| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] stuki w skrzyni albo sprzęgle
 
 Anonymous - 27-01-2009, 19:17
 
 Owczar, w sumie to u mnie slychac lozyska w skrzyni przy ruszaniu tak do trojki a potem juz nie slychac bo opony zagluszaja ;> jak sie hamuje silnikiem to nie slychac lozysk ale pewnie u kazdego jest inaczej
 pablodc - 27-01-2009, 19:53
 
 Podepnę się do tematu. Wibruje mi lekko pedał sprzęgła w EA5A '99 SE, tzn. gdy wcisnę sprzęgło do połowy i silnik ma więcej nie 1,5tys obr. to czuć szybkie pulsowanie, szybsze w zależności od obrotów, poniżej 1,5 tys nic nie czuć- pozatym nie ma żadnych obajawów dźwiękowych. Planuję wymianę rozrządu i jakby to były to łożyska w skrzyni lub któryś elemęnt sprzęgła to bym go wymienił przy okazji. Może ktoś wie co powoduje takie wibracje.
 Pozdrawiam!
 Owczar - 28-01-2009, 00:41
 
 Do wymiany prawdopodobnie kompletne sprzęgło z dociskiem.
 mudzin - 04-02-2009, 14:18
 
 olej wymienilem i w skrzyni 75w90 i w sprzegle. u mnie w okolicy brak mechanika ktory mogli by zdjagnozowac ta moja usterke.
 mam dylemat czy jezdzic i czekac az sie cos rozsypie i wysdy bedzie wiadomo co to dokladnie jest czy lepiej dmychac na zimne
 prisoner - 04-02-2009, 20:41
 
 Jeżeli idzie o pulsowanie pedału. U mnie wystarczyła wymiana tarczy i łożyska (oryginały). Docisku nie ruszałem chociaż zaleca się wymianę kompletu.
 
 Jeżeli chodzi o ceny gratów do skrzyni to za komplet łożysk tzn. Cztery na wałki plus dwa na dyferencjał. Uszczelnienia półosi i wałka sprzęgłowego zapłaciłem coś około 820zł. Robię sam więc robocizny nie liczę. Plus oczywiście dobry olej (RED LINE MT 90) - wielokrotnie już na forum polecany. Części dostępne u JAPANEZE.
 mudzin - 02-03-2009, 13:49
 
 ma ktos jakis kontakt do tego japanize???
 
 [ Dodano: 09-03-2009, 17:58 ]
 juz zrobione.
 okazalo sie ze łozysko na ataku prawie sie rozleciało, jedno łożysko sprzegla i łożysko oporowe tez sie kwalifikowalo na wymiane.
 łozysko akaku kupilem w japanize okolo 313 + przesylka (serwis 415, tydzien czekania)
 łozysko sprzeglowe kupilem w hurtowni łozysk, oryginalne za 57 zl( serwis 418, dzien czekania)
 a oporowe 80 geparts
 
 wszystko dziala juz ok, slychac tylko jakies buczenie przy przyspieszaniu i hamowaniu, mechanik powiedzial ze te auta tak maja.
 prisoner - 18-03-2009, 21:15
 
 
  	  | mudzin napisał/a: |  	  | mechanik powiedzial ze te auta tak maja. | 
 
 Standardowa odpowiedź mechanika nie potrafiącego określić przyczyny (a może ich być wiele).
 mudzin - 18-03-2009, 22:47
 
 calkiem mozliwe ze nie wie co jest bo widzialem jak rozbieral cala skrzynie. nie ogladal tylko lozysk na dyfrze. jesli chodzi o te szumy to tylko na pierwazym i drugim biegu.
 od naprawy zrobilem juz 500 km i dziala bez problemow. po swietach wielkanocnych jade w trace wiec jak zrobie ponad 1000 km to bede wszystko wiedzial.
 prisoner - 18-03-2009, 23:02
 
 Jeżeli tylko na 1 i 2 to winny może być synchronizator. Ja wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni łącznie z tymi na dyferencjale, które były już trochę "ruszone". Cisza i spokój.
 
 Jaki olej masz wlany?
 mudzin - 18-03-2009, 23:13
 
 z tego co slyszalem to synchronizator ma inny objaw. po naprawie skrzynu zalalem elf 75W80 to olej do delikantnych skrzyn. powinien sie sprawdzic
 
 |  | 
 |  |