To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] FAQ Nauka obrotów

robertdg - 02-11-2011, 07:28

Procedura jest ta sama jeżeli chodzi o sens, także spokojnie wedle niej można przeprowadzić nauke obrotów V6
asec69 - 04-11-2011, 12:00

Nawet, jesli auto jest na LPG sekwencja?
Pytam dlatego, bo na forum, gdzieś mi przemkneła inny sposób naukli obrotów auta na gaz.

ps. sorry za pomyłkę modelu auta na forum, ale w/w post był moim dziewiczym, a temat interesujący mnie osobiście

robertdg - 04-11-2011, 21:17

Przełaczasz na benzyne i bez stresu nauczasz ;-)
Misza1122 - 19-12-2011, 22:20

Hmm ja przeprowadzałem podobną naukę u siebie;) ale Galant GDI 2.4 i zadziałało. Tylko, że ja zrobiłem to bez obciążania. Bez części z klimą. Po prostu znalazłem inny temat. Trochę czasu temu to robiłem ale też się wypowiem. Hmm Ja ją robiłem po czyszczeniu przepustnicy. Po zmontowaniu wszystkiego na początku było wszystko ok, do puki silnik się nie rozgrzał. W tedy zaczynały się wariację obr. od 500 do 3000. Najlepszy efekt był po wciśnięciu 2/3razy szybko pedału hamulca. W tedy leciały od raz do 3k. I mogłem jeździć po mieście bez dawania gazu:D Hee prawie jak tempomat;]
Kilka osób pytało jak czy po 25kkm znowu jest brudna. (jak dobrze pamiętam)
Ja u siebie zdemontowałem cały dolot do czyszczenia po 3kkm i przepustnica już cała była brudna;) więc po 25kkm też będzie o wiele mocniej;)

i9i - 20-12-2011, 07:09

Ostatnio po odpięciu aku zostawiłem na 10 minut obciążony (klima, wiatraki, radio, długie, podgrzewanie, szyb i foteli jednym słowem co się da) i to wystarczyło :mrgreen:
karmazyn33 - 25-01-2012, 10:48

Zapytałem o problem z obrotami i polecono mi zapoznać sie z nauką obrotów, znalazłem ten wątek i mam 2 pytania.
1-aby nauczyć komputr nowych obrotów to stare ustawienia kompa powinny byc wyczyszczone , czy to sie robi tak jak w mojej mazdzie poprzez odłączenie akumulatora i wcisniecia hamulca w celu pozbycia sie prądu na obwodach?w tym poscie pojawił sie wpis że po odebraniu auta z warsztatu gdzie był odpinany aku trzeba nauczyć obrotów , więc wnioskuję że tak własnie jest z resetem kompa, ale chciałbym aby ktoś to potwierdził lub zaprzeczył bo to jest info dla kolegi i niechce wprowadzic go w błąd i żeby przez moje przypuszczenia coś zchrzanił w swojej carismie.

2- pyt , w nauce obr jest napisane że po rozgrzaniu do 83 i więcej przekręcić kluczyk na pozycję ON a potem na OFF wyłączając silnik .. Czy czasem jak silnik pracuje i przekreci się na ON to nie wyłączy się silnika?
Pytam bo nie wiem jak w carismie ale w mazdzie na pracującym silniku jak przekręce na ON to silnik gasnie świeca się tylko kontrolki ze jest zasilanie .
Chyba że nie zrozumiałem opisu, jak cos to prosze o wyjasnienie .
Auto kolegi tro carisma 1.8 GDI 1998r-120KM

i9i - 25-01-2012, 20:46

karmazyn33 napisał/a:
aby nauczyć komputr nowych obrotów to stare ustawienia kompa powinny byc wyczyszczone , czy to sie robi tak jak w mojej mazdzie poprzez odłączenie akumulatora i wcisniecia hamulca w celu pozbycia sie prądu na obwodach?


kasuje się tak samo, ale jak już zostały skasowane to nie trzeba tej operacji ponawiać, nauczyć i nie odłączać bez potrzebnie akumulatora

karmazyn33 napisał/a:
w nauce obr jest napisane że po rozgrzaniu do 83 i więcej przekręcić kluczyk na pozycję ON a potem na OFF wyłączając silnik .. Czy czasem jak silnik pracuje i przekreci się na ON to nie wyłączy się silnika?
Pytam bo nie wiem jak w carismie ale w mazdzie na pracującym silniku jak przekręce na ON to silnik gasnie świeca się tylko kontrolki ze jest zasilanie .


silnik trzeba zgasić i uruchomić ponownie (jak test KOEO i KEOR w madzi)

Łopatologicznie naukę definiujemy tak:
Po przejażdżce (zagrzaniu silnika) parkujemy gasimy (najlepiej wyjąć kluczyk), czekamy chwilkę i odpalamy, włączamy klimę na maxa, światełka, radyjko i wszelakie elektryczne pierdółki (granie pupci, luster itp.) czekamy 10 minut i gasimy ponownie kluczyk w stacyjce zostaje, chwilka czekania i odpalamy tym razem bez obciążenia (bez świateł, klimy i tego co było za pierwszym podejściem) po 10 minutach gasimy i voila :mrgreen:

SHARK1979 - 26-11-2013, 13:38

mice66 napisał/a:
ja mam ostatnio tak że po odpaleniu mam od razu 2k obrotów.

Na zimnym też mi tak skakało ale teraz po odpaleniu ma 1500 i spada zaraz
mice66 napisał/a:
Mam Cari po lifcie 2000 rok 125 KM 1.8GDI.

Po lifcie ma 122KM :wink:

pyza - 06-12-2013, 22:15

ja dzis odlaczylem akumulator na 2 godziny i po podlaczeniu aku odpalilem auto na 10 minut i zgasilem a nastepnie odpalilem i pojechalem do domu.obroty w normie
Kwadrat91 - 17-06-2014, 17:05
Temat postu: Galant 2.4 GDI
Witam, mój problem polega na tym że padła mi przepustnica, zregenerowałem, podłączyłem. Galant pali ale od razu wskakuje na 2k obrotów, jak jadę to obroty na luzie faluje od 1k do 2k, przy obciążeniu klimą itd. schodzą do około 1,5k. Jeśli chwile postoi na tych wysokich obrotach to załącza sie CHECK. Próba nauczenia obrotów nie pomaga :( Ma ktoś jakieś pomysły ? Dziś spróbuje włożyć inna przepustnice, jak nic się nie zmieni to się poddam. Proszę o pomoc
MichciuGT - 17-06-2014, 18:45

a patrzyłeś jaki jest błąd?, jak nie to sprawdź na forum czy nie da się za pomocą spinacza sprawdzić błędu,

jak nie to prawdopodobnie za pomocą evoscana możesz sam sprawdzić błędy, a przy okazji warto sprawdzić trimy (poprawki do paliwa) i ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia :]

Kwadrat91 - 17-06-2014, 20:36

Problem rozwiązany, okazało się że uszkodzony był TPS, z dwóch przepustnic złożyłem jedną i wszystko elegancko, obroty na luzie mam 800 bądź delikatnie poniżej. Będzie dobrze ? czy ustawić na ponad 800 ?
MichciuGT - 17-06-2014, 22:09

według mnie obroty na luzie powinny być możliwie na tyle niskie na których silnik nie wpada w wibracje i chodzi równo, choć u mnie w carismie 1.8 gdi komputer ustawia na granicy tzn. światła włączone, radio i nawiew na 3/4 to trzęsie, a bez obciążenia w miarę równo
plecho1 - 17-06-2014, 22:16

Jest jeszcze coś takiego jak ciśnienie smarowania silnika więc jeśli mamy możliwość ręcznej regulacji obrotów, to na prawdę nie należy przesadzać aby nie zatrzeć łożysk wału korbowego i wałka rozrządu ale na szczęście w naszych autkach to komputer ustala obroty biegu jałowego.
qbanysa - 04-03-2015, 16:24

Czy przy nauce obrotow moze wlaczyc sie check engine??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group