To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Colt GTi Rajdówka

gunek - 08-01-2009, 10:42

Deo napisał/a:
jak docierać by nie zatrzeć ani nie zamulić silnika?

przepraszam, że się wtrąca, ale możecie opisać jak to zrobić? :oops: Bo są różne szkoły...

Anonymous - 08-01-2009, 22:50

gunek, ja akurat korzystam z własnej szkoły na słuch i wyczucie (nie wiem czy inni też tak mają, ale ja po prostu czuję co i jak trzeba z autem zrobić :) )
a 1 szkoła mówi:
obroty między 2500 a 4000 (oczywiście czasem można troszkę mu dać gazu, ale trzeba uważać i tu właśnie chodzi mi o to wyczucie auta i słuch)
w zależności od tego co było wymieniane
pierścienie 500km docierania
panewki od 1000km nawet do 2000km
2 szkoła mówi:
staraj się jechać w miedzy 2000 obrotów a 3500
i w zależności od tego co było robione od 500km do 1500km

kartomaniak gti - 08-01-2009, 23:50

Deo napisał/a:
gunek, ja akurat korzystam z własnej szkoły na słuch i wyczucie (nie wiem czy inni też tak mają, ale ja po prostu czuję co i jak trzeba z autem zrobić :) )
a 1 szkoła mówi:
obroty między 2500 a 4000 (oczywiście czasem można troszkę mu dać gazu, ale trzeba uważać i tu właśnie chodzi mi o to wyczucie auta i słuch)
w zależności od tego co było wymieniane
pierścienie 500km docierania
panewki od 1000km nawet do 2000km
2 szkoła mówi:
staraj się jechać w miedzy 2000 obrotów a 3500
i w zależności od tego co było robione od 500km do 1500km


to jest Gti...i 140 KM musi poczuć że gaz jest w desce :d ja swoim jeżdze na różne sposoby. do 3tys spokojnie ale trudno sie opanowac i przy wyprzedzaniu jest na budziku 5 tys obrotów...jak sie dotrze tak później bedzie jeździł...i tyle. Nie ma co oszczędzać silnika na docierce a zwłaszcza 1.8 z moca 140KM. To jest motor który lubi wysokie obroty..i według mnie należy go potraktować raz jak ciote a raz jak rajdówke :badgrin:

Anonymous - 09-01-2009, 00:05

kartomaniak gti, dobrze mówisz dlatego napisałem, że ja docieram swoją szkołą na wyczucie i na słuch :)
najlepsze docieranie było w maluchu 50KM pod maską 650ccm i jeden dzień na dotarcie przed rajdem (1000km) to była jazda ach to były piękne czasy... ;)

Rafal_Szczecin - 09-01-2009, 01:17

najwazniejsze to nie palowac poki nie zlapie optymalnej temperatury .
kartomaniak gti - 09-01-2009, 17:26

Rafal_Szczecin napisał/a:
najwazniejsze to nie palowac poki nie zlapie optymalnej temperatury .


tak to jest w każdym aucie, żeby nie katować na zimnym 8)

Rafal_Szczecin - 09-01-2009, 17:29

ale nie kazdy o tym pamieta ...
Anonymous - 09-01-2009, 22:56

a jak auto ma turbinę to trzeba dodatkowo pamiętać, żeby od razu nie gasić tylko poczekać 5-10 min na wolnych turbina się schłodzi, bo inaczej szybko się zatrze
Anonymous - 09-01-2009, 23:01

Deo napisał/a:
a jak auto ma turbinę to trzeba dodatkowo pamiętać, żeby od razu nie gasić tylko poczekać 5-10 min na wolnych aż turbina się schłodzi, bo inaczej szybko się zatrze


i po to wymyślono turbo timer :P

Anonymous - 09-01-2009, 23:10

Derpin, ale nie każde auto to ma ;) a takich skatowanych turbin już miałem od klientów. rekord pobiło turbo od seata 1.9 TDI gdzie właściciel tak skatował, że z oleju zrobił się karmel, a wirnik pękł na pół i zrobił dziurę w obudowie :)
Ale Panowie koniec OT zajmijmy się nową rajdówką z Wrocławia :)
kartomaniak gti, jak idzie budowa ?;>

Jogurt - 10-01-2009, 01:02

orientujecie się jaki byłby przybliżony koszt rozbudowanej klatki do cao na gotowo ?
Anonymous - 10-01-2009, 01:55

Power B Sport Service Grzegorz Baran
ul. Julianowska 37a
05-500 Piaseczno
tel. +48 22 757 00 86
e-mail : powerb@tlen.pl

tylko teraz Pan Grzegorz jest na Dakarze więc się raczej nie dowiesz :)

IRECO MOTORSPOTR
Ireneusz Łuszczek
43-318 Bielsko-Biała
ul. Matowa 17
http://www.ireco.com.pl/
tel./fax 33 821 41 33
tel. kom. 605 749 008

tu możesz się dowiedzieć z tym, że w Ireco trzeba oddać już obspawaną budę, u Pana Grześka nie trzeba :) wiem również, że powstała firma w Wałbrzychu, ale jeszcze nie mam kontaktu :)

Jogurt - 10-01-2009, 02:11

Deo, thx
kartomaniak gti - 10-01-2009, 15:45

co do tych turbin....trzeba schładzać ale raczej po dłuższej podróży :) a co do rajdówki to stoi sobie w ciepłym garażu i czeka na nowy uszczelniacz wału:) bo te od rozrządu juz wymieniłem :)
Anonymous - 11-01-2009, 02:07

kartomaniak gti, przynajmniej mu Ciepło :)
co do turbin to nie tylko po dłuższej jeździe ale również po ostrej krótkiej jeździe przez miasto :)
a myślałeś może nad szperą?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group