci tylko tyle, że wcześniej się nad tym nie zastanawiałem, ale...
... czym bym nacisnął przycisk na dźwigni, gdybym siedział po niewłaściwej (czyt. prawej) stronie, bo raczej małym palcem ciężko by było
elili napisał/a: | układ dźwigni (po lewej reduktor, po prawej zmiany biegów) jest jednakowy dla obu wersji położenia kierownicy czy.. |
bartek2800 napisał/a: | Tak wychodziły z automatem niezależnie od państwa. | Chyba się jednak mylisz, Bartku
A oto przykłady



Wygląda na to, że w automacie bliżej kierowcy jest zawsze dźwignia reduktora. Czyli w "angielskiej" wersji jest na odwrót niż u nas.
Z kolei w manualu dźwignia zmiany biegów jest bliżej, aby łatwiej nią było "wachlować"
Anonymous - 27-11-2008, 16:56
Hiszpan napisał/a: | Wygląda na to, że w automacie bliżej kierowcy jest zawsze dźwignia reduktora. Czyli w "angielskiej" wersji jest na odwrót niż u nas. |
Dziękuję. Tej wersji będę się trzymać.
BTW nie pomyślałem, że guzik trza kciukiem włączać - zawsze manuala miałem.
Hiszpan napisał/a: | Z kolei w manualu dźwignia zmiany biegów jest bliżej, aby łatwiej nią było "wachlować" |
I z tym się zgadzam.
Z tego wynika, że fotka, którą zamieścił Szczechu85 to zdjęcie eropejczyka kontynentalnego.
Hiszpan - 27-11-2008, 20:26
elili napisał/a: | Dziękuję. Tej wersji będę się trzymać. | Pewno dlatego tak jest, że po prostu wygodniej.
W automacie wrzucasz drive i spokój, a dźwignią reduktora możesz na bieżąco włączać i wyłączać poszczególne tryby pracy.
W manualu jest na odwrót z tego samego powodu - jak pisałem wcześniej - dla wygody, bo częściej używasz dźwigni zmiany biegów niż dźwigni SS
Gene napisał/a: | he he a w IV kontynentalnych (Polska) jest odwrotnie
najpierw automat potem SS patrzac od kierowcy | Podejrzewam, że dlatego jest tak rozwiązane, bo IV ma opcję sekwencji, a w przypadku jej używania też trzeba "wachlować"
elili napisał/a: | BTW nie pomyślałem, że guzik trza kciukiem włączać - zawsze manuala miałem. | Nie przejmuj się. Sam pierwsze co zrobiłem to zacząłem szukać zdjęć tego miśka przy którym była i ta fotka
Dopiero jak nie mogłem znaleźć to się zastanowiłem i wtedy mnie olśniło
Anonymous - 27-11-2008, 20:28
Ja się nie pomyliłem tylko ta niepoprawna niemiecka instrukcja obsługi...
Hiszpan - 27-11-2008, 20:43
szczechu85, przepraszam za ten niepodany link - coś zmotałem
http://forum.mitsumaniaki...ght=alternatywa podaję teraz, chociaż pewno już niepotrzebny
bartek2800 napisał/a: | Ja się nie pomyliłem tylko ta niepoprawna niemiecka instrukcja obsługi... | Niestety, pomimo kilku lat nauki tego języka "nie kumam ani ciuka"
A może przy okazji rozmowy na temat angielskich wersji ktoś mi wytłumaczy po co u nich to lustereczko na masce
Jeździłem w Londynie "anglikami", ale były to zwykłe plaskacze. W większym nawet nie siedziałem, bo wtedy bym zwrócił uwagę na to co widać w tym lusterku.
Dodam, że lewego koła chyba w nim nie widać, bo jest za bardzo na masce...
...no ale może...
Anonymous - 27-11-2008, 21:12
Hiszpan napisał/a: | A może przy okazji rozmowy na temat angielskich wersji ktoś mi wytłumaczy po co u nich to lustereczko na masce
|
Lusterko to mało: niektóre Pajero miały dodatkowe doświetlanie na lewym błotniku
Doczytałem, że to do parkowania
Ale przecież mamy moderatorów jeżdżących inną stroną drogi...
Hiszpan - 27-11-2008, 23:58
Jeszcze jedno pytanko odnośnie II.
Istniały oryginalne relingi dachowe do tych modeli
A jeżeli nie to czy ktoś zakładał coś takiego od jakiegoś innego modelu
Hehe - to były dwa pytania
|
|
|