To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - słabo grzeje

SHARK1979 - 13-01-2009, 20:51

Kris1980_147 napisał/a:
Nie lubię monotonnej jazdy i jestem zdania że silnik trzeba od czasu do czasu trochę przegonić powyżej 5000rpm

Albo nawet tak 6500 :mrgreen: tak nieraz oczywiście :wink:

Ppiotr - 13-01-2009, 20:54

Kolego to masz do du.. mechanika
Otuż jak mątują koledzy gaz nie patrzą czy ty zamykasz zawór dopływu do nagrzewnicy czy regulujesz włączenie ciepła poprzez skierowanie powietrza czy ma iść przez nagrzewnicę czy omijać, jak jest lato czyli wyłączone grzanie.
I postępują tak, przecinają zasilenie nagrzewnicy robią trójnik na odpływie robią trójnik i jest dupa. Bo zamiast płyn iść przez nagrzewnicę to idzie przez trójnik parownik a mała ilość płynu bo dalszy obieg i większe opory ma nagrzewnica bo wpięta równolegle. Ja w kilku autach przerabiałem bo nie było prawie ogrzewania i albo podpinałem w innym miejscu jak gaźnik to podgrzewacz kolektora albo włączałem w szereg, parownik do nagrzewnicy i jest upał, jak był przed instalacją gazową
Błędem jest to że te starsze instalacje gazowe silnik się nagrzewa dłużej akurat mam jedno autko które ma termostat założony do sterownika gazu i dopuki silnik się nie nagrzeje to nici z gazu chyba że zgasimy silnik i awaryjnie odpalimy na gazie
a najzabawniejsze jest to że może jakaś osoba napisać cokolwiek na temat zasłaniania chłodnicy, bo w korku to wszyscy z auta i zasłonki odsłaniamy gratuluję pomysłów tylko się zastanawiam po co ja kilka miesięcy temu zainwestowałem w termostat 50 pln

[ Dodano: 13-01-2009, 20:55 ]
przepraszam za błędy teraz przeczytałem

Anonymous - 16-01-2009, 23:14

U mnie grzanie się skopało jak wymieniałem żarówkę od zegarka. Było tak źle że przy 0 na zewnątrz musiałem jeździć w pozapinanej kurtce. Dopiero po rozdłubaniu konsoli doszedłem, że jest źle założona linka od lewej kratki (przy zakładaniu zegarka nie mogłem prawidłowo jej założyć bo była bardzo krótka). Ta linka tak ustawiła klapy w nagrzewnicy że dokładało za dużo zimnego. Skręciłem wszystko na sztywno i grzanie jest super. Teraz troche żałuję, zimne a lewej kratki jednak przydaje się na długich trasach.
Wojciech - 23-03-2009, 13:53

a ja obstawiam małą ilośc płynu chłodzącego (zapowietrzony układ)
1. Silnik szybko się nagrzewa co widać na wskaźniku i wiatrak często się włącza co słychać.
2. W czasie jazdy temp spada bo dodatkowo silnik i chłodnica chłodzona jast zimnym pendem powietrza.
3. Słabe grzanie na postoju i w czasie jazdy bo mało płynu trafia do nagrzejnicy

Odpowietrz układ i sprawdź czy nie masz za krótkiej rurki w zbiorniczku wyrównawczym. Jak odpowietrzyć znajdziesz na forum. Uważaj na pompę cieczy chłodzącej łatwo ją tak wykończyć.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group