To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] carisma 1.8 gdi problem z biegami

TESTER - 03-03-2009, 11:04

Pojemnik masz po prawej strony przy samej grodzi (stojąc przed otwartą maską) osadzony jest na pompie sprzęgła od której idzie przewód do wysprzęglika, ten który widać na powyższym zdjęciu a odpowietrzenie to ten cycek zakończony gumowa nakładką poniżej śruby mocującej przewód do wysprzęglika. Jedna osoba depcze kilka razy pedał (albo sam a potem musisz go zablokować przy podłodze) za kolejnym razem wciska do podłogi i trzyma a druga osoba po zdjęciu gumki odkręca odpowietrznik (najlepiej klucz oczkowy 10) słucha i patrzy co leci z przewodu czy powietrze czy płyn. Jeśli płyn to jest ok. jeśli powietrze to trzeba powtórzyć operację aż do momentu kiedy będzie leciał wyłącznie płyn. oczywiście najpierw trzeba uzupełnić płyn we wcześniej opisanym zbiorniczku i w trakcie odpowietrzania kontrolować czy jego poziom się nie obniża.
PLECIONA - 03-03-2009, 22:01

Witam! U mnie też zgrzyta, ale tylko kiedy zimny i kiedy zmieniam szybko przy zmianie z 1na 2, ale zamierzam wymienić ten olej (w końcu tak chwalicie :biggrin: ), ...ale...na Allegro znalazłem ELF Trans 75w80spełniający normy(jak dla mnie czarna magia-o co chodzi?) GL-5. Zalecacie jakiś GL-4. Czy ktoś mnie oświeci czy jest jakaś istotna różnica, czy po prostu zawracam sobie niepotrzebnie głowę. Dajcie znać-kupię bezzwłocznie!
tomaszmila - 31-03-2009, 20:47

Miałem też problem z włączaniem na zimnym biegów u mnie z 1 na 2.Postanowiłem ten problem rozwiązać mianowicie kupiłem synchronizator do skrzyni biegów do carismy GDI 1.8 rocznik '99 okazało się że stary synchronizator był przytarty w porównaniu z nowym. Do niedzieli będę maiła samochód. Wtedy napiszę czy jest lepiej. Koszt synchronizatora kompletnego w serwisie to 690zł. :cry: :?: :?: :?: :?: :cry: :cry:

[ Dodano: 06-04-2009, 18:27 ]
Zmieniłem synchronizator drugiego biegu i już problemu nie ma :p :p :p :p :p

GrzesiekP - 09-04-2009, 20:52

Witam, mam Carisme 1,8 GDI - miałem problem z szybkim przełaczaniem z 2 na 3 poprostu zgrzytało. Pomogła wymiana oleju w skrzyni biegów, zalałem Tranself 75W80.
Budrys - 09-04-2009, 21:50

GrzesiekP napisał/a:
Witam, mam Carisme 1,8 GDI - miałem problem z szybkim przełaczaniem z 2 na 3 poprostu zgrzytało. Pomogła wymiana oleju w skrzyni biegów, zalałem Tranself 75W80.

Możesz podać dokładną nazwę tego oleju ?

PLECIONA - 20-05-2009, 23:52

tomaszmila, Witaj!
Mnie bardzo irytuje ten zgrzyt z 1 na 2, więc jeśli mogę zapytać: co dokładnie wymieniłeś/aś za 690 zł? i jak to wygląda po zmianie? To cena z robocizną, za naprawę w serwisie czy u zwykłego mechanika? Pytam, bo jeżeli pomogło tj. na zimnym przy szybkim przełączeniu z 1 na 2 nie zgrzyta i bieg wchodzi bez oporu to także wymienię Pozdrawiam! Sławek.

Robson86 - 21-05-2009, 09:21

tomaszmila napisał/a:
Zmieniłem synchronizator drugiego biegu i już problemu nie ma

wiekszosc osob skrazy sie na harczenie podczas zmiany z 1 na 2 ale podczas zimy gdy olej jest zmarzniety, wiec poczekaj na osad pare miesiecy
Pozdroo

jurekkraków - 21-05-2009, 13:13

Polecam wymianę oleju w skrzyni i regulację cięgieł oczywiście jesli gdi.U mnie to pomogło i nie ma znaczenia czy ostry mróz czy upalne dni.Wymianę synchronizatora zostawił bym na koniec/dość duży wydatek/Rozmawiałem u nas w Krakowie z znajomym ,który zajmuje się samymi skrzyniami /automat bądż manual/i dał mi opinię że skrzynie w 1,8 GDi to jedne z najlepszych manualnych skrzyń japońskich na rynku.Przy normalnej użytkowaniu nie ma się co zniszczyć trzeba tylko pamiętać o odpowiednim stanie oleju.
PLECIONA - 24-05-2009, 22:07

jurekkraków, Witam!
Jeżeli można- regulacją ścięgien zajmują się w ASO, czy mogę to zrobić sam? Ile Cię kosztował ten zabieg(jeżeli ASO)? Bo widzisz, jeżeli pomogło u Ciebie, to musi i u mnie :biggrin: . Olej nówka 75w80- co prawda po wymianie troszkę gorzej, ale kto wiedział...? Więc może poregulować?

jurekkraków - 25-05-2009, 19:11

Witaj Pleciona.Nie robiłem tej regulacji na aso tylko u kolegi ,który kiedyś pracował na aso w Krakowie.Cała operacja 30 zł ale sam nie polecam tego robić za bardzo chyba precyzyjna robota. Nie byłem przy tym ale wystarczy zciągnąć mieszek lewarka od środka samochodu , a sam rozważysz czy się za to brać.Podnieś mieszek do góry a zobaczysz cały mechanizm działania zmiany biegów.
miras380 - 26-05-2009, 14:50

Witam! Mam podobny problem, gdy przerzucam biegi z 1 na 2 i z 2 na 3.. co to może być?
PLECIONA - 20-10-2009, 11:14

Witam! Dzwoniłem właśnie do "MOTO-CHAMA" w Bydgoszczy i tam Pan kierownik po usłyszeniu , że to GDI zaproponował mi wymianę tulejek!!! Parodia!! Ale to mało- przełknąłem to bez słowa zmieniając temat na koszty nowego synchronizatora 2- go biegu i usłyszałem, że lepiej wymienić całą skrzynię, bo mi się nie opłaca!!!(synchronizator 310zł) Co za PARODIA "SERWISU". W Toruniu zapytali tylko o nr nadwozia i zażyczyli 700zł za robociznę. Jeżeli znacie jakiegoś mechanika z Bydgoszczy, który robił to wcześniej DAJCIE KONIECZNIE ZNAĆ!!!! Pozdrawiam!!!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group