Nasze Miśki - Colt GTi Rajdówka
gunek - 08-01-2009, 10:42
Deo napisał/a: | jak docierać by nie zatrzeć ani nie zamulić silnika? |
przepraszam, że się wtrąca, ale możecie opisać jak to zrobić? Bo są różne szkoły...
Anonymous - 08-01-2009, 22:50
gunek, ja akurat korzystam z własnej szkoły na słuch i wyczucie (nie wiem czy inni też tak mają, ale ja po prostu czuję co i jak trzeba z autem zrobić )
a 1 szkoła mówi:
obroty między 2500 a 4000 (oczywiście czasem można troszkę mu dać gazu, ale trzeba uważać i tu właśnie chodzi mi o to wyczucie auta i słuch)
w zależności od tego co było wymieniane
pierścienie 500km docierania
panewki od 1000km nawet do 2000km
2 szkoła mówi:
staraj się jechać w miedzy 2000 obrotów a 3500
i w zależności od tego co było robione od 500km do 1500km
kartomaniak gti - 08-01-2009, 23:50
Deo napisał/a: | gunek, ja akurat korzystam z własnej szkoły na słuch i wyczucie (nie wiem czy inni też tak mają, ale ja po prostu czuję co i jak trzeba z autem zrobić )
a 1 szkoła mówi:
obroty między 2500 a 4000 (oczywiście czasem można troszkę mu dać gazu, ale trzeba uważać i tu właśnie chodzi mi o to wyczucie auta i słuch)
w zależności od tego co było wymieniane
pierścienie 500km docierania
panewki od 1000km nawet do 2000km
2 szkoła mówi:
staraj się jechać w miedzy 2000 obrotów a 3500
i w zależności od tego co było robione od 500km do 1500km |
to jest Gti...i 140 KM musi poczuć że gaz jest w desce :d ja swoim jeżdze na różne sposoby. do 3tys spokojnie ale trudno sie opanowac i przy wyprzedzaniu jest na budziku 5 tys obrotów...jak sie dotrze tak później bedzie jeździł...i tyle. Nie ma co oszczędzać silnika na docierce a zwłaszcza 1.8 z moca 140KM. To jest motor który lubi wysokie obroty..i według mnie należy go potraktować raz jak ciote a raz jak rajdówke
Anonymous - 09-01-2009, 00:05
kartomaniak gti, dobrze mówisz dlatego napisałem, że ja docieram swoją szkołą na wyczucie i na słuch
najlepsze docieranie było w maluchu 50KM pod maską 650ccm i jeden dzień na dotarcie przed rajdem (1000km) to była jazda ach to były piękne czasy...
Rafal_Szczecin - 09-01-2009, 01:17
najwazniejsze to nie palowac poki nie zlapie optymalnej temperatury .
kartomaniak gti - 09-01-2009, 17:26
Rafal_Szczecin napisał/a: | najwazniejsze to nie palowac poki nie zlapie optymalnej temperatury . |
tak to jest w każdym aucie, żeby nie katować na zimnym
Rafal_Szczecin - 09-01-2009, 17:29
ale nie kazdy o tym pamieta ...
Anonymous - 09-01-2009, 22:56
a jak auto ma turbinę to trzeba dodatkowo pamiętać, żeby od razu nie gasić tylko poczekać 5-10 min na wolnych aż turbina się schłodzi, bo inaczej szybko się zatrze
Anonymous - 09-01-2009, 23:01
Deo napisał/a: | a jak auto ma turbinę to trzeba dodatkowo pamiętać, żeby od razu nie gasić tylko poczekać 5-10 min na wolnych aż turbina się schłodzi, bo inaczej szybko się zatrze |
i po to wymyślono turbo timer
Anonymous - 09-01-2009, 23:10
Derpin, ale nie każde auto to ma a takich skatowanych turbin już miałem od klientów. rekord pobiło turbo od seata 1.9 TDI gdzie właściciel tak skatował, że z oleju zrobił się karmel, a wirnik pękł na pół i zrobił dziurę w obudowie
Ale Panowie koniec OT zajmijmy się nową rajdówką z Wrocławia
kartomaniak gti, jak idzie budowa ?;>
Jogurt - 10-01-2009, 01:02
orientujecie się jaki byłby przybliżony koszt rozbudowanej klatki do cao na gotowo ?
Anonymous - 10-01-2009, 01:55
Power B Sport Service Grzegorz Baran
ul. Julianowska 37a
05-500 Piaseczno
tel. +48 22 757 00 86
e-mail : powerb@tlen.pl
tylko teraz Pan Grzegorz jest na Dakarze więc się raczej nie dowiesz
IRECO MOTORSPOTR
Ireneusz Łuszczek
43-318 Bielsko-Biała
ul. Matowa 17
http://www.ireco.com.pl/
tel./fax 33 821 41 33
tel. kom. 605 749 008
tu możesz się dowiedzieć z tym, że w Ireco trzeba oddać już obspawaną budę, u Pana Grześka nie trzeba wiem również, że powstała firma w Wałbrzychu, ale jeszcze nie mam kontaktu
Jogurt - 10-01-2009, 02:11
Deo, thx
kartomaniak gti - 10-01-2009, 15:45
co do tych turbin....trzeba schładzać ale raczej po dłuższej podróży a co do rajdówki to stoi sobie w ciepłym garażu i czeka na nowy uszczelniacz wału:) bo te od rozrządu juz wymieniłem
Anonymous - 11-01-2009, 02:07
kartomaniak gti, przynajmniej mu Ciepło
co do turbin to nie tylko po dłuższej jeździe ale również po ostrej krótkiej jeździe przez miasto
a myślałeś może nad szperą?
|
|
|