Carisma - Techniczne - gasnie na zimnym nie trzyma obtotow
Anonymous - 26-01-2009, 19:19
Ja miałem podobny problem, pierwszy mechanik powiedział, ze trzeba wymienić "cztery" cewki, drugi, że silniczek krokowy, a trzeci poprawił zawory, skasował stówę i silnik chodzi.
kow4l80 - 30-01-2009, 23:30
Wymontowalem sterownik i koles mi go naprawil. Tak jak Krzyzak pisal padl scalak. Po zamontowaniu komputera auto znowu gasnie. Zawiozlem komputer jeszcze raz i okazalo sie ze znowu scalak spalony. Zalozyl wiec mocniejszy opornik. Po podlaczeniu i odpaleniu auto chodzi co prawda obroty 1500 i rosly do 2000 ale po chwili tzn do nagrzania auta spadly do 800. Myslalem ze bedzie o.k ale wieczorkiem odpalam auto na zimnym i znowu brak podbicia obrotow - padl scalak. Co jest przyczyna ze ten scalak pada???????? Cos musi robic jakies zwarcie na sterwonik ale co?????
Anonymous - 31-01-2009, 09:34
Ja mam takie same objawy czasami, ale jak wyłączę kluczyk i jeszcze raz odpalę to chodzi dobrze. Tak jakby komp nie zawsze załapał ze trzeba ssanie włączyć.
kow4l80 - 31-01-2009, 20:56
Krzyzak,
???
Anonymous - 09-11-2009, 20:04
Witam serdecznie tez mam problem z obrotami w Carismie 1.6 16V 98r jak jest zimna to obroty oscylują w granicach 450-600 , trzeba wtedy przytrzymać obroty gazem i tak postać od 2 do 3 minut. Gdy silnik jest ciepły problem całkowicie znika kontrolka CE się nie zapala, mechanikowi na kompie pokazał błąd przepływomierza , przepustnica była rozbierana i czyszczona, Ecu uczone było obrotów. Powoli zaczynam tracić cierpliwość a wiem że zimą będzie to bardzo uciążliwe
ps. czujnik temperatury sprawny
Carisma ładnie i szybko się nagrzewa, obroty nie falują nie wiem co mają wspólnego zawory z brakiem "ssania"
Proszę o jakąś pomoc z Colcikiem nie miałem przez 3 lata tyle problemów co z Carismą teraz
chmielu115 - 09-11-2009, 20:20
sprawdż i ewentualnie wyczyśc krokowca
kow4l80 - 09-11-2009, 21:10
ja wymienilem krokowca z przepustnica 150zl urzywka na allegro i komputer 100zl i po problemie
pawelsonx - 09-11-2009, 21:18
a co z tym przepływomierzem ?
Anonymous - 09-11-2009, 22:05
no właśnie przepływka wygląda idealnie autko nie jest zagazowane, nie pali ogromnych ilości paliwa, jest dynamiczne no niby 2 razy wywalił na kompie błąd przepływki ale praca silnika w ogóle na to nie wskazuje, gdybym miał kogoś do podmianki to bym sprawdził jak się zachowuje na innej przepływce jak jest zimny,
marcin84k - 11-11-2009, 17:44
ja obstawiam z własnego doświadczenia że to jest wina sterownika komputera,,,, uszkodzone tranzystory,,, dobry elektryk sobie poradzi,,, w moim przypadku całkowity koszt 300zl ale warto..
aha,,,, czy przy obciążeniu silnika ( ogrzewania szyby swiatła klima) obroty spadają i już nie wracają do właściwego położenia?? jeśli tak to na 100 wina sterownika , komputera silnika,,, pozdrawiam
Anonymous - 11-11-2009, 18:18
wiesz co muszę sprawdzić te obroty, czyli po włączeniu szybki powinny delikatnie spaść, a po jej wyłączeniu wrócić tak?
marcin84k - 11-11-2009, 19:21
nie ,, obroty w czasie obciążenia powinny spaść na moment po czym sprawny sterownik powinien zrobić korekte i podnieść obroty do właściwych. Ja miałem przed naprawą tak , ze przy włączonej klimie wskazówka na obrotomierzu spadala praktycznie do zera,., pozdr
Anonymous - 12-11-2009, 21:17
mhh sprawdziłem obroty marcin84k i jest tak że jak włączę ogrzewanie szyby i lusterek to delikatnie zleci ale już się nie podniosły , ten sterownik jest zintegrowany z ECU ja jestem elektronikiem więc tranzystorki i takie tam duperelki nie są dla mnie żadna tajemnicą tylko gdzie jest ten sterownik i co się w nim knoci
robertdg - 12-11-2009, 21:30
Chudy23, ECU jest w srodkowym tunelu za popielniczka
Anonymous - 12-11-2009, 22:20
tak ale ja pytałem czy sterownik silniczka krokowego jest zintegrowany z komputerem ECU (w jednej obudowie) czy to jest inna odrębna rzecz
|
|
|