[97-04]Galant EAxA/W - Swap 2.0 --> 2,5 V6
Bartek - 19-12-2008, 08:59
Cytat: | Mi pasuje +i- po lewej i ręczny zostawie po angielskiej stronie |
Z konsolą tego nie spasujesz..... Poza tym rękaw dla pasażera...brrr
Anonymous - 25-08-2009, 19:45 Temat postu: [EA2A/W 2.0] --->[EA5A/W 2.5] Swap Witam.....
wiem że były poruszane kwestie tego posunięcia, ale mój temat nie jest zapytaniem.....i tym się różni.
Będę to robił zaraz po zlocie.
podejmuję się tego sam, i wiem że dam radę. Wiem też że nie będzie łatwo.
Pytanie mam tylko jedno......
Co poza silnikiem, i osprzętem (wiązki, komputer, przewody, itp.....) będę potrzebował.
Potrzebuję zrobić sobie listę co się różni w galu 2.0 od gala 2.5 tj. bez czego nie da się swapnąć.
będę miał na 100%:
-Silnik
-skrzynię (od 2.0) i nie wiem czy będzie pasić.....(PLPynton mówi że chyba tak)
-wiązki idące do silnika
-komputer,
-immobilajzer,
-dolot powietrza,
-przekaźniki i inne pierdoły (ale to liczyłbym razem z elektryką....)
-Półośki
-zwrotnice (jeżeli się różnią)
co jeszcze?
z góry dzięki.
Edit:
-Korpus skrzyni
-Wąż wysokiego Ciśnienia do wspomagania i do węża wspomagania - metalowa część z zaworem dodatkowego powietrza razem z częścią elastyczną.
-Kolektory wydechowe bez pre-cat'a
-Obrotomierz
-Łapy
eddi1977 - 25-08-2009, 21:31
Moim zdaniem jeśli skrzynia biegów nie jest identyczna to nie powinieneś jej zakładać bo większy momen tobrotowy szybko ją wykończy.Powodzenia.
Anonymous - 25-08-2009, 21:38
eddi1977 napisał/a: | Moim zdaniem jeśli skrzynia biegów nie jest identyczna to nie powinieneś jej zakładać bo większy momen tobrotowy szybko ją wykończy. |
Zdaję sobie z tego sprawę, ale skrzynię kupię później....
sampler - 25-08-2009, 23:10
Nie wiem jak z obudowa ale skrzynia od V6 poza rocznikiem 97 rozni sie przelozeniem 5 biegu. Ta od 4G63 ma krotsza 5. Ale nie ma co sie martwic w 97r do V6 dawali takie samo przelozenie dla 5 biegu jak w 4G63.
Bartek - 25-08-2009, 23:18
Zwrotnice zostają, skrzynia ma inny dzwon (więc nie założysz jej na silnik ), poza tym reszta jest to sama - tak samo plastelinowa.....
Będziesz potrzebował wąż wysokiego ciśnienia do wspomagania (jest dłuższy niż w 2.0)
Deska rozdzielcza by się przydała - inny obrotomierz - da się przerobić, ale rzeźba spora
Anonymous - 26-08-2009, 07:25
Bartek napisał/a: | Zwrotnice zostają, skrzynia ma inny dzwon (więc nie założysz jej na silnik ), poza tym reszta jest to sama - tak samo plastelinowa.....
Będziesz potrzebował wąż wysokiego ciśnienia do wspomagania (jest dłuższy niż w 2.0)
Deska rozdzielcza by się przydała - inny obrotomierz - da się przerobić, ale rzeźba spora |
Na to czekałem. Dziękuję Bartek....Czyli biorę się za poszukiwanie skrzyni lub samej obudowy.
Czy coś jeszcze?
na pewno kolektory......a jak z układem dalej? sondy (u mnie są 2), sanki etc....
Bartek - 26-08-2009, 07:38
Wydech do kata na 100% potrzebujesz (zależy od rocznika 2.5, będzie miał 1 albo 2 sondy i pre-caty - z tym modelem będziesz miał kolizję z sankami zawieszenia. Dalej wydech może zostać, ale będzie wymagał drobnej relokacji (w Wagonie musiałem wspawać 2 kolanka 45 st., bo wyjście wydechu z R4 jest ok. 10 cm bliżej lewej strony
[ Dodano: 26-08-2009, 07:39 ]
Co do sanek - bierz kolektory bez pre-catów, wtedy sanki zostają - wymniana sanek to masakra - cięcie budy i spawanie mocowań
Anonymous - 26-08-2009, 07:40
Z tego co wiem to rocznik będzie coś koło 98. Z resztą wydechu dam sobie radę.
Bartek - 26-08-2009, 08:16
No i jeszcze jedno - silnik musi być z pełnym osprzętem - pompy klimy, wspomagania, alternator i rozrusznik.
I co do węża wspomagania - potrzebujesz części metalowej z zaworem dodatkowego powietrza razem z częścią elastyczną.
Anonymous - 26-08-2009, 08:25
Bartek napisał/a: | kolektory bez pre-catów |
A masz może lub wiesz gdzie znajdę fotkę tychze kolektorów?
Bartek napisał/a: | silnik musi być z pełnym osprzętem - pompy klimy, wspomagania, alternator i rozrusznik. |
Oczywiście....bo bez tego to ani ani.....
BTW.....te ode mnie nie będą pasić? - nawet jak np jakiś uchwyt dorobię? bo nie mam z tym problemów (mam sąsiada Ślusarza i dorobił uchwyt do poloneza na rozrusznik od Hondy.....i działa....)
misiek-misiek - 26-08-2009, 10:05
O ja cież pierniczeżżżż, czyżbyś mi pozazdrościł
Powiem ci że różnica między twoim 2.0 a moim 2.5 na odejściu jest spora wyprzedzanie= bajka, gaz w podłogę i cię nie ma, nawet bez redukcji, na piątce dopiero od 120km/h zaczyna się jazda
Tylko ja mam 4x4 i o zrywaniu przyczepności raczej nie ma mowy (na błotku co innego )
hmmm...tylko, że u mnie normalnie jak nigdy dotąd brakuje szóstego biegu....nie da się oszczędnie jeździć.... po prostu nie da, silnik nie pozwala
no i od którego modelu będziesz miał motor?
Bartek - 26-08-2009, 10:05
Cytat: | A masz może lub wiesz gdzie znajdę fotkę tychze kolektorów? |
Poznasz je po tym, że mają sondy lambda tuż przy wejściach z głowic, poza tym są monstrualnie duże....
[ Dodano: 26-08-2009, 10:08 ]
a co do osprzętu - można wszystko - kwestia ilości rzeźby i jej opłacalności - ja osobiście dorobiłem mocowanie kompresora klimy z 2.4 do 2.5 i działa, ale jakbym miał wybór (w sumie mogłem przerobić sanki zawieszenia, ale jakoś wolałem mocowanie kompresora )- wolałbym sprzedać kompresor od 2.4 i zamontować w tym miejscu od 2.5
robertdg - 22-03-2010, 16:56
Psikus temat otwart, mozesz przeczytać wczesniejsze info, oraz zadać nurtujace Cię pytania.
Psikus - 22-03-2010, 21:34
Jak pisałem w tamtym temacie rozchodzi się o koszty. z tego co czytam różni się wszystko - nawet ABS. Bezsensowna zabawa jak dla mnie osobiście - może gdyby silnik wyzionął ducha i był by dawca po sensownych pieniądzach, ale osobiście nie wiem czy by mi się chciało. Sprzedaż 2,0 na rzecz zakupu 2,5 - gra nie warta świeczki, za duża strata kosztów; swap na 2,5 - zastanawiam się tylko - i to pytanie do użytkowników 2,5-czy różnica w jezdzie jest warta zachodu??
|
|
|