To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Nagle nie chce odpalić

swinks_UK - 25-01-2009, 13:13

Marcin1783 napisał/a:
Witam nie wiem o czym wy piszecie o oleju dajcie spokuj.....


Byś czytał uważnie, to byś wiedział, że kolega zasugerował się kontrolką, stąd dyskusja :P

Wracając do sprawy, kontrolki będą ci się świecić tak jak na zdjęciu przez odpaleniem silnika. Normalne. Zostawiłbym to w spokoju na razie.
Przyczyna może być wg. mnie:
- układ zapłonu - (jeśli masz fajkocewki to może fajkocewka dostała zwarcia od wilgoci, kabelek sparciał, itp), rozdzielacz zmókł...
- układ paliwowy (z jakiegoś powodu masz odcięcie paliwa, lub po prostu upalona pompa paliwa)
- immobilizer (???) - ten raczej odcina również rozrusznik i nie zakręcisz w ogóle (ta opcja tylko, jeśli masz jakiś domowej roboty immobilizer co odcina podawanie paliwa)
hm... opcji wiele...

Anonymous - 25-01-2009, 13:29

Borys232 napisał/a:
hahaha no to nie zgadniecie co było


Bo miałem kluczyk taki scyzoryk, poprzedni właściciel taki sobie zrobił, no i coś nie łączył ten kluczyk ... pojechałem z drugim kompletem kluczyków i odpalił na raz ...

mozna i tak :P

Anonymous - 25-01-2009, 13:36

swinks_UK, immo nie odcina rozrusznika tylko zaplon/paliwo bodajrze
swinks_UK - 25-01-2009, 14:03

miziek napisał/a:
swinks_UK, immo nie odcina rozrusznika tylko zaplon/paliwo bodajrze


Są rożne immo, może jest jak piszesz, w każdym razie w obu moich Galach z aktywnym immo nie zakręcisz rozrusznikiem.

Anonymous - 25-01-2009, 19:40

swinks_UK, o tym nie pomyslalem :) moze w VR-kach inne montowali ... wierdo ;p
Marcino - 25-01-2009, 20:41

CO do kontrolek, jak gaśnie cienienie oleju czyli ta czerwona podczas rozkrecania... to znaczy ze z pompą i ciśnieniem w porządku, wszytko ok. CO do oleju to niedobrze ze ci tak szybko ubyło, sprawdź czy nie masz jakiegoś wycieku/ Sprawdz dokładnie jak pisali chłopaki elektrykę, kable, imobilzjzer w tym dorabianym "scyzoryku".
Borys232 - 25-01-2009, 20:51

No jutro wymienię olej i filtr :)

Wymienię na ten co miałem Mobil Super S 10W40 bodajże ... :)


Jak dokładnie się wymienia?
Trzeba najpierw spuścić ten stary (kurek na dole po stronie pasażera) i potem wlać nowy i między czasie wymienić filtr?

Czy jakoś inaczej to się robi?

Do dyspozycji mam kanał więc nie będzie problemu z dojściem ...


Aha ... Idzie gdzieś sprawdzić stan poziomu oleju w skrzyni?

swinks_UK - 26-01-2009, 00:03

Stanu oleju w skrzyni nie sprawdzisz. Wymieniasz i już... :wink:

Wymiana oleju silnika:
- spuścić korkiem, nie zakręcać korka
- odkręcić filtr oleju i poczekać dobrą chwilę aż ścieknie (druga miska do podstawienia)
- jak masz własny kanał, to poczekaj z godzinkę aż dobrze ścieknie
- zakręć nowy filtr (możesz nalać odrobinę nowego oleju do niego, to popychacze nie zwariują na początku po wymianie)
- zakręć korek spustowy i nalej spokojnie 4 litry
- poczekaj chwilę, sprawdź poziom i dolej do poziomu
- uruchom silnik, poczekaj z 4-5 minut, zgaś, odczekaj następne 3 minutki, sprawdź poziom i uzupełnij do poziomu.

miziek: widzisz w obu Galach (poprzednim GDI i teraz VR4) jak aktywny immobilizer, to po przekręceniu kluczyka jest echo, rozrusznik nie kręci i cisza, choć elektryka działa (typu radio, szyby, klima, nawiewy...).
Acha, część immobilizerów (oba moje) się aktywują jak jest aku słabe (spadek napięcia ponizej pewnego poziomu), lub brak napięcia z aku (klema obluzowana). Raz z powodu obluzowanej klemy miałem 2 godziny przymusowego postoju bo mi immo zadziałało i w końcu musiałem resetować samochodowe kompy by zaskoczyło od nowa.

Anonymous - 26-01-2009, 00:12

swinks_UK, ja mam immo podwieszone pod kierownica tzn tam za tym plastikiem ;p i raz mi sie tasma obluzowala i immo nie mogl odczytac z przklejonego klucza, nie chcial odpalic a rozrusznik krecil ... z godzine grzebalem przy silniku/elektryce az mi sie przypomnialo o podwieszonym kluczyku p
migro - 26-01-2009, 22:43

Borys232 napisał/a:
I tak przy okazji: jak się holuje automata?

swinks_UK napisał/a:
Stanu oleju w skrzyni nie sprawdzisz. Wymieniasz i już... :wink:

W automacie raczej się da.
U mnie (tiptronic) po prawej stronie mniej więcej pod filtrem powietrza jest bagnet (z białą zatyczą). Masz tam dwie podziałki "cool" (zimny olej) i "hot" (ciepły olej, ok.80*C, po przejechaniu ok. 15-20km, zależnie od pogody).
Poziom oleju sprawdza się przy pracującym silniku i powinien być on niższy niż gdy silnik jest wyłączony.

waka23 - 26-01-2009, 23:40

migro napisał/a:
Poziom oleju sprawdza się przy pracującym silniku
:shock:
migro - 27-01-2009, 01:31

Chodzi o poziom oleju w ASB
(trzeba było przeczytać wszystko co napisałem, a nie tylko jedną linijkę)

swinks_UK - 27-01-2009, 08:22

migro napisał/a:
Chodzi o poziom oleju w ASB
(trzeba było przeczytać wszystko co napisałem, a nie tylko jedną linijkę)


Dobra biorę to na siebie, nie doczytałem, myślałem, że M/T :oops: .
Rzeczywiście w A/T mierzy się poziom oleju "patykiem" na gorącym silniku na N.
Ale też na forum już jest tysiąc tematów dotyczących A/T i olejów.

Borys232 - 27-01-2009, 18:49

hmm, mógłbym się dowiedzieć co znaczy A/T, M/T ?
Juiceman - 27-01-2009, 18:50

A/T Automat Transmission- Skrzynia biegów Automatyczna

M/T Manual Transmission- Skrzynia biegów Manualna



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group