To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Stuki w przednim zawieszeniu...

malibu_qq - 13-05-2009, 18:57

Witam podłącze sie pod temat...Od ostatniego czasu zauważyłem/usłyszałem bardzo dziwne i denerwujace dzwięki...objawia sie to w następujacy sposób jadąc na2/3 biegu np po kocich łbach lub drobnych dziurach z predkością 30-40 słysze w okolocy lewego koła bardzo nietypowe dzwonienie jakby metal o metal dzwięk jest raczej wysokotonowy nie jest to łącznik stab. ani końcówka drązką ani przekładnia bo znam te dzwięki pozatym łaczniki oraz gumy stab. wymienione odkrecałem koło zadna blacha ani inna cześć nie jest luźna... nie mam pojecia co to moze być macie jakies pomysły (dzwięk przypomina uderzanie kawałka metalu o inny "dzwonienie") przekładnia ma lekkie luzy ale to osobny dzwięk dobrze mi znany reszta jest ok.
Marcin-Krak - 13-05-2009, 19:37

malibu_qq, a wymieniłeś na gumy oryginalne, a nie na JC badziewie :?:
U mnie po kilku miesiącach - ale lepiej napisać, ze po niewielkim przebiegu nadawały się one tylko do wymiany,a dźwięk był gorszy niż wcześniej i też się bałem początkowo czy to nei coś poważniejszego ;)

malibu_qq - 13-05-2009, 21:13

jaki koszt oryginalnych łączników stabilizatora??? W ASO
Hugo - 13-05-2009, 22:30

malibu_qq, stukają klocki hamulcowe. Pewnie są już nieco zużyte.
malibu_qq - 14-05-2009, 09:19

klocki i tarcze wymnieniane miesiąc temu ATE.
Anonymous - 14-05-2009, 09:45

jak piszesz ze dzwonienie to moze kolpak albo dekielek od felgi. Ja tak mam na oryginalnych stalowkach. W prawym kole na dziurach dziwnie dzwoni.
malibu_qq - 14-05-2009, 17:34

nie jest to dekielek od felgi napewno dodam że dźwięk występuje po obu stronach po dokładnym wsłuchaniu się...obstawiam łączniki stab. wymienie je niesety na YAMATO bo org. kosztują 270zł za sztuke w ASO. Dam również nowe amory z przodu oraz ich górne mocowania. w związku z tym zabiegiem mam pytanie jak zakładam nowe amory to górne mocowanie dokręcać na opuszczonym czy podniesionym kole???
Drugie pytanie dotyczy łączników stab. jest to w sumie zwykła śruba z dwiema gumami, ile gwintu ma wystawać za nakrętką ? czy może dokręcić do oporu? Czy po wymianie amorów i łączników trzeba będzie ustawiac zbieżność/geometrie?

Anonymous - 14-05-2009, 18:26

malibu_qq napisał/a:
Dam również nowe amory z przodu oraz ich górne mocowania.


Gorne mocowanie dajesz nowe czy uzywane ?? Bo podobno jedno takie mocowanie okolo 400zl kosztuje. Kiedys byl temat o tym.

malibu_qq napisał/a:
ile gwintu ma wystawać za nakrętką ? czy może dokręcić do oporu?


ja dokrecilem do oporu(mialem to porpawic :oops: ) ale z tego co pamietam to sruba ma wystawac ponad nakretke na 22 mm. Tylko ze te zamienniki Yamato sa troche dluzsze, a przynajmniej moje i wtedy trzeba uwzglednic ta roznice.

malibu_qq napisał/a:
Czy po wymianie amorów i łączników trzeba będzie ustawiac zbieżność/geometrie?


po wymianie lacznikow niczego nie musisz ustawiac. Dokrecaj je jak samochod stoi na kolach, a po amorach bedzie trzeba ustawic geometrie.

malibu_qq - 14-05-2009, 22:24

łączniki dokręcać jak auto stoi na kołach czyli rozumiem ze na lewarku tego nie zrobie i niezbędny bedize kanał???

Jeżeli chodzi o górne mocowanie amorów to kupiłem DELPHI 145zł za sztuke po max zniżkach ale był tlyko jeden komplet na stanie lażał jakiś zakurzony ogólnie cieżko o nie w dobrej cenie niestety...

Anonymous - 15-05-2009, 09:57

Ja je wymienialem na lewarku ze zdjetym kolem. Pozniej dopiero skrecilem na maksa kola i dokrecalem na ziemi ale dobrze byloby miec kanal.
rosomak1983 - 19-05-2009, 00:52

malibu_qq napisał/a:
270zł za sztuke w ASO.

pytanie o czesci w ASO to nie jest dobry pomysł. Ja kupilem ori łaczniki za 37zł za sztuke chyba.

Jogurt - 19-05-2009, 21:04

SlaVkoEg napisał/a:
Dosyc mocno puka mi cos w przednim zawieszeniu. Samochod byl na szarpakach juz 3 razy i za kazdym razem niby jest wszystko dobrze, nie ma zadnych luzow.
Pytanie warte piwo, mam te same objawy. gumy na stabilizatorze i łaczniki zmienione, puka tak samo. dzwiek pojawia sie na małych nierównościach, czuć go z lewej i prawej strony w okolicach nóg, stuka tak jakby coś sie juz ledwo trzymało, czuć uderzenia. czestotliwość uderzen jest b.duża. kupiłem już tylne gumy wahacza, chce dokupić jeszcze przednie i zmienić za jednym razem. dodam że colcik tydzien temu przeszedł przegląd bez zastrzeżen a zwracałem diagnoście uwage żeby dokładnie sprawdził. ma ktoś pomysł? SlaVkoEg, doszedłeś u siebie co było ?
Anonymous - 20-05-2009, 10:51

Jogurt napisał/a:
SlaVkoEg, doszedłeś u siebie co było ?


Jest nadal. Oczywiscie mniej juz puka niz przed wymiana wszystkiego ale problem nadal wystepuje. Podejrzewam ze to moze pukac maglownica ale nie mam 100% pewnosci bo nie wiem jak to sprawdzic, a wiara w mechanikow dawno mi sie juz skonczyla.

Fragu - 20-05-2009, 11:14

..mam też takie stuki, sama przekładnia jest w dobrym stanie, nic jej nie dolega. dotarłem ostatnio do takiego tekstu:

W przekałdni kierowniczej w okolicy gdzie wchodzi w nią "ośka" kierownicy (z góry pod ukosem) to właśnie w tym miejscu tylko od spody "ukośnie w kierunku do ściany grodziowej) jest duuuuża śruba (klucz chyba 36mm) - grubość nakrętki około 3-4mm ona pracuje jako "kontra" - kontruje ona śrubę regulacyjną - ta śruba właśnie bezpośrenio z pomocą sprężyny wewnątrz dociska kość "półksiężycową" do listwy, po pewnym przebiegu oraz "stylu" jazdy poi dziurach w tym właśnie miejscu powstaje luz... i sobie stuka ... No - mam nadzieje że zasadę i lokalizację opisałem... teraz kolej na to jak to zrobić... - dobrze jest popuscić przekładnie od ściany grodziowej (nie odkręcać żadnych końcówek kierowniczych ani nic podobnego - luzujemy "kontrę" wykręcamy śrubę regulacyjną (klucz wewnętrzny 19mm -na styl imbusa... - po wykręceniu wyciągamy za pomocą cieńkiego wkrętaczka kość półksiężycową - ślizgacz - czyścimy co zdemontowaliśmy - przez dziurę po tym wszystkim co zdemontowaliśmy napychamy paluszkiem smaru do środka ile sie (nasmarujemu w ten sposób listwę i miejsce gdzie będzie pracował ślizgacz) - auto do góry - cały przód abydwa koła w powietrzu... - składamy co rozebraliśmy - skręcamy wstępnie - docisk zostanie "dociśnięty" do listwy - sprawdzamy co i jak kręcąc kierownicą od lewego maxa do prawego maxa... - dociągamy mocniej - musimy uzyskać moment kiedy będziemy czyć lekki opór na kierownicy (docisk mocno trze o listwę) wtedy popuszczamy troszeczkę i jeszcze raz kręcimy.... - suma sumarum musimy uzyskać efekt taki: luzu niet, oporu niet lub ciut-ciut - zakręcamy kontrę pilnując jednocześnie aby śruba regulacyjna nie ruszyła sie.... - i to chyba tyle... Na koniec jedno ostrzeżenie... po wyjeciu dociskacza nie kręcić kierownicą - szczególnie do oporu, istnieje możliwość, że zębatka atakująca przeskoczy na listwie a wtedy kierownica będzie krzywo przy jeździe na wprost

zabieram się za to już jakiśczas, ale zabrać się nie mogę :P

Inną przyczyną mogą być luzy w mocowaniach McPersonów, dosyć często się wyrabiają w coltach, a stuki przenosząsię na całą karoserie. Wystarczy podnieść maskę, poprosić kogoś żeby poruszał samochodem z lewej strony, a samemu położyć rękę na mocowanie. Analogicznie z drugą stroną. U mnie jest delikatny luz z prawej strony, także zostają te 2 rzeczy do sprawdzenia. Wszystko inne w bardzo dobrym stanie, potwierdzone przez kilka różnych osób.


ps. jak sprawdzić czy puka sama maglownica? Odpal silnik i na postoju poruszaj kierąlewo-prawo, jeśli będzie stukać to zapewne maglownica, albo jakiś mega luz na drążkach.


Specjalistą żadnym nie jestem i oczywiście mogę się mylić. :rolleyes:

ps2. górne mocowanie amorka do CJ0 kosztuje w IC 80 zł (by Sachs), a zestaw naprawczy mocowania 237,62zł (by Sachs)

Buzu - 20-05-2009, 11:35

Ja różniez miałem podobne objawy. dzisiaj byłem u mechanika i powiedział ze trzeba wymiecic wahacze i sworzenie z obu stron.
Powiedział ze bedzie to łacznie kosztowało ze wszystkim około 600PLN :/
Patrzc na ceny które podajecie wyzej to chyba cos jest nie tak.

pytanie proste: czy mam sie na to zgodzic?
czy nie powiedział wygórowanej ceny?

P.S.
to jest moje pierwsze auto i jestem lalikiem jescli chodzi o motoryzacje.

Prosze o pomoc



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group