[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A 2.5] wymiana swiec - pytanko
Wiktor - 22-01-2009, 15:07
yaro1976 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
moja również |
w takim razie wymienialiscie z tego powodu a nie dlatego ze podczas wymiany swiec trzeba zdiac pokrywe zaworow.
yaro1976 - 22-01-2009, 15:32
Wiktor napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
moja również |
w takim razie wymienialiscie z tego powodu a nie dlatego ze podczas wymiany swiec trzeba zdiac pokrywe zaworow. |
dokładnie, dwie pieczenie przy jednym grzebaniu, mnie osobiście bardzo wnerwia zalany silnik
Wiktor - 22-01-2009, 17:01
yaro1976 napisał/a: | Wiktor napisał/a: | yaro1976 napisał/a: | Bartek napisał/a: | Wiktor napisał/a: | w jakim celu wymienialiscie uszczelki pod pokrywami zaworow??? |
Moja się pociła |
moja również |
w takim razie wymienialiscie z tego powodu a nie dlatego ze podczas wymiany swiec trzeba zdiac pokrywe zaworow. |
dokładnie, dwie pieczenie przy jednym grzebaniu, mnie osobiście bardzo wnerwia zalany silnik |
mnie na szczescie wycieki z silnika jeszcze omijaja, mam nadzieje ze na długo
Marcino - 22-01-2009, 21:39
Wiktor, sprwdz dokałdnie tylna głowice,
Kurcze wracajac do tych ukrytych śrub, czy one idą pionowo w dół? CO one trzymają.... az musze sprawdzić, moze jak mi LPG zakładali to nie mam od tamtej pory.
Wiktor - 22-01-2009, 22:47
Marcino napisał/a: | Wiktor, sprwdz dokałdnie tylna głowice,
Kurcze wracajac do tych ukrytych śrub, czy one idą pionowo w dół? CO one trzymają.... az musze sprawdzić, moze jak mi LPG zakładali to nie mam od tamtej pory. |
z uszczelek mi nie cieknie, moze dlatego ze mam jeszcze w miare maly przebieg, mam lekkie pocenie ale z pod korka wlewu oleju, zastanawiam sie czy da sie kupic sama uszczelke do korka (tak zrobilem w oplu bo mialem kiedys ten sam problem) czy trzeba zamowic caly korek. Jutro sie pewnie dowiem, bo mam zamiar zadzwonic do serwisu z pytaniem o cene drążków kierowniczych.
tomekrvf - 23-01-2009, 00:17
Marcino napisał/a: | Kurcze wracajac do tych ukrytych śrub, czy one idą pionowo w dół? CO one trzymają.... |
Śruby z tyłu silnika raczej ida w poziomie. Przykręcasz nimi wspornik kolektora dolotowego.
xor - 23-01-2009, 14:53
Wiktor -->
wymień tę uszczelkę pod korkiem, kosztuje niewiele w ASO, ja miałem stara strasznie sparciałą. Ale nowa nie załatwi problemu całkowicie - trzeba po prostu odpowiednio zakręcać korek - przy max. dokręceniu wcale nie jest najlepiej dociśnięty. Lekko go wtedy odkręcaj aż poczujesz największy opór.
Też mi tak ciekło spod korka, teraz od 1.5 roku zero pocenia.
Lisek - 04-04-2009, 00:34
Mi podobnie ciekło spod korka - przy max dokręceniu cofnąłem o 1cm i jest ok. przy okazji wymiany świec wyczyściłem niektóre odmy.
xor - 06-04-2009, 08:57
będę wymieniał świece i kable niedługo (+ przy okazji czyszczenie przepustnicy i popychaczy), kilka pytań...
1) świece DENSO IK20, jeździ ktoś na nich ? chcę je kupić zamiast tych platynowych NGK
2) w katalogach NGK nie widzę przewodów do 6a13... zresztą nigdzie ich nei mogę znaleźć w sklepach. Miał ktoś do czynienia z przewodami SENTECH ?
3) uszczelki pod pokrywy zaworów - Swees napomknął mi o tym, że się je kładzie na jakimś kleju wysokotemperaturowym, prawda li to, jesli tak, to na jakim ?
KaWu - 06-04-2009, 09:06
Cytat: | Miał ktoś do czynienia z przewodami SENTECH ? |
Na trzy podejscia-1kpl byl oddany. Swiecily po kupnie. Auta: Golf, Polo, Primera.
Juiceman - 06-04-2009, 10:12
xor napisał/a: |
2) w katalogach NGK nie widzę przewodów do 6a13... zresztą nigdzie ich nei mogę znaleźć w sklepach. |
Dzwoń do Marka Malika - on na pewno je będzie miał sam u niego je brałem : )
xor - 06-04-2009, 10:37
ale zaraz zaraz... jak jest z przewodami w tym silniku (6a13) - są wysokiego napięcia, czy zwykłe, niskiego i fajko-cewki jak w GDI ?
Marcino - 06-04-2009, 11:34
xor napisał/a: | ale zaraz zaraz... jak jest z przewodami w tym silniku (6a13) - są wysokiego napięcia, czy zwykłe, niskiego i fajko-cewki jak w GDI ? |
Sa przewody wysokiego napiecią w 2.5m bo jest normalna kopułka.
Najlepiej zadzwon do Japanze. On mi dobierał przewody i sa git. zreszta na tych samych jedził już wczesniej Krzysio1972 i jest wszytko ok a ceny naprawde niezłe.
Co do swiec to nie wiem w jakiej cenie masz te Denso... ja płaciłem u niego za platyny chyba 32zł/szt te z mniejsza przerwa 0.9mm ale jak dla mnie do LPG to sa nawet lepsze podobno.
Aha pod uszczelki w pokrywach nie dawałem zadnego kleju czy silinkonu. Stare które musiłem wydłubać w kawałkach zwałszcza na tylnej głowicy były bardzo twrade, kruche i scisniete. Nowe od Marka co załozyłem to wystawały z pokrywy wiec musi być sczelnie. Załozyłem bez zadnego silikonu i jest super. Suchutko, zadnych oznak ze sie poci. Przy okazji doszczelniłem profilktycznie zaślepke wałka rozrzadu z przodu - silikonem wysokotemperaturowym, bo nie miałem pewnoeści ze jest ok, a być moze był to tylko olej z pod korka lub pokrywy.
Pozdrawiam
xor - 06-04-2009, 11:52
hmm, ok, uderzę do Japaneze. Denso IK20 po ok. 45pln są na allegro.
Wolałbym denso w sumie tylko dlatego, że irydowe - fajniej brzmi jak platynowe...
A te przewody poniżej 200pln ? Na razie i tak same świece wymienię, trochę nie stać mnie na wymianę potencjalnie dobrych przewodów na inne dobre.
A mam drgania (niewielkie, nierównomierne) tak na luzie, jak i w czasie jazdy. Dynamika ok, szarpnięć żadnych większych nie ma.
pawlos - 06-04-2009, 11:59
Ja kupowałem przewody u Japaneze niedawno i niestety już nie ma tych sentechów
z dobrych przewodów wg.Marka są w tej chwili dostępne tylko Niparts w cenie około 300 zł
takie też u niego zakupiłem i jestem bardzo zadowolony
pozdrawiam
|
|
|