To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Obroty silnika przy zmianie biegów.

krzychu - 10-12-2008, 16:34

Ale to też zależy jak ze stopniowany jest następny bieg i na pewno nie jest to w 99% samochodów i na pewno nie aż do 4 biegu. Często się zdaża ze do odcięcia np. na 1 i ewentualnie 2-jce a potem już nie opłaca się.

A w Evo nie do odcięcia bo ma turbo i ma stabilniejszy moment.

Krzychu

jaca71 - 10-12-2008, 16:40

Do trójki się nie przecinają. Trójka z czwórką? W bardzo małej ilości samochodów. Może z 99% mnie poniosło ale 90% obecnie produkowanych samochodów z 5 biegami łapie się w tym kryterium. Skrzynie obecnie optymalizowane są pod ekonomię/ekologię a nie pod osiągi.

A co do EVO to właśnie skrzynia plus turbo (wysoki i płaski moment) daje taki efekt.

piomic - 10-12-2008, 19:00

Ali-En napisał/a:
A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie
Ja nie ścigant, taką już kupiłem (poprzedniemu właścicielowi zabrali prawko, 3 dni później jego bratu i musieli sprzedać).
A co do kręcenia to nigdy celowo, czasem zdarzało się "zapędzić" na chwilę w czerwone chociaż było naprawdę wysoko a tutaj od razu szarpie. Nic to - raz mnie szarpło i uważam. Ale bez tego bym wolał. Wiem, że gwarancja i te rzeczy - w Seacie mimo złego traktowania nawet oleju nie musiałem dolewać pomiędzy wymianami (a zwykle nie było czasu wymieniać i jeździłem na mineralnym po 12-15tys), ale to silnik z 96 był chyba (buda z 94, ale jako dziecko była dieslem, później została 150-konną benzyną)...

Anonymous - 10-12-2008, 19:10

jaca71 napisał/a:
Ali-En napisał/a:
Zreszta po co krecic wyzej jak to nic juz nie da? Krzywa mocy i momentu drastycznie spada.

To że drastycznie opada nic nie znaczy. Sama krzywa momentu bez wiedzy o przełożeniu jest nic nie warta. A po nałożeniu tej krzywej na przełożenia skrzyni biegów i przełożenia głównego mamy siłę pociągową na kołach dla każdego biegu. I okazuje się że w 99%* samochodów cywilnych krzywe te dla pierwszych 4 biegów się nie przecinają co jednoznacznie świadczy o tym że należy kręcić do odcięcia.
Należy w znaczeniu wyścigów na 1/4 mili ;)

*EVO X jest niby cywilny i jemu się przecinają już 2 z 1 ;)
Ale on ma skrzynie ustawiona pod osiągi a nie pod ekonomiczną jazdę.
Nie zrozumiales mnie. Chodzilo mi o to ze nie ma sensu krecic wyzej poza odciecie, czyli przesuniecie odciecia. A jezeli chodzi o starty na 1/4 to wiem o czym mowisz, startowalem ;) Fabryczne odciecie najczesciej jest tak ustawione aby mozna bylo optymalnie przyspieszyc. Wiadomo ze moze sie trafic taki samochod z tak dlugimi przelozeniami biegow ze po zmianie nawet z wysokich obroty spadna mu strasznie nisko, tyle ze nie ma po co hipotetyzowac jak w lancerze tak nie jest ;)
Sam w pierwszej hondzie chcialem przeniesc odciecie wyzej, tylko ze wzgledu na to aby przeciagnac na jedynce wyzej, bo mialem dosc dluga dwojke i to by pomoglo przy starcie. Ale auto sprzedalem przed modyfikacja.

[ Dodano: 10-12-2008, 19:14 ]
piomic napisał/a:
Ali-En napisał/a:
A modziles cos z elektronika w cuprze? Bo ja jechalem dwoma i obie mialy odciecie
Ja nie ścigant, taką już kupiłem (poprzedniemu właścicielowi zabrali prawko, 3 dni później jego bratu i musieli sprzedać).
A co do kręcenia to nigdy celowo, czasem zdarzało się "zapędzić" na chwilę w czerwone chociaż było naprawdę wysoko a tutaj od razu szarpie. Nic to - raz mnie szarpło i uważam. Ale bez tego bym wolał. Wiem, że gwarancja i te rzeczy - w Seacie mimo złego traktowania nawet oleju nie musiałem dolewać pomiędzy wymianami (a zwykle nie było czasu wymieniać i jeździłem na mineralnym po 12-15tys), ale to silnik z 96 był chyba (buda z 94, ale jako dziecko była dieslem, później została 150-konną benzyną)...
Ale wierz mi ze to nie jest dobre (nie chodzi o gwarancje). Silnik ma tak ustawione walki rozrzadu ze krecenie wyzej nic juz nie daje. Taki sens jest jezeli zrobi sie odpowiednie modyfikacje (walki, najlepiej razem ze sprezynkami i zaworami, wydech, dolot i oczywiscie elektronika ktora bedzie pod to dopasowana).
jaca71 - 10-12-2008, 19:37

To wygląda że faktycznie nie zrozumiałem.
Na początku przeleciałem swojego Lancera CarTestem i wyszło że do 4 biegu się nie przecinały krzywe na kołach, ale mój ma taką skrzynię:
1st - 3.538
2nd - 1.913
3rd - 1.333
4th - 0.972
5th - 0.775
Reverse - 3.583
Final Drive - 4.235
Nawet nie chodzi że obroty jakoś kosmicznie spadały nawet w maksymum momentu siła na kołach nie sięgała tych z niższych biegów - tak rzadko jest ułożona skrzynia.

A 1.8 ma taką skrzynię:
I - 3,538
II - 1,913
III- 1,333
IV - 1,028
V - 0,82
Wsteczny 3,583
Przekładnia główna 4,235

IV i V są już trochę ciaśniej ułożone dlatego jest szansa że już 3 z 4 się faktycznie przetną. Ale z tego co pamiętam to też nie bardzo.

Anonymous - 11-12-2008, 18:34

Podnoszenie obrotów między biegami jest nasilone przy zimnym silniku i mimo wrażeń estetycznych nie powoduje żadnych zgrzytów ani nic innego także to chyba normalny objaw i trzeba się do tego przyzwyczaić. :wink:
Anonymous - 11-12-2008, 20:14

dokładnie tak jest na zimnym:)
piomic - 12-12-2008, 18:35

A że na zimnym wolne obroty i tak stoją powyżej tysiąca to nie dziwne, że kręci.
Lindinho - 28-12-2008, 14:38

Potwierdzam, mój Lancer też ma taką "przypadłość". Na początku także mnie to denerwowało, ale się przyzwyczaiłem.
Pawel19 - 28-12-2008, 18:21

[quote="piomic"]Tak tak, ja też to mam.
Ale gorsze jest odcięcie zapłonu na czerwonym polu... :evil:[/quote]

Mam, prośbę o rozwinięcie tematu. Miałem przypadek wejścia na czerwone pole na drugim biegu, na obrotomierz nie patrzyłem. Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ?

Robson86 - 28-12-2008, 18:24

Pawel19 napisał/a:
Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ?

Nie jest to szkodliwe dla silnika, ale nie ma co tak robic za czesto. Po to wlasnie jest odciecie paliwa, zeby silnik nie wchodzil na "za wysokie" obroty :)
Pozdroo

krzychu - 28-12-2008, 18:54

Robson86 napisał/a:
Nie jest to szkodliwe dla silnika


Jeśli jest dotarty.

Krzychu

Pawel19 - 28-12-2008, 19:50

Robson86 napisał/a:
Pawel19 napisał/a:
Nastąpiło gwałtowne odcięcie - nie wiem czy nie jest to szkodliwe dla silnika ?

Nie jest to szkodliwe dla silnika, ale nie ma co tak robic za czesto. Po to wlasnie jest odciecie paliwa, zeby silnik nie wchodzil na "za wysokie" obroty :)
Pozdroo


Dzięki za odpowiedź. Pozdro

Robson86 - 28-12-2008, 20:12

krzychu napisał/a:
Jeśli jest dotarty.

jest to bardzo pojecie wzgledne :)
Pozdroo

Anonymous - 28-12-2008, 20:47

Hej.

Teoretycznie wiekszosc silnikow w nowych autach jest docieranych na hamowni.
Wiec raczej nie jest to problemem.

Znajac zycie pewnie jest jakis sposob na wylaczenie obciecia.. tylko kto go zna..

Pozdr
AK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group