To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6W 2.0D] kontrolka od ręcznego po naciśnięcu pedału hamul

matyr - 26-01-2009, 07:20

nie rozwiązałem, chwilowy brak funduszy... :) Testowałem to na wszystkie sposoby, jak auto jest na obrotach to nie ma kłopotu, wszystko jest ok. Na jałowym trzeba go podpompować dość powaznie żeby efekt wystąpił... więc staram się o tym po prostu pamiętać i jeździć w miarę ostrożnie.
win_p - 26-01-2009, 19:16

a sprawdzales ten wezyk moze wystarczy tylko go wymienic jak taki wezyk jest stary to lubi stwardniec i peknac a nieszczelny wezyk = slabo dzialajaca vacupompa
sprobuj go oblukac albo nawet wymienic
zobacz tez czy nie wieje z pod denka tej pompy woze tam wydmuchalo uszczelke i stad jest nieszczelnosc
takie operacje raczej nic nie kosztuja wiec warto sprobowac :!:

matyr - 27-01-2009, 07:18

szczerze mówiąc, to nawet nie bardzo wiem gdzie tego ustrojstwa pod maską szukać.... Ale za to potrafię dolac płynu i wymienić wycieraczki... :D
brzozowski886 - 29-12-2011, 15:01

Witam zapala mi się kontrolka od hamulca ręcznego. Zaczeło się to dziać w trakcie jazdy. Chwile wcześniej było wszystko ok. Stan płynu sprawdziłem jest ok, klocki jeszcze są a wiem bo wymieniałem ostatnio szpilke w kole i widziałem że są. Jeżeli podpompuję hamulcem to po którym razie zapali się kontrolka na sekunde i zgaśnie i tak już bedzie się zapalała dopóki nie zgaszę silnika i odpalę ponownie.
fj_mike - 29-12-2011, 15:26

brzozowski886, stan klocków nie ma nic wspólnego z kontrolką, nie masz czujnika zużycia klocków.

Poczytaj te tematy:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30151
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=64962

Do sprawdzenia na początku pływak w zbiorniczku, przewody hamulcowe, zaciski.
Prawdopodobnie masz gdzieś wyciek.

brzozowski886 - 29-12-2011, 15:31

Wiesz pisałem też już na innym forum i pytali mnie o stan klocków ale pisałem im że nie ma tam czujników i cisza, już więcej nikt nic nie wie.
Siedze trochę w mechanice ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem.
A co powiesz na to że hamulec też jest inny jak przed ta awarią??
Jest jakiś miękki potem robi się twardy i znów miękki i tak na zminę po parę razy??
Dzisiaj planuję mu wymienić płyn hamulcowy tylko czekam na ojca bo samemu nie da rady.

fj_mike - 29-12-2011, 15:33

brzozowski886 napisał/a:
A co powiesz na to że hamulec też jest inny jak przed ta awarią??
Jest jakiś miękki potem robi się twardy i znów miękki i tak na zminę po parę razy??

Masz gdzieś wyciek.
Nie wymieniaj płynu póki nie znajdziesz.
Przejrzyj przewody, zdejmij zaciski i obejrzyj czy nie ma wycieków przy tłoczkach.

brzozowski886 - 29-12-2011, 15:35

No dobrapowiedzmy że wyciek jest. Ale co ma do tego kontrolka od hamulca ręcznego??
Owczar - 29-12-2011, 15:36

Ale skoro stan płynu jest ok to skąd wyciek? Sprawdź czujnik poziomu w zbiorniczku.
fj_mike - 29-12-2011, 15:38

brzozowski886 napisał/a:
No dobrapowiedzmy że wyciek jest. Ale co ma do tego kontrolka od hamulca ręcznego??

W zbiorniczku wyrównawczym płynu ham. jest pływak. Kiedy jest niski poziom płynu ham. pływak zapala kontrolkę.

brzozowski886 - 29-12-2011, 15:41

Kolego fj_mike nie doczytałeś mojego posta do końca, płynu jest na maximum, czytałem gdzieś na forum by dolac do pełna bo nawet jak bedzię ponad stan to i tak może się zapalać kontrolka, więc dolałem ile weszło i nadal to samo.
milo - 29-12-2011, 15:47

Prosta zasada co włącza kontrolkę??? czujnik przy hamulcu ręcznym i czujnik w zbiorniczku i tam trzeba szukać jesli jest stan płynu
Owczar - 29-12-2011, 15:47

Sprawdź czy gdy lekko poruszasz ręcznym to kontrolka się zapala. Jeśli czujnik ręcznego jest ok, to odepnij kostkę od czujnika w zbiorniczku. Potem zrób zworkę na kostce od strony przewodów i się przejedź. jeśli będzie ok, to masz winowajcę.
brzozowski886 - 29-12-2011, 15:49

No dobra no to powiedzmy że hamulec ręczny zostawimy w spokoju bo tam jest ok.
Ale co by się stało z tym czujnikiem w zbiorniczku??
Uległ uszkodzeniu od tak, w trakcie jazdy??

A co do układu to jest zapowioetrzony ??
Dodam że lekko wciskałem tłoczek jak wymkienialem tą szpilke.


EDIT: Owczar powiem Ci tak odpinałem tą kostkę o której piszesz i kontrolka się zapalała a po podpięciu gasła ale żadnej zworki nie robiłem bo nie miałem zbytnio czasu na to.

Owczar - 29-12-2011, 15:56

Tam jest pływak i może się zacinać. Podczas jazdy dochodzi do braku styku i stąd to mruganie. Zrób zworkę i zobacz. Ewentualnie wyjmij pływak i zobacz czy się nie zacina.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group