To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - sprzęgło

jolly69 - 12-05-2009, 20:53

lopez napisał/a:
macie racje panowie że skrzynia jest francuska ale niech mi ktoś wytłumaczy po jaką cholere mitsu wkładało takie badziewie do swoich wozów skoro serwisy miały ciągły kłopot


a po jaką cholerę Cari była produkowana w Holandii a nie w Japonii, po co miała wspólną płytę podłogową z Volvo V40 ?? Zobacz na nowe "japońskie auta", połowa z nich ma 3/4 części z francuzów.. (chyba tylko Mazda jeszcze jest jako - tako japońska). Tak to jest niestety, jak w firmie rządzą księgowi... koszty koszty...

saphire - 13-05-2009, 22:39

Tyle że na szczęście w Cari GDI silniki i skrzynie są japońskie.
Anonymous - 13-05-2009, 22:41

jest to prawda drogi kolego . żal tylko że spiknęli się z francuzami. mogli zaadoptować skrzynie z volvo. myślę że to auto było by idealne.nawet włosi nie mają problemów ze skrzyniami. oj logistyka u japanów kuleje.
jolly69 - 14-05-2009, 18:34

saphire napisał/a:
Tyle że na szczęście w Cari GDI silniki i skrzynie są japońskie.


Bo w czasach, kiedy powstawała Cari technologia GDI była oczkiem w głowie Mitsubishi i tu się akurat przykładali. Reszta modeli była niejako uzupełnieniem oferty głównej i tu już widać kombinowanie co by taniej.. a dlaczego akurat z francuzami się ożenili.. ?? nie mam pojęcia. Znajomy jeździ Nissanem Primerą.. właściwie to Renault Laguna.. Mitsu Outlander jest sprzedawany pod marką Citroen.. wszystko oszalało.. miałem Colta i uwielbiałem go właśnie za to że był wyprodukowany w Japonii i nie dzielił części z połową samochodów na świecie.. Cari to już niestety inna bajka..

Anonymous - 14-05-2009, 19:07

w sumie auto niezłe osobiście nie narzekam tylko ta skrzynia psuje ogólną ocene. czytając wypowiedzi doszedłem do wniosku że będę jeżdził na klekocącej skrzyni jak długo się da. a potem zobaczymy co z tym zrobić. chyba że wygram w lotto to zrobie skrzyni generalny remont.
jolly69 - 14-05-2009, 19:28

ja też mam takie objawy jak Ty, z tą różnicą, że mi gruchocze tylko na zimnym silniku przez pierwsze kilka minut ( jak wcisnę sprzęgło to cisza), po rozgrzaniu jest ok. Pokazywałem to ostatnio jak byłem w warsztacie i powiedzieli, że francuskie skrzynie są głośne, i że równie dobrze może to przejeździć bez pogarszania jeszcze parę lat, więc póki co nie zwracam na to uwagi.
Anonymous - 14-05-2009, 20:36

Kolego jolly69 mam to samo. Raz nawet włączałem silnik i otwierałem maske od silnika i .... nasłuchiwałem :D Przez pewien okres czasu sądziłem że to coś z płynem chłodniczym się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym :wink:
Powiedz mi kolego co powoduje te bulgotanie na zimnym silniku w tej skrzyni ?

Którędy spóścić ten płyn sprzęgłowy ?

vidus19790805 - 22-05-2009, 12:01

witajcie .mitsumaniaki .......pytanko mysle ze zwiazane z tematem . czytajac uswiadomilem sobie ze mam taki sam badz podobny problem, kiedy mam wcisniete sprzegło wszystko jest oki a kiedy jest naprzyklad na luzi to wtedy lipa slychac jakby moje auto zamienilo sie w diselka ...poprostu tyrka cos w sprzegle lub skrzyni biegów co do sprzegla mam faktore ze bylo wymieniane w 2007 roku kompletne niby wiec to pewno ktores łozysko.....a i moja cari to 2000 r. po lifcie 1.8 gdi sedan...jesli mozecie ukierunkujcie mnie jakos z gory dzieki ..pozdrawiam
Morfi - 22-05-2009, 22:35

Moim zdaniem może to byc cos z dociskiem
Jaro1974 - 22-05-2009, 22:45

Myślę że Morfi masz rację . U mnie jest to samo ale wcisnę sprzęgło i koniec .Jak puszczę już tego nie ma . a sądzę że to być może tarcza sprzęgłowa dostaje jakiejś wibracji i w momencie kiedy wciśniemy i puścimy pedał sprzęgła to tarcza się uspokaja i chodzi tak jak powinna.
Anonymous - 22-05-2009, 23:02

przeczytajcie ten wątek od 1 postu i czytajcie ze zrozumieniem.
POzdr.

Morfi - 22-05-2009, 23:15

Moga to być jeszcze łożyska w skrzyni (tylko ich jest kilka). Oporowe nie pracuje przy puszczonym sprzęgle.
Anonymous - 22-05-2009, 23:24

Jaro1974 napisał/a:
Myślę że Morfi masz rację . U mnie jest to samo ale wcisnę sprzęgło i koniec .Jak puszczę już tego nie ma . a sądzę że to być może tarcza sprzęgłowa dostaje jakiejś wibracji i w momencie kiedy wciśniemy i puścimy pedał sprzęgła to tarcza się uspokaja i chodzi tak jak powinna.

pisałem wcześniej "Gdy wciskasz pedał sprzęgła to łożysko oporowe wtedy pracuje i tylko wtedy. I w tym momencie jeżeli jest cisza tzn. że łożysko oporowe jest ok.
Łożysko podporowe wałka sprzęgłowego pracuje cały czas. Jest to najbardziej obciążone łozysko skrzyni biegów.
A w momencie wcisniecia pedału sprzęgła "ucisza" się bo jest dodatkowo dociskane i obciążane przez sprzęgło i wtedy pracuje minimalnie innymi powierzchniami."

A do tego mechanika co narzekał na francuskie skrzynie, i że z takimi objawami mozna jeżdzić, to lepiej więcej nie zaglądać.
Oczywiście, że można się poruszać, ale informacja ma być pełna i wyczerpująca, a klient dopiero podejmuje decyzję.
POzdr.

Anonymous - 23-05-2009, 11:41

A co powiesz na objawy w moim egzemplarzu. Efekt bulgotania występuje tylko na zimnym silniku. W momencie wciśnięcia pedału sprzęgła efekt ustępuje. Natomiast gdy silnik popracuje około 2 - 3 minut efektu bulgotania w ogóle nie ma.
Myślałem o wymianie oleju w skrzyni. Może to coś pomoże.

Anonymous - 23-05-2009, 14:22

Cichanos napisał/a:
A co powiesz na objawy w moim egzemplarzu. Efekt bulgotania występuje tylko na zimnym silniku. W momencie wciśnięcia pedału sprzęgła efekt ustępuje. Natomiast gdy silnik popracuje około 2 - 3 minut efektu bulgotania w ogóle nie ma.
Myślałem o wymianie oleju w skrzyni. Może to coś pomoże.

Jeżeli nie pamietasz, kiedy wymieniałeś olej w skrzyni biegów, to go wymień. Oczywiście wlej olej syntetyczny. Na forum jest kilka wątków jaki olej polecają użytkownicy.
Jeżeli wymieniałes niedawno to napisz jaki wlałeś. Po wymianie sprawdź, czy efekt "bulgotania" ustąpił.
Może za dużo oleju jest wlane? jeżeli wiesz, gdzie jest korek kontrolny skrzyni biegów, to sprawdź. Jeżeli go odkręcisz, stojąc na równym poziomym podłożu pownno z otwotu zacząć się wylewać niewielkie ilości oleju. Możesz go trochę złapać i ocenić jego wygląd /kolor/ i zapach. jeżeli nie będzie sie nic sączyć to włóż w ten otwór np. kawałek drucika, żeby ocenić poziom oleju w skrzyni biegów.
POzdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group