To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Podobieństwa i różnice w silnikach...

mitsu_pl - 02-01-2009, 13:52

Wiesz co? Zmierz spręż w silniku. Jeżeli będzie słaby wykonaj próbe olejową (czyli mierzenie sprężu z małą ilością oleju w cylindrze - wpuścić go tam za pomocą np. strzykawki.) Jeżeli sie porpawi tzn. masz do wymiany pierścienie. JA wymieniałem u siebie wraz z panewkami na korbowodach (oraz 1 skrzywiny korbowód wraz z tłokiem) koszt panewek i pierścieni (znalazłem na allegro dobrą hurtownie z markowymi i tanimi panewkami, jak znajde adres to podam) to niecałe 400zł z przesyłką. Do tego koszt uszczelaniaczy zaworowych po 4 zł za sztuke (firmówki x 8 = 32zł), uszcelki pod głowicę, kolektory i planowania głowicy. Części mi wyszły (z wymianą jeszcze oleju i płynu na zimowy) niecałe 800zł. Robote wykonałem sam... A wyceniłem ją (tak jakby komuś to robić) na jakieś 600-700zł max. Po takim zabiegu wiem, że następne 100tys. km mam z głowy :mrgreen: Wychodzi na to samo co kupić silnik i zrobić przekładke...
waldi-1 - 02-01-2009, 14:15

no tak ale jak sa zbyt duze progi na cylindrze to sama wymiana pierscieni nić nieda, trzeba tez szlif robić, lepiej kupić silnik w miare jeszcze dobry zmienić sobie uszczelke pod głowica i rozrząd. urzywany silnik nieznaczy odrazu ze złom bedzie, jak niema progów na cylindrze to silnik jest dobry niewyexploatowany . jesli silnik jest w samochodzie to mozna go zapalić zobaczyć czy niekopci < mocno go przekazować> i czy równo pracuje
mitsu_pl - 02-01-2009, 14:28

no fakt... mój ma 170 tys. przebiegu, więc nie martwiłem się o takie rzeczy (zresztą przebieg ten widać było po zdjęciu głowicy, żadnych progów... pierścienie też w porządku, nie jeżdżę na LPG)...
waldi-1 - 02-01-2009, 14:36

a ja mam lpg, 230 tys przejechane i tez nie mam progów, podstawa to olej i jego wymiany w terminie
gf999 - 06-01-2009, 16:17

mitsu_pl napisał/a:
Wiesz co? Zmierz spręż w silniku. Jeżeli będzie słaby wykonaj próbe olejową (czyli mierzenie sprężu z małą ilością oleju w cylindrze - wpuścić go tam za pomocą np. strzykawki.) Jeżeli sie porpawi tzn. masz do wymiany pierścienie.


OK, będę się w takim razie wybierał na pomiar ciśnienia, ale jeszcze jedno pytanie jaka wartość ciśnienia definiujesz jako słabą ? jaka powinna być - bo przypuszczam, ze ksiazkowa to moglaby byc kilkanaście lat temu :P (zreszta jeszcze nie znalazlem w instrukcji)

poki co dzieki za odpowiedzi ;)

Serek - 06-01-2009, 17:13

1.250 kPa(178PSI) katalogowo, 880 kPa(125PSI) minimum, 100 kPa (14PSI) różnicy pomiędzy cylindrami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group