To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - filtr cząstek stałych 2.0 DID vs 2.2 (PSA) koszty i problemy

tomekrvf - 11-02-2009, 21:59

Jackie napisał/a:
Heh, człowiek się uczy całe życie, już teraz wiem dlaczego mam wewnętrzny opór przed proponowaniem klientom silnika 2,2

Eee, 2.2HDi całkiem przyjemnie lata. A to, że po około 160-180kkm trzeba kupić tylko DPF, to kto by o tym myslał jak kupuje auto :D

Anonymous - 11-02-2009, 23:54

Pajero z automatem ma tez typu zamknietego?
tomekrvf - 12-02-2009, 10:12

Ali-En napisał/a:
Pajero z automatem ma tez typu zamknietego?

Tak. Od roku modelowego 2009 będą filtry typu otwrtego.

ja - 12-02-2009, 13:53

mitsu00 napisał/a:
Jak na razie autko sprawuje się bez zarzutu pomijając małą awarię z powodu zapchanego filtra paliwa. Silnik bajka w porównaniu z wersją 2.0. Jeśli macie jakieś pytania to chętnie odpowiem.

Mitsu 00 czy mógłbyś rozwinąć dokładnie wątek zapchanego filtra cząstek. Taki wątek jest już poruszony na forum.
pozdrowienia

mitsu00 - 12-02-2009, 14:45

ja napisał/a:
Mitsu 00 czy mógłbyś rozwinąć dokładnie wątek zapchanego filtra cząstek. Taki wątek jest już poruszony na forum.
pozdrowienia



W moim przypadku chodziło nie o zapchany FAP tylko filtr paliwa. Z tego powodu samochód pewnego mroźnego poranka zopstał unieruchomiony i przewieziony na reanimację do ASO. Po wymianie filtra wszystko jest OK. Powody mogą być 2:
1) Wytrącenie parafiny w paliwie i zapchanie filtra
2) Zapchanie filtra z powodu zanieczyszczeń paliwa

Opcja nr 1 wydaje mi się nierealna bo tankowałem wyłącznie Diesel zimowy. Pozostaje więc wariant nr 2 co oznacza że tankowanie najlepszego paliwa na markowych stacjach nie gwarantuje że do baku wpada V-Power Diesel etc

Pozdrawiam

ja - 12-02-2009, 15:09

gapa ze mnie. Wyrażnie - oczywiscie - napisałes ze to filtr paliwa a ja się przejąłem i myślałem ze to filtr czastek stałych. A propos zimowej pory to u mojego c-crossera 2,2 przy minus 22 tez miałem taki sam przypadek jak w twoim aucie ale samochód postał w cieple ok. 3 godz i wszystko przeszło. Obyło się bez wymiany filtra. Dodałem do baku środek antywytronceniowy parafiny i wszystko ok.
mitsu00 - 12-02-2009, 15:23

ja napisał/a:
gapa ze mnie. Wyrażnie - oczywiscie - napisałes ze to filtr paliwa a ja się przejąłem i myślałem ze to filtr czastek stałych. A propos zimowej pory to u mojego c-crossera 2,2 przy minus 22 tez miałem taki sam przypadek jak w twoim aucie ale samochód postał w cieple ok. 3 godz i wszystko przeszło. Obyło się bez wymiany filtra. Dodałem do baku środek antywytronceniowy parafiny i wszystko ok.



Pamiętaj tylko że niewskazane jest dodawanie jakichkolwiek uszlachetniaczy czy depresatorów do paliwa w tym silniku. Tak jest napisane w instrukcji Mitsu. Pozostaje tylko tankowanie Arctic diesel (-32 st) lub instalacja Webasto. Diesel zimowy ewidentnie kapituluje poniżej -20 st. A wymiana filtra paliwa to dosyć droga operacja w ASO - 415 PLN wraz z robocizną.

Pozdrawiam

MariuszSz - 12-02-2009, 17:02

kontynuując wątek nieszczęsnych filtrów cząstek stałych. Różnice w konstrikcji filtra pomiędzy 2.0 Did i 2.2 już zostały wyjaśnione. Jak to się ma do wspomnianych wcześniej dodatków do paliwa i oleju. Znajomy, który jeździ C5 HDI wspominał mi, że serwis absolutnia zabrania ich używania ze względu min. na zapychanie filtra cząstek stałych. Ja proforma nigdy nie używałem w moim 2.0 Did. Pytanie czy w tym silniku można używać? Co ciekawe problem opisany powyżej (zapychanie filtra paliwa) jest powszechny w samochodach koncernu PSA. Silniki HDI są niezwykle wrażliwe na jakość paliwa. Często jest zapalenie się kontrolki serwice. Laweta to serwisu i okazuje się że chodzi o paliwo.

[ Dodano: 12-02-2009, 17:03 ]
jeszcze jedno, czyli kontrolka sygnalizująca wypalanie filtra DFP powinna być tylko w modelach z silnikiem 2.2

tomekrvf - 12-02-2009, 18:34

MariuszSz napisał/a:
Ja proforma nigdy nie używałem w moim 2.0 Did. Pytanie czy w tym silniku można używać?

Możesz lać co chcesz co nie zaszkodzi pompowtryskom. Generalnie dobra ropa nie potrzebuje żadnych dodatków.

jmgmotocykle - 12-02-2009, 19:43

jedna sprawa mnie nurtuje - są osoby które w tym wątku negują silniki 2.2 za niby duże koszty utrzymania - w szczególności płynu do paliwa - tak sobie siadłem , policzyłem i.....mają VW tą przypadłośc że biorą olej - nawet do 1,5 l / 1000km . robiąc sobie takie swoje "uśrednienie" przyjąłem 1 litr , zakładając cenę litra oleju do sil. z pompowtryskiwaczami 60-80zł (serwisy) - też liczę średnią - 70 zł. - co wychodzi po 100 tyś przebiegu???? 7 000 zł.
przy przeb. 160 tyś(przyjąłem ten przebieg gdyż sumują się wydatki dla silnika 2.2) - to koszt 11,2 tyś zł. - po tym samym przebiegu silnik 2.2 kosztuje nas (płyn+ DPF) 11,8TYŚ - WYCHODZI CAŁKIEM MAŁA RÓZNICA , a trzeba dodac że 2.2 jest bardziej proekologicznym silnikiem i dużo bardziej dynamicznym.... - mam nadzieję że nie pomyliłem się w obliczeniach i nie zrobiłem z siebie błazna....

KowaliK - 12-02-2009, 19:48

jmgmotocykle napisał/a:
jedna sprawa mnie nurtuje - są osoby które w tym wątku negują silniki 2.2 za niby duże koszty utrzymania


To raz, a dwa podobno elektronika w nich pada..

jmgmotocykle - 12-02-2009, 19:56

Kod:
dwa podobno elektronika w nich pada..
 
 

podobno - "erotomanów powieściopisarzy" nie brakuje- proszę o wypowiedz na forum osoby która ma z tym problem....

mitsu00 - 12-02-2009, 19:59

Ja w moim po przejechaniu około 38 tys dolałem może w sumie 1 litr oleju.
Hiszpan - 12-02-2009, 21:37

Ja mam 75 tys. km i 1l oleju wlałem.
2-gi wożę w samochodzie od 45 tys, ale nie był na razie potrzebny ;) - więc:
jmgmotocykle napisał/a:
....mają VW tą przypadłośc że biorą olej - nawet do 1,5 l / 1000km . robiąc sobie takie swoje "uśrednienie" przyjąłem 1 litr
- to dla mnie jakaś abstrakcja
yesko - 12-02-2009, 21:40

Byłem dziś w ASO i odbyłem krótką rozmowę na tema filtrów cząstek stałych.
Na pytanie czy filtr w modelu 2.0did jest typu otwartego czy zamkniętego panowie nie byli w stanie mi odpowiedzieć. Być może trzeba pytać mechaników bo panowie od kontaktów z klientami nie wiedzą wszystkiego na ten temat. Powiedzieli (oni - bo w rozmowie uczestniczyło trzech), że jeżeli filtr się zapcha to włączy się kontrolka i jeżeli ktoś dużo jeździ po mieście na zimnym silniku to może się tak zdarzyć. Radą na to może być wg nich jazda z prędkością ok 50km/h na 3 biegu przez około 15min - to powinno oczyścić filtr. Taki zabieg dobrze jest powtórzyć co ok 500km.
Na temat 2.2did nie rozmawialiśmy, powiedzieli tylko, że to inne auto, inne kłopoty z filtrem i ogólnie to jest bardzo mało tych modeli.

Może i jest ich mniej ale jak przeglądam to forum to właściciele 2.2did są chyba bardziej aktywni :wink:

Mam nadzieję, że nie dolałem tym oliwy do ognia.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group