To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Silnik 1,6 4G18

herr_flick - 29-12-2016, 22:51
Temat postu: Re: Silnik 1,6 4G18
krzychu napisał/a:
Szukałem na forum i w necie ale nic nie zlazłem

Na wiki en znalazłem taką informację:
"Output is 105 PS net at 6000 rpm (Middle East specifications) , 122 ps gross (Gulf Countries specification)"
ktoś wie czym te silniki się różniły od europejskich 98 konnych?

Krzychu


Mały powrót do tematu.

No dobra tu jest link do 122KM:
https://web.archive.org/w...00GLX/spec.html

Z tego co się orientuję to chodzi głównie o spełnianie norm w europie, przez co mamy tylko 98KM
To co trzeba nie spełniać żeby mieć 105 lub 122.
Katalizator? Inna mapa? Jakieś inne pomysły?

mkm - 30-12-2016, 03:08

herr_flick, zorganizuj VIN auta z interesującym Cię silnikiem, a da się znaleźć wszystkie różnice :wink:
Anonymous - 30-12-2016, 08:16

Przydał by się też wykres z pomiaru mocy zdrowego silnika.
Jak szukałem samochodu to subiektywnie lancer 1.6 zbierał się najlepiej i najprzyjemniej ale może to kwestia wyciszenia i dźwięku silnika.
Wsiadając do Seata Leona 1.6 16V 105KM po wciśnięciu gazu po prostu się nic nie działo (co potwierdziła moja żona na pasażera) :) .

herr_flick - 02-01-2017, 20:01

Jedyne niecałe VIN-y jakie widzę to te na podanej stronie:
CS3ASNJEQLW - manual
CS3ASTJEQLW - automat
Np. w Malezji te silniki można spotkać w Proton Waja 1.6 76kw czyli 102KM, ale na aukcjach VIN nie podają, ewentualnie, że nie cieknie.

honor - 02-01-2017, 20:36

Szukałem różnic jakiś czas temu. Na rosyjskim bądź ukraińskim forum pisali, że głowica była inna, średnice zaworów. Tak wynikało z numerów części.
evoIX - 16-01-2017, 15:37

Witam
Czy próbował ktoś zwiększyć moc przez zmianę mapy w tym silniku 1.6 4G18?

wichura1 - 18-01-2017, 10:55

ECU 4G18 ma ROM a nie EPROM nic nie zmienisz. Trzeba było kupić z silnikiem 4G63, to byś miał miliard części do wyboru.
evoIX - 18-01-2017, 18:07

wichura1, w sumie tak, ale trafił mi się 1.6 za dobre pieniądze.
Czy da się go podkręcić w inny sposób?

Krzyzak - 19-01-2017, 08:04

Da się, ale to już będą złe pieniądze...
Iwonka - 31-01-2017, 21:05

wichura1 napisał/a:
ECU 4G18 ma ROM a nie EPROM nic nie zmienisz. Trzeba było kupić z silnikiem 4G63, to byś miał miliard części do wyboru.

a ROMu nie mozna zastapic EPROMem? juz taki staromodny z kasowaniem UV dalby mozliwosc zabawy :)

pozdr
Alex

Krzyzak - 01-02-2017, 09:07

wszystko można - tylko kwestia kosztów - znajdź odpowiednik w sensie dopasowania do płytki i typu pamięci, potem kogoś z jakimś programatorem i próbuj, ale tu raczej nikogo takiego nie ma
Iwonka - 17-02-2017, 13:34

Krzyzak napisał/a:
wszystko można - tylko kwestia kosztów - znajdź odpowiednik w sensie dopasowania do płytki i typu pamięci, potem kogoś z jakimś programatorem i próbuj, ale tu raczej nikogo takiego nie ma

ja juz nie sprawdze bo tydzien temu rozstalem sie z Lancerkiem ale w MX-5 cos takiego zrobilem mimo ze wszyscy twierdzili ze sie nie da i w ogole bez sensu. Koszty nie byly takie duze, nie liczac jednego spalonego ECU w glupi sposob.

Sensu owszem wielkiego nie widze, ten silnik jest ok w takiej formie w jakiej jest tj. ekonomiczny, elastyczny, bezproblemowy. Wyscigowki sie z tego nie zrobi, moim zdaniem glowica SOHC jest tu sporym ograniczeniem.

pozdr
Alex

wichura1 - 17-02-2017, 15:22

Dlatego pisałem o 2.0 DOHC, bo to jest 4G63, który można totalnie przerobić, zamieniając poszczególne podzespoły. 1.6 4G18 to ewolucja 4G92, zdławiony normami spalania EURO4.
herr_flick - 16-04-2017, 01:37

faktycznie zdławiony, zwłaszcza na łączeniu przepustnicy z kolektorem dolotowym, normalnie klepsydra/lejek.
Tu jest sam kolektor
http://www.ebay.com/itm/i...bRXGfcS&vxp=mtr

W 4G13 otwór w kolektorze jest równy średnicy przepustnicy z 1,6 50mm P&P, stara z 1,3 46/48mm.
Tu w 4g18 na upartego myślę, że można by wyciąć to zwężenie na kolektorze, ale nie interesowałem się średnicą samej przepustnicy

leoluke - 16-04-2017, 04:55

Jest coś, co mnie zadziwia w 4G18.
Jeździłem już kilkoma japończykami i ich charakterystyka była zawsze taka sama: trzeba było kręcić pod czerwone pole, żeby wydostać z nich maksymalną moc / moment. Na dole skali obrotowej natomiast niewiele się działo.
Kiedy kupiłem swojego Lancera, to pierwsze moje wrażenie na temat silnika było takie, że jego charakterystyka bardziej przywiodła mi na myśl silnik Diesla niż benzynowego japońca. Ciągnie to całkiem nieźle już od 2tys. obrotów, a maksymalny moment osiąga dość wcześnie. Po sprawdzeniu wykresów mocy i momentu wyszło mi, że optymalny moment zmiany biegów to około 5tys. obrotów, bo wyżej krzywa spada. Podczas jazdy poczułem to kilka razy, że powyżej 5tys. RPM momentu jest tylko mniej.
Czy też macie podobne odczucia na temat 4G18? Czy spotkaliście jakiekolwiek inne japońskie silniki, które miałyby tak mocny dół obrotów i których nie ma sensu kręcić powyżej 5tys. ? Pytam o podobne pojemności do 1.6.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group