MMC Car Poland & Dilerzy Mitsubishi - Gwarancja i naprawy gwarancyjne MMC - lipa totalna.
cns80 - 30-01-2009, 14:28
Kodeks Cywilny napisał/a: | Dział III. Gwarancja jakości
Art. 577. § 1. W wypadku gdy kupujący otrzymał od sprzedawcy dokument gwarancyjny co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że wystawca dokumentu (gwarant) jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, jeżeli wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w gwarancji.
§ 2. Jeżeli w gwarancji nie zastrzeżono innego terminu, termin wynosi jeden rok licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
Art. 578. Jeżeli w gwarancji inaczej nie zastrzeżono, odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady powstałe z przyczyn tkwiących w sprzedanej rzeczy.
Art. 579. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy, niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
§ 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.
§ 3. Niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy w czasie od wydania jej gwarantowi do jej odebrania przez uprawnionego z gwarancji ponosi gwarant.
Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
§ 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji nie mógł z niej korzystać.
Art. 582. (skreślony)
Dział IV. Szczególne rodzaje sprzedaży
Rozdział I. Sprzedaż na raty
Art. 583. § 1. Sprzedażą na raty jest dokonana w zakresie działalności przedsiębiorstwa sprzedaż rzeczy ruchomej osobie fizycznej za cenę płatną w określonych ratach, jeżeli według umowy rzecz ma być kupującemu wydana przed całkowitym zapłaceniem ceny.
§ 2. Wystawienie przez kupującego weksli na pokrycie lub zabezpieczenie ceny kupna nie wyłącza stosowania przepisów rozdziału niniejszego.
Art. 584. § 1. Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady rzeczy sprzedanej na raty może być przez umowę wyłączona lub ograniczona tylko w wypadkach przewidzianych przez przepisy szczególne.
§ 2. Umowa nie może utrudnić kupującemu wykonania uprawnień z tytułu rękojmi.
Art. 585. Kupujący może płacić raty przed terminem płatności. W razie przedterminowej zapłaty kupujący może odliczyć kwotę, która odpowiada wysokości stopy procentowej obowiązującej dla danego rodzaju kredytów Narodowego Banku Polskiego.
Art. 586. § 1. Zastrzeżenie natychmiastowej wymagalności nie uiszczonej ceny na wypadek uchybienia terminom poszczególnych rat jest skuteczne tylko wtedy, gdy było uczynione na piśmie przy zawarciu umowy, a kupujący jest w zwłoce z zapłatą co najmniej dwóch rat, łączna zaś suma zaległych rat przewyższa jedną piątą część umówionej ceny.
§ 2. Sprzedawca może odstąpić od umowy z powodu niezapłacenia ceny tylko wtedy, gdy kupujący jest w zwłoce z zapłatą co najmniej dwóch rat, a łączna suma zaległych rat przewyższa jedną piątą część umówionej ceny. W wypadku takim sprzedawca powinien wyznaczyć kupującemu odpowiedni termin dodatkowy do zapłacenia zaległości z zagrożeniem, iż w razie bezskutecznego upływu wyznaczonego terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy.
§ 3. Postanowienia umowne mniej korzystne dla kupującego są nieważne. Zamiast nich stosuje się przepisy niniejszego artykułu.
Art. 587. Przepisów rozdziału niniejszego nie stosuje się do sprzedaży na raty, jeżeli kupujący nabył rzecz w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa.
Art. 588. § 1. Przepisy rozdziału niniejszego stosuje się odpowiednio w wypadkach, gdy rzecz ruchoma zostaje sprzedana osobie fizycznej korzystającej z kredytu udzielonego w tym celu przez bank, jeżeli kredyt ten ma być spłacony ratami, a rzecz została kupującemu wydana przed całkowitą spłatą kredytu.
§ 2. Do zabezpieczenia roszczeń banku, który kredytu udziela, przysługuje mu ustawowe prawo zastawu na rzeczy sprzedanej, dopóki rzecz znajduje się u kupującego.
§ 3. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady rzeczy ponosi wyłącznie sprzedawca.
Rozdział II. Zastrzeżenie własności rzeczy sprzedanej. Sprzedaż na próbę
Art. 589. Jeżeli sprzedawca zastrzegł sobie własność sprzedanej rzeczy ruchomej aż do uiszczenia ceny, poczytuje się w razie wątpliwości, że przeniesienie własności rzeczy nastąpiło pod warunkiem zawieszającym.
Art. 590. § 1. Jeżeli rzecz zostaje kupującemu wydana, zastrzeżenie własności powinno być stwierdzone pismem. Jest ono skuteczne względem wierzycieli kupującego, jeżeli pismo ma datę pewną.
§ 2. (skreślony)
Art. 591. W razie zastrzeżenia prawa własności sprzedawca odbierając rzecz może żądać odpowiedniego wynagrodzenia za zużycie lub uszkodzenie rzeczy.
Art. 592. § 1. Sprzedaż na próbę albo z zastrzeżeniem zbadania rzeczy przez kupującego poczytuje się w razie wątpliwości za zawartą pod warunkiem zawieszającym, że kupujący uzna przedmiot sprzedaży za dobry. W braku oznaczenia w umowie terminu próby lub zbadania rzeczy sprzedawca może wyznaczyć kupującemu odpowiedni termin.
§ 2. Jeżeli kupujący rzecz odebrał i nie złożył oświadczenia przed upływem umówionego przez strony lub wyznaczonego przez sprzedawcę terminu, uważa się, że uznał przedmiot sprzedaży za dobry.
Rozdział III. Prawo odkupu
Art. 593. § 1. Prawo odkupu może być zastrzeżone na czas nie przenoszący lat pięciu; termin dłuższy ulega skróceniu do lat pięciu.
§ 2. Prawo odkupu wykonywa się przez oświadczenie sprzedawcy złożone kupującemu. Jeżeli zawarcie umowy sprzedaży wymagało zachowania szczególnej formy, oświadczenie o wykonaniu prawa odkupu powinno być złożone w tej samej formie.
Art. 594. § 1. Z chwilą wykonania prawa odkupu kupujący obowiązany jest przenieść z powrotem na sprzedawcę własność kupionej rzeczy za zwrotem ceny i kosztów sprzedaży oraz za zwrotem nakładów; jednakże zwrot nakładów, które nie stanowiły nakładów koniecznych, należy się kupującemu tylko w granicach istniejącego zwiększenia wartości rzeczy.
§ 2. Jeżeli określona w umowie sprzedaży cena odkupu przenosi cenę i koszty sprzedaży, sprzedawca może żądać obniżenia ceny odkupu do wartości rzeczy w chwili wykonania prawa odkupu, jednakże nie niżej sumy obliczonej według paragrafu poprzedzającego.
Art. 595. § 1. Prawo odkupu jest niezbywalne i niepodzielne.
§ 2. Jeżeli jest kilku uprawnionych do odkupu, a niektórzy z nich nie wykonywają tego prawa, pozostali mogą je wykonać w całości.
Rozdział IV. Prawo pierwokupu
Art. 596. Jeżeli ustawa lub czynność prawna zastrzega dla jednej ze stron pierwszeństwo kupna oznaczonej rzeczy na wypadek, gdyby druga strona sprzedała rzecz osobie trzeciej (prawo pierwokupu), stosuje się w braku przepisów szczególnych przepisy niniejszego rozdziału.
Art. 597. § 1. Rzecz, której dotyczy prawo pierwokupu, może być sprzedana osobie trzeciej tylko pod warunkiem, że uprawniony do pierwokupu swego prawa nie wykona.
§ 2. Prawo pierwokupu wykonywa się przez oświadczenie złożone zobowiązanemu. Jeżeli zawarcie umowy sprzedaży rzeczy, której dotyczy prawo pierwokupu, wymaga zachowania szczególnej formy, oświadczenie o wykonaniu prawa pierwokupu powinno być złożone w tej samej formie.
Art. 598. § 1. Zobowiązany z tytułu prawa pierwokupu powinien niezwłocznie zawiadomić uprawnionego o treści umowy sprzedaży zawartej z osobą trzecią.
§ 2. Prawo pierwokupu co do nieruchomości można wykonać w ciągu miesiąca, a co do innych rzeczy - w ciągu tygodnia od otrzymania zawiadomienia o sprzedaży, chyba że zostały zastrzeżone inne terminy.
Art. 599. § 1. Jeżeli zobowiązany z tytułu prawa pierwokupu sprzedał rzecz osobie trzeciej bezwarunkowo albo jeżeli nie zawiadomił uprawnionego o sprzedaży lub podał mu do wiadomości istotne postanowienia umowy sprzedaży niezgodnie z rzeczywistością, ponosi on odpowiedzialność za wynikłą stąd szkodę.
§ 2. Jednakże jeżeli prawo pierwokupu przysługuje z mocy ustawy Skarbowi Państwa lub jednostce samorządu terytorialnego, współwłaścicielowi albo dzierżawcy, sprzedaż dokonana bezwarunkowo jest nieważna.
Art. 600. § 1. Przez wykonanie prawa pierwokupu dochodzi do skutku między zobowiązanym a uprawnionym umowa sprzedaży tej samej treści, co umowa zawarta przez zobowiązanego z osobą trzecią, chyba że przepis szczególny stanowi inaczej. Jednakże postanowienia umowy z osobą trzecią, mające na celu udaremnienie prawa pierwokupu, są względem uprawnionego bezskuteczne.
§ 2. Jeżeli umowa sprzedaży zawarta z osobą trzecią przewiduje świadczenia dodatkowe, których uprawniony do pierwokupu nie mógłby spełnić, może on swe prawo wykonać uiszczając wartość tych świadczeń. Jednakże gdy prawo pierwokupu przysługuje Skarbowi Państwa lub jednostce samorządu terytorialnego z mocy ustawy, takie świadczenie dodatkowe uważa się za nie zastrzeżone.
Art. 601. Jeżeli według umowy sprzedaży zawartej z osobą trzecią cena ma być zapłacona w terminie późniejszym, uprawniony do pierwokupu może z tego terminu skorzystać tylko wtedy, gdy zabezpieczy zapłatę ceny. Przepisu tego nie stosuje się, gdy uprawnionym jest państwowa jednostka organizacyjna.
Art. 602. § 1. Prawo pierwokupu jest niezbywalne. Jest ono niepodzielne, chyba że przepisy szczególne zezwalają na częściowe wykonanie tego prawa.
§ 2. Jeżeli jest kilku uprawnionych, a niektórzy z nich nie wykonywają prawa pierwokupu, pozostali mogą wykonać je w całości.
|
tomekrvf - 30-01-2009, 14:34
JCH napisał/a: | A w sprawie gwarancji..... no comments |
Proponuję zrobić rozeznanie jak jest w innych markach z gwarancją.
Jackie - 30-01-2009, 14:52
JCH napisał/a: | Jacku, pamiętaj jedno - pracujecie dla nas klientów. |
Mam tego świadomość. JCH napisał/a: | I to my jesteśmy tym ostatnim ogniwem wydającym opinię |
Więc nie może to być opinia zła skoro udział w rynku, wartości sprzedaży i zadowolenie klienta (regularnie badane!) rośnie, czy tak?
JCH napisał/a: | Traci klientów! Wystarczy po Forum poszukać i już znajdziesz |
Kilku, kilkunastu może kilkudziesięciu - zdecydowanie więcej ich przybywa lub (jak obserwuję u siebie) wraca raz jeszcze do marki.
JCH napisał/a: | a to, że są pewne "dziury" w ofercie i dla pewnego segmentu klientów nie ma produktu - to drugie. |
A co ma jedno do drugiego? Bo jakoś nie złapałem. Owszem jest luka w segmencie D i co z tego? Tym lepiej świadczy to firmie i marce, która mając nieobsadzony kawałek tortu nadal rośnie. Tak podpowiada mi moja logika, jeżeli się mylę - wykaż to proszę.
JCH napisał/a: | Po trzecie, jak już pisałem w którymś wątku, w pewnym momencie priorytetem przy wyborze marki może być dobry serwis w pobliżu a z tym, jak widać, nie jest najlepiej. |
Prawie zawsze tak jest a już na pewno w przypadku klienta powtarzalnego (jak wspomniałem u mnie to spory odsetek, jak jest u innych - nie wiem)
JCH napisał/a: | Spróbuj Jacku choć raz "stać się" klientem a nie dilerem. |
Ależ ja jestem klientem! Mam takie same prawa w stosunku do MMC jak i Wy. To, że mam swoje zastrzeżenia, to fakt, to że ogólnie jestem zadowolony - to druga sprawa.
cns80, znam tę ustawę i wierz mi, jest tak dziurawa jak to tylko możliwe. Wymagalność gwarancji (bo chyba to Cię zastanowiło) jest bezdyskusyjna, natomiast warunki gwarancji ustala producent jako dobrowolne zobowiązanie do utrzymania jakości produktu. W odróżnieniu od rękojmi gwarancja podlega wewnętrznym regulacjom (vide czas naprawy).
Pozdrawiam
cns80 - 30-01-2009, 15:12
Jackie napisał/a: | znam tę ustawę i wierz mi, jest tak dziurawa jak to tylko możliwe. | Trochę dziurawa, ale wraz z aktami wykonawczymi da się znieść
Jackie napisał/a: | Wymagalność gwarancji (bo chyba to Cię zastanowiło) jest bezdyskusyjna, natomiast warunki gwarancji ustala producent jako dobrowolne zobowiązanie do utrzymania jakości produktu. | To prawda, ale tez z jakimiś ograniczeniami (nie działa mi moduł wyszukiwania w programie więc niestety nie zacytuję odpowiednich aktów wykonawczych). Ale generalnie faktycznie jest duża dobrowolność.
Jackie napisał/a: | W odróżnieniu od rękojmi gwarancja podlega wewnętrznym regulacjom (vide czas naprawy). | Gwarancja nie wyłącza odpowiedzialności z tytułu rękojmi, ale w przypadku kolegi, który założył ten temat i tak z niej nie skorzysta, bo musiałby jechać do Niemiec
JCH - 30-01-2009, 15:19
Jackie napisał/a: | Więc nie może to być opinia zła skoro udział w rynku, wartości sprzedaży i zadowolenie klienta (regularnie badane!) rośnie, czy tak?
JCH napisał/a: |
Traci klientów! Wystarczy po Forum poszukać i już znajdziesz |
Kilku, kilkunastu może kilkudziesięciu - zdecydowanie więcej ich przybywa lub (jak obserwuję u siebie) wraca raz jeszcze do marki. | Widać masz dobry serwis Pogratulować
Dla mnie, z Bytomia, trochę daleko
Jackie napisał/a: | JCH napisał/a: |
a to, że są pewne "dziury" w ofercie i dla pewnego segmentu klientów nie ma produktu - to drugie. | A co ma jedno do drugiego? Bo jakoś nie złapałem. | Co ma zrobić klient, który chce się przesiąść na segment D? Aha, rozumiem, można dzwonić na TAXI aż Mitsubishi poszerzy swą ofertę. Ale co zrobić jak taksiarz przyjedzie VW, a nie daj Boże beemką
Jackie - 30-01-2009, 15:35
JCH napisał/a: | Ale co zrobić jak taksiarz przyjedzie VW, a nie daj Boże beemką |
Gonić, Panie, gonić i to daleko
Na razie faktycznie Mitsubishi nie ma propozycji w tym segmencie (prywatnie: bardzo tego żałuję, japońskie Gale były więcej niż fajnymi autami) i, co gorsza, na razie się nie zapowiada coś nowego więc dziura jest, brak także crossovera miedzy SUV a D (vide Outback czy XC 70) no ale nie można mieć wszystkiego Mamy fajnego SUVa, fajnego Kompakta i zajefajnego Pajeraka a i Colt zaczyna wybijać sobie drogę do klienta A jak wszystko się uda to Miśki wprowadzą "i" na rynek europejski. Ten samochód może namieszać.
Pozdrawiam
JCH - 30-01-2009, 17:36
Jackie napisał/a: | A jak wszystko się uda to Miśki wprowadzą "i" na rynek europejski. Ten samochód może namieszać. | Jackie, Ty zawsze na wszystko patrzysz optymistycznie ale przyznaj, że z punktu widzenia klienta z tymi gwarancjami to lipa.
No dobra, wiem, musisz być poprawny politycznie
Anonymous - 30-01-2009, 19:18
Cytat: | Gwarancja nie wyłącza odpowiedzialności z tytułu rękojmi, ale w przypadku kolegi, który założył ten temat i tak z niej nie skorzysta, bo musiałby jechać do Niemiec |
Zwroc uwage, ze rekojmia na firme to 12miesiecy.
Gwarancja 36miesiecy.
Kiedys bylo tak, ze trzeba bylo w ciagu 2 tygodni naprawic towar lub wyslac list polecony do klienta, ze niestety nie naprawisz tego i przedluzasz termin.
Teraz wszystko sie pozmnienialo i jesli nie dostaniesz listu w terminie 14 dni to znaczy, ze gwarant uznaje twoja reklamacje i musisz czekac na jej zrealizowanie.
Jesli chodzi o gwarancje w innych firmach to mam tylko porownanie z Oplem.
Podobny przypadek jak u mnie, odpalam rano auto i nie dziala bo akumulator sie rozladowal. Zadzwonilismy umowic sie na spotkanie do Opla, by zerkneli co jest... a oni jak o tym uslyszeli, to nawet nie pozwolili nam wyjmowac akumulatora bysmy sami go naladowali tylko przyjechali poza miasto z drugim nowym, a tamten poszedl do ekspertyzy. Motywowali to tym, ze jak oni maja sprawdzic akumulator jak go naladujemy.
W Mitsubishi musialem go sobie wyjac, naladowac i nastepnie zawiesc do ASO.
Kod: |
Art. 580. § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
|
Rozne postrzeganie tego samego paragrafu
Narazie nie wiem, czy mi ten akumulator wymienia czy nie... dowiem sie jak bede odbieral auto.
Jackie - 30-01-2009, 20:20
JCH napisał/a: | że z punktu widzenia klienta z tymi gwarancjami to lipa. |
Zawsze tak jest. Klient chciałby mieć nawet pełny bak na gwarancji. To naturalne Też bym chciał
JCH napisał/a: | No dobra, wiem, musisz być poprawny politycznie |
Nie muszę, możesz mi wierzyć ale mając porównanie do kilku innych marek (koledzy mają nie tylko Misie i Subaraki) stwierdzam, że nie powodów do darcia szat Ot i tyle.
Pozdrawiam
Hubeeert - 30-01-2009, 20:42
Jackie napisał/a: | Nie muszę, możesz mi wierzyć ale mając porównanie do kilku innych marek (koledzy mają nie tylko Misie i Subaraki) stwierdzam, że nie powodów do darcia szat Ot i tyle.
Pozdrawiam |
Do zachwytu też nie. Niestety...
JCH - 30-01-2009, 20:48
Jackie napisał/a: | Klient chciałby mieć nawet pełny bak na gwarancji. | Mnie wystarczy żeby paliwo z niego nie wyciekało i coby ktoś tam nie nasikał przez przypadek.
Jackie napisał/a: | JCH napisał/a: | No dobra, wiem, musisz być poprawny politycznie |
Nie muszę, możesz mi wierzyć ...... | Nie wierzę
Jackie - 30-01-2009, 21:16
JCH napisał/a: | Nie wierzę |
To uwierz Gdzie MMC znajdzie klienta, który na końcu wszechświata osiągnie 10 miejsce pod względem liczby sprzedanych samochodów osiągając tym samym dwukrotnie większe wysycenie rynku niż średnia krajowa?
Wiem, chwalę się ale to dlatego, że jesteśmy bardzo dumni z tego rezultatu
Pozdrawiam
JCH - 30-01-2009, 21:24
Jackie napisał/a: | osiągając tym samym dwukrotnie większe wysycenie rynku niż średnia krajowa? | Statystyka - można tym pokazać wszystko.
Anonymous - 30-01-2009, 22:25
JCH napisał/a: | Statystyka - można tym pokazać wszystko. |
Ciekawe.... w moich próbach doświadczalnych jakoś mi to się nie udaje ( mimo WIEEEELKICH chęci )
[ Dodano: 30-01-2009, 22:35 ]
Nawiązując do wypowiedzi w tym temacie -... dlaczego ludzie uważają, że gwarancja = wiecznie nowe auto?...
Jackie - 30-01-2009, 23:01
JCH napisał/a: | Statystyka - można tym pokazać wszystko. |
Dzięki stary.... Wiesz, jakoś odechciało mi się z Tobą gadać....
Pozdrawiam
|
|
|