To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana akumulatora na nowy

Matik608 - 28-02-2010, 14:06

KamilR10, ja mam 64ah 580 albo 640 rozruchu, juz Ci teraz dokładnie nie powiem. jak bede gdzieś jechał to sprawdze dokładnie, ale jestem bardzo zadowolony, mam centre future, dałem za niego 300zł, mam go od sierpnia i zero problemów w te mrozy ani teraz, myślałem jeszcze nad warta, ale na plus centry było to że jest trzy lata gwarancji a warta daje dwa lata :)
a co do objawów po wymianie akumulatora, to u mnie bardzo obroty falowały po każdym odłaczeniu klemy, jak miałem stary aku to czesto ładowałem i często odłączałem i strasznie mnie te obroty wkurzały, ale od póki założyłem nowy zero problemów.

robertdg - 28-02-2010, 14:13

KamilR10 napisał/a:
A inne dane
Prąd rozrchowy w okolicach 500A (każdy producent ma inny, im wyzszy prad rozruchowy tym lepiej)
wymiary (dł/szer/wys) 230/170/220 [mm], wymiary przybliżone

KamilR10 - 28-02-2010, 17:12

O to mi chodziło, dzięki :)
Jonny156 - 05-03-2010, 08:56

Witam
Ja u siebie mam jeszcze (prawdopodobnie) fabryczny oryginalny akumulator, 60Ah prąd rozruchowy 240A, nigdy nie doładowywany i w najgorsze mrozy dawał rade bez problemu i nie daje mi żadnego powodu do wymiany na nowy.

KaWu - 05-03-2010, 10:48

Jonny156, raczej nie fabryczny, bo z tego co wiem fabryczny mial mniej niż ...
Jonny156 napisał/a:
60Ah


a z prądem rozruchu
Jonny156 napisał/a:
240A
raczej byś w tą zimę nie odpalil Galanta :)
arturj123 - 24-03-2010, 13:27

Podepnę się pod temat, jestem zmuszony do wymiany Akumulatora na nowy. Mój Galant 2.0 EA2AS. Alternator MD317862 (90A). Aktualny akumulator to Varta 62AH 480A. Zamierzam kupić akumulator Centry, który model byście polecili, przykładowo z tej strony:
http://www.eakumulator.pl/auto.html
CA602:
# Napięcie: 12 V
# Pojemność: 60 Ah
# Prąd rozruchowy: 600 A
# Mocowanie: B13
# Polaryzacja: ETN0 - prawy plus
# Długość: 242 mm
# Szerokość: 175 mm
# Wysokość: 175 mm

albo ten mniejszej pojemności: CA531
* Napięcie: 12 V
* Pojemność: 53 Ah
* Prąd rozruchowy: 540 A
* Mocowanie: B13
* Polaryzacja: ETN0 - prawy plus
* Długość: 207 mm
* Szerokość: 175 mm
* Wysokość: 190 mm

Czy ma to być mocowanie B13 i jak dobrze patrzę, prawy plus ??

swinks_UK - 24-03-2010, 13:46

53Ah może być mało.... :doubt:
Matik608 - 25-03-2010, 16:52

arturj123, ja mam CA641


* Napięcie: 12 V
* Pojemność: 64 Ah
* Prąd rozruchowy: 640 A
* Mocowanie: B13
* Polaryzacja: ETN1 -lewy plus
* Długość: 242 mm
* Szerokość: 175 mm
* Wysokość: 190 mm



śmiało moge polecić, żadnych problemów z nim nie mam :)
ja dałem za niego 300zł a nie 340 :) i w centrze jest na plus to ze trzy latka gwaracnji :)

xor - 08-10-2010, 14:18

Pilna sprawa !
Dzisiaj przychodząc do auta drzwi przednie otwarte, tylne zamknięte ale niedomknięte.
Jakiekolwiek operacje na zamkach bez efektów, tak samo przy stacyjce - żadnej reakcji, żadne kontrolki się nie zaświecają.
Obstawiam pad akumulatora - wszystkie bezpieczniki w porządku.
Zmierzyłem napięcie na aku, i zobaczyłem przerażające 3.5V.... ?????

Żadnych kłopotów wcześniej, żadnych ostrzegawczych kontrolek. Po prostu po 1.5 doby pod chmurką i klops.


Pytanie 1: czy 3.5v na aku to już aku do wyrzucenia, żadne łądowania już mu nie pomogą, i po prostu jechać i kupić nowy ?

Pytanie 2: dlaczego miałem otwarte przednie drzwi. Czy ma elektryka jakieś zabezpieczenie, jak wykrywa zanik napięcia w instalacji, to centralny zamek otwiera się (było by to kuriozalne) ? Wiem, że w innych autach z centralnym zamkiem jak aku padnie, to auta po prostu się otworzyć nie da.
Zwarcie w centralnym zamku, otwierał/zamykał aż umarł ?

Jest druga opcja, nieciekawa - to że zapomniałem zamknąć i prawie 2 doby stało pod domem otwarte... :doubt:

EDIT: małe zmiany

Hugo - 08-10-2010, 14:52

Paliła się lampka na tylnym słupku i podsufitowa i rozładowały akumulator.
xor - 08-10-2010, 15:16

To one nie gasną po jakimś czasie automatycznie ? Ale wszystko by to wyjaśniało.

A wiesz, czy z aku rozładowanego aż do 3.5V będzie jakikolwiek pożytek ?

Nawiasem, wcześniej sugerowałem, jakoby zamykanie/otwieranie z klucza zupełnie nie działało. Działa, działa, po prostu mechanika jest bezgłośna. Więc samochód był zamknięty, otwarłem go sam, dzięki brakowi 'kliku' centralnego po prostu tego moja świadomość nie zanotowała.

robertdg - 08-10-2010, 17:56

xor napisał/a:
A wiesz, czy z aku rozładowanego aż do 3.5V będzie jakikolwiek pożytek ?
Jeżeli młody akumulator, to muże się gu ida wskrzesić na krótki czas, w przeciwnym wypadku, napięcie na akumulatorze spadło poniżej dopuszczalnej granicy i niestety wewnatrz akumulatora robi sie kiszka, spróbuj podładowac prostownikiem, nic nie stracisz, ewentualnie jezeli wiesz ze aku ma juz swoje latka, poprostu wymien go na nowy.
Hugo - 08-10-2010, 23:32

xor napisał/a:
To one nie gasną po jakimś czasie automatycznie ?
Napewno nie w standardowym układzie tego oświetlenia. U mnie gasną po 5 minutach, ale to mam zakodowane w wielofunkcyjnym ściemniaczu oświetlenia wnętrza (dołożony).
xor - 10-10-2010, 21:04

Po doładowaniu ruszył od ręki,a karmiony był tylko około 6h 4A 12V - pilnie auta potrzebowałem. Przy niecałych 12V od dotknięcia ruszył.
Jak na razie od soboty bez najmniejszych problemów.

I takie małe lampeczki... ile one mogą mieć, po 1-2W ?

m6riano - 11-10-2010, 06:10

C5W?? pewnie 5 watów


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group