To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - wymiana oleju w galancie!!!

marcin4g - 21-10-2009, 21:32

Ja dołączam do kolegów Castrol GTX magnatec 10w40 również mam zalany, i jest ok
jarekrk - 22-10-2009, 08:40

mc napisał/a:
Na tej stronie http://www.petro-canada.p...obierz_olej.htm jest opisana ilośc oleju jaka wchodzi do poszczególnych silników, modeli.


to jest pewna strona?

gres - 22-10-2009, 10:20

ups a ja myślałem że do diesli są inne oleje :d
mc - 22-10-2009, 11:47

Cytat:
to jest pewna strona?




Czy jest pewna w 100%, tego nie wiem.U mnie się zgadzało.

Cieniu - 23-10-2009, 15:50

Śmigam na Mobil Super S 10w40. Wcześniej jeździł na mineralnym. Miałem jednak dość częstych wymian oleju i zdecydowałem się na pól syntetyk. Jeżeli nie masz wycieków z silnika, to nic nie stoi na przeszkodzie by zalać go olejem 10W40. Nie spotkałem się zresztą z problemem rozszczelnienia silnika po zastąpieniu oleju mineralnego olejem pół syntetycznym.

Mobil Super S 10W40 jest też do diesli. Reszta olejów markowych też jest zapewne "dwu systemowa", ale na innych nie jeździłem, wiec pewności nie mam:)

3,5 litra zalej. Będzie powyżej minimum. Sprawdzisz i ewentualnie dolejesz. Łatwiej dolać 200 setki niż je spuścić. 8)

hubert_galant - 24-10-2009, 09:09

a czy da sie jakoś sprawdzić jaki mam zalany olej??? bo mam problem z poprzednim właścicielem gala i nie mogę się skontaktować ;/
Cieniu - 24-10-2009, 11:06

Teoretycznie(!) sprawa wygląda tak. Odkręcasz korek wlewu oleju i patrzysz na jego barwę "os środka". Jak korek jest czarny jak smoła, to mineralny. Jak jest przyciemniony to pół syntetyk. Natomiast olej syntetyczny nie brudzi, czyli korek powinien mieć kolor świeżego oleju. Wszystko zależy jednak od tego, jak silnik jest przechodzony.

Jeżeli silnik nie bierze oleju i nie ma wycieków, to możesz zastosować półsyntetyczny. Jak masz jakieś wycieki to zalej mineralnym. Nie wypłucze nagaru do reszty i jest tańszy w dolewkach.

Hugo - 24-10-2009, 22:07

hubert_galant napisał/a:
a czy da sie jakoś sprawdzić jaki mam zalany olej???
Nie da się.
robertdg - 24-10-2009, 22:32

Cieniu, To czy sie olej brudzi czy nie jest to zalezne od systemu wtryskowego i spalania w aucie, moglbym przedstawic wiele przykladow gdzie syntetyk, polsyntetyk i mineralny beda jasne, ciemne, lub czarne, zasada jest nastepujaca, wszystkie silniki z bezposrednim wtryskiem (benzynowe i diesla) smola olej ze wzgledu na sposob zasilania, czyli wtrysk bezposredni, a co za tym idzie wszystkie inne elementy silnika zwiazane z praca silnika sie temu przyczyniaja (np. EGR) natomiast pozostale silniki benzynowe OPI czy MPI z kazdym kilokemtrem beda troche przyciemniac olej, ale nie zrobia z niego smoly, kazdy diesel czy to silnik nowej czy starej generacji smoli olej ze wzgledu na parametry pracy (wysoka kompresja, recyrkulacja spalin, etc.,)
Cieniu - 24-10-2009, 23:40

robertdg, stąd moje "Teoretycznie(!)"
Sam mam benzyniaka. A fakt, ze pół syntetyk bardzo ładnie mi przeczyścił silnik, pozwolił mi taka teorię wysunąć.
pzdr



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group