To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - wymiana immobilaisera

Anonymous - 15-01-2009, 13:18

Ja mam na mysli 1.8 SOHC Cari, bo takiego swapa sobie planuje, takze zbieram wszystkie info jakie moge.

Moglbys potwierdzic czy w Cari przejdzie manewr z ecu od innego dawcy a immo od innego? Czy moze zalezy to od konkretnego egzemplarza? No i jak sobie poradzic z zamkami i stacyjka? Nie widze sensu wymieniac, bo ciezko dostac i roboty sporo. Zmiana obudowy starego kluczyka po immo i przekladka transpondra? Czy programowanie i ciecie nowego klucza?

W moim aucie nie ma immo, jak najlatwiej i najtaniej wrzucic silnik i go odpalic? Moze jest jakis patent na usuniecie immo? Wtedy bym nie musial kombinowac, bo taki zestawik ecu, immo i kluczyk to 500 pln.. a i tak zamki zostaja do roboty.

wichura1 - 15-01-2009, 13:25

Możesz przecież przykleić kluczyk z immo przy ringu, a zostawic swoją stacyjkę i swoje zamki
Anonymous - 15-01-2009, 13:35

No tak, tez o tym myslalem, ale to nie jest rozwiazanie ;) Jezeli juz to tymczasowo.

Albo zawsze mozna nosic 2 kluczyki...

A teraz jeszcze poprosze o info, moze ktos wie jak sie pozbyc immo. Koszt przekladki by sie obnizyl drastycznie.

Szukam jakiegos elektryka/elektronika w okolicy, ale nikt nie chce sie zajac mitsu... sami specjalisci od 7 bolesci co volksa tluka...


EDIT: Znalazlem goscia ktory powiedzial mi jak usunac immo z carismy. Tylko cos mi nie gra...

Wg jego opisu nalezy usunac immobilizer fizycznie i zmodyfikowac wiazke kabiny i silnika tak aby miec zasilanie na paliwie.. Dokladnie jak nie powiem, bo nie wiadomo kto zaglada na forum.

Twierdzi on, ze po czym takim auto powinno odpalic nawet pomimo tego, ze ecu bedzie oczekiwal na sygnal z immo bo nie ma immo ktory odcial by zasilanie z paliwa.

Co mi nie gra? Ecu nie jest chyba takie glupie, zeby sterowac praca silnika, dopoki nie otrzyma kodu... ale moze sie myle...

Ktos moze potwierdzic czy to sam immobilizer odcina zasilanie paliwa, czy on tylko informuje ecu i to ecu steruje?

Adaho_krak - 16-01-2009, 16:23

mnap86 napisał/a:
Ktos moze potwierdzic czy to sam immobilizer odcina zasilanie paliwa, czy on tylko informuje ecu i to ecu steruje?


Różnie to jest, w różnych autach. W Twoim przypadku na 99%, immobilizer odcina zasilanie paliwa. Immo im młodszy tym mądrzejszy. W większości przypadków do roku prod. 2000 da się obejść immo. Dobry mechatronik sobie z tym poradzi.

Anonymous - 16-01-2009, 17:56

Tylko, ze dobry mechatronik tez skasuje 1500... a ASO 3000. Dowiadywalem sie jak to wyglada w Galancie...

Porownalem colta/lancera 1.3 i 1.6 + carisme 1.8 i okazuje sie, ze w colcie byly wersje z immo i bez, a carisma jest do nich w 99% podobna.

Ze schematow wynika, ze immo jest podlaczony do ecu i fizycznie nie ma kontaktu z pompka..

Z ecu po pinie 62 czyli data link idzie kabelek do immo i z immo trafia na pin 7 zlacza diagnostycznego. W wersji bez immo kabelek wychodzi z ecu w tym samym miejscu i idzie prosto do diagnostyki do tego samego pinu. Czyli na dobra sprawe wystarczy obciac ten kabelek co idzie do immo i dac go na pin 7... I to jest cala roznica dla colta bez immo i z.

Oczywiscie tzreba tez zamienic jescze 2 kabelki, ale ktore to juz nie bede pisal. I tak duzo napisalem.

Ze schematu wynika, ze to ecu steruje pompa paliwa w obu wersjach auta. A immo ewentualnie podaje mu sygnal, ze kluczyk gra i mozna uruchomic pompe.

Pokazalbym zaznaczony schemat, ale to na pw...

Adaho_krak - 16-01-2009, 19:19

mnap86 napisał/a:
Tylko, ze dobry mechatronik tez skasuje 1500


W KRK max 500.
mnap86 napisał/a:
Ze schematow wynika, ze immo jest podlaczony do ecu i fizycznie nie ma kontaktu z pompka..

Dokładnie tak jest, tylko że działa to na zasadzie wzajemności ECU nie zasteruje pompką paliwa do czasu aż nie dostanie sygnału od immo że kluczyk jest właściwy.
mnap86 napisał/a:
Z ecu po pinie 62 czyli data link idzie kabelek do immo i z immo trafia na pin 7 zlacza diagnostycznego. W wersji bez immo kabelek wychodzi z ecu w tym samym miejscu i idzie prosto do diagnostyki do tego samego pinu. Czyli na dobra sprawe wystarczy obciac ten kabelek co idzie do immo i dac go na pin 7... I to jest cala roznica dla colta bez immo i z.

Oczywiscie tzreba tez zamienic jescze 2 kabelki, ale ktore to juz nie bede pisal. I tak duzo napisalem.


Problem rozwiązałeś sam. Uważam że to zadziała napewno.
mnap86 napisał/a:
Ze schematu wynika, ze to ecu steruje pompa paliwa w obu wersjach auta. A immo ewentualnie podaje mu sygnal, ze kluczyk gra i mozna uruchomic pompe.


Dokładnie tak to działa w starszych systemach. W nowszych jest to bardziej skomplikowane.

wichura1 - 21-01-2009, 21:54

Jeżeli nie chcesz kombinować zastosuj metodę kogoś z Forum (chyba Bartka): wyjmujesz wkładkę z drzwi i z nią jedziesz kupić immo ze stacyjką. Wkładasz nowy kluczyk do tej wkładki i sprawdzasz, czy wszystkie bolce wychodzą z wkładki, jeżeli tak to kluczyk z immo się nadaje. Kupujesz ten zestaw kluczyki / immo/ stacyjka. Wracasz do domu delikatnie demontujesz wszystkie wkładki, wkręcasz każdą z wyczuciem po kolei z włożonym kluczykiem w imadło (przez jakiś plastik, żeby nie uszkodzić szczękami imadła) i piłujesz wystające z wkładki bolce na zero. Po tej operacji dokładnie usuwasz zadziory i smarujesz delikatnie. Po zmontowaniu masz immo w kluczyku, i wszystkie wkładki łącznie ze stacyjką pasują do kluczyków. :wink: Chyba nie muszę nadmieniać, że do tej pracy powinieneś mieć pilniki precyzyjne tzw. "iglaki".
sokol22 - 30-01-2010, 23:31

no to panowie ja odgrzeje kotleta sprawa wyglada tak ostatnio na szybko chcialem znalesc dodatkowe zasilanie i jako ze w mazdzie mialem podswielenie na kluczyk to mowie w lancerze jest to samo i jeb kabelki poszly z tego oringu i podpielem to co mialem podpiac bo myslalem ze tam 12V jest ale nie zaswiecilo i co sie okazalo byl to czytnik kluczyka a nie podswietlenie tak to jest jak na szybko chce sie cos zrobic i pozniej wzielem spowrotem podpielem te kabelki do oringu ale nic no wiec pojechalem na szrot i przywiozlem nowy oring z kluczykami i podpielem i odpalil odrazu pochodzil pozniej patrzylem kilka razy czy zapali bylo ok, nastepny dzien rano do pracy niechcial zalapac mowie moze dlatego ze te drugie kluczyki w kieszeni w dzwiach tak wiec je blizej do stacyjki przylozylem i ok zapalil, po pracy tez odpalil bez problemu przyjechalem do domu i dzis chcialem jechac do sklepu z rana i nic wszystkie mozliwe kombinacje i zero odzewu nic sie nie dzieje kreci dobrze a niechce zalapac i moje pytanie jak najlepiej to odlaczyc widzialem ze uzytkownik mnap86 sobie z tym poradzil i moze mogl by mi podeslac rysunek co trzeba zrobic ofiara to lancer z 1997 w automacie :)
Anonymous - 31-01-2010, 12:37

Witam. Dopiero teraz znalazłem ten temat. Ja miałem = mam problem z kontrolką CE w moim aucie. Mianowicie po przekręceniu kluczyka CE gaśnie by po chwili zapalić się powtórnie. Wtedy uruchomienie auta jest nie możliwe.
Doszedłem że problem leży po stronie pętli immobilisera. Ponieważ mam ciutke sfatygowany oryginalny kluczyk, dorobiłem sobie z włoskiego zamiennika drugi. Jak na razie to działa, czyli auto odpala.
I teraz moje pytanie. Czy problem z pętlą immo i (nie) rozponaniem przez niego kluczyka może wiązać się z tym iż od czasu do czasu podczas wsiadania i wysiadania podnosiłem i opuszczałem kierownice ?
Elektormechanik niby sprawdzał wszystkie połączenia immobilisera.
Ten sam człowiek twierdzi że bardzo trudno jest usunąć immobiliser z pamięci ECU. Dopiero jakiś fachman w Piasecznie to robi. Według elektromechanika problem leży w samym ECU które nie potrafi dograć po usunięciu immo.
Ponadto pojechałem do ASO Mitsubishi. Podobnież diagnozując problem teoretycznie cyrki z CE to wina pętli immo. Jej koszt to 64zł + 144zł robocizna i ew. 180 zł diagnostyka. I na są pętle (część) trzeba czekać około pięciu dni aby przybyła z głównego magazynu w Holandii.
Pozdrawiam

oktawiusz5 - 23-01-2012, 22:36

jak zmieniając kluczyki, stacyjkę i tą czerwoną kostkę ( puszkę) to ona musi być konkretnie od tego samego silnika?

zmieniając to immo to kluczyki ( pastylki w kluczykach) i ta puszka czerwona i bedzie elektronika działała ? czy jeszcze ten ring na stacyjce trzeba mieniać

plecho1 - 24-01-2012, 06:27

To przy stacyjce to tylko antena więc nie potrzeba tego wymieniać.
oktawiusz5 - 28-01-2012, 20:08

podłączyłem nową stacyjkę z nową anteną i boxem immo i nic nie odpalił a przekaźnika od pompy nie dam rady znaleźć wszystkie stykałem rozbierając i mi halogeny przeciwmgielne te 4 kabelki żółty czarny z czerwonym paskiem i 2 czarne są takiej samej grubośći a przez kontrolkę nie zapala sie lampka po zapłonie
wiec moze ktoś wie jak na krótko podłączyć pompę

Bartek - 28-01-2012, 21:29

Musisz jeszcze przełożyć ECU, to komplet
oktawiusz5 - 29-01-2012, 11:38

temat zakończony auto odpaliłem nowy immo box ze stacyjką i kluczykiem i ruszyło, mam na zbyciu jeden komplet do 1,8GDI http://allegro.pl/show_item.php?item=2092773439
marcingo1 - 12-06-2012, 19:19

Witam mam posiadam carisme 1.6 z 95 roku i mamproblem zgubiłem kluczyki z pilotem a drugi komplet nie wyłączał autoalarmu wiec go wywaliłem całkiem ale drugim kluczykiem nie mogę odpalić auta już jak by łapał a jednak jak by pompa nie podawała paliwa chyba immo całkim już padło czy ktoś mi może poradzić jak odciąć immo całkiem? immobiliser a raczej sterowanie nim to bosch cartronic MR 213 384.pROSZĘ O POMOC AUTO STOI POD BLOKIEM I NIE DA RADY GO ODPALIĆ
marcingo1@wp.pl jak nie na forum to baaardzo proszę o maila z info jak
dzięki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group