To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0T] OUTLANDER TURBO upgrade ukladu hamulcowego

Anonymous - 01-07-2009, 13:43

Hmmm u mnie wlasnie lipa. Klocki sie rozwarstwily i jest gorzej niz bylo - nie wiem jaka jet przyczyna . Nie mialem okazji ostatnio za to sie wziac, ale autko coraz gorzej hamuje wiec trzeba ruszyc temat. Moze powodem jest to ze mialem zamontowany zestaw klockow ebc red a nie tak jak kolega ebc green. Ciekawy jestem jak obecnie sprawa ma sie u kolegi moriska??
Icewind - 02-07-2009, 17:12

ja jestem na etapie zamawiania kompletu "tarcze DBA z lancera evo IV RS nacinane + klocki EBC green" właśnie przyszły do sklepu, ale po twoim mailu właśnie zaczynam się głębiej zastanawiać bo nie chcę żeby było gorzej... Reklamowałeś rozwarstwione klocki???
krzypolo - 13-09-2009, 19:17

a znacie coś takiego ? Będą pasowały ?

link tutaj


Bartek - 14-09-2009, 07:49

krzypolo, pasować będzie, ale hamowania się nie spodziewaj.....280 km + 1550 kg masy wystarcza do ugotowania zestawu Brembo (sprawdzone ;) ), a standard z Outka (czyli to co VR-4 ma standardowo) ugotowałem po 2 km jazdy.... (na Brembo potrzebowałem 20 km...)
DarPiet - 15-09-2009, 11:46

słabe hamulce to taka przypadłość wersji turbo czy każdego Outka?
mysle nad zakupem wlasnie wersji Turbo ale jak czytam ze slabe hamulce....
do tej pory jeżdżę BMW a tam hamulce to brzytwa

morisek - 12-10-2009, 16:25

Zestaw sprawuje sie dobrze wszystko pasi troche glosniejsze hamulce sa ale problemow z EBC GREEN klockami nie mam i nie wiem czemu Ci sie REDy rozwarstwily.

Inna opcja to kupno zestawu uzywanego brembo z EVo ale przy tym jest wiecej roboty wieksza srednica , trzeba redukcje na zaciski stosowac. I wiekszy koszt ok. 3-5 tys. zl jezeli uda nam sie znalesc uzywany zestaw najlepiej z jakiegos nowego rozbitka :mrgreen:

Icewind - 13-10-2009, 16:41

Inna opcja to kupno zestawu uzywanego brembo z EVo ale przy tym jest wiecej roboty wieksza srednica , trzeba redukcje na zaciski stosowac. I wiekszy koszt ok. 3-5 tys. zl jezeli uda nam sie znalesc uzywany zestaw najlepiej z jakiegos nowego rozbitka :mrgreen: [/quote]

niestety nie da rady... Jakby tak było to już dawno by u mnie zagościły... W AutoGT jak zmieniają seryjne hamulce z Evo w wersjach 340/400 moża za przyzwoitą cenę kupić, ale jak wspmniałem nie pasują.

U mnie tarcze DBA z lancera evo IV RS nacinane + klocki EBC green sprawują się dalej dzielnie, chociaż ze dwa razy zadymiły przy ostrym hamowaniu z dużych prędkości.

Bartek - 13-10-2009, 16:57

Icewind napisał/a:
trzeba redukcje na zaciski stosowac.


Nie trzeba.

Co do kosztów przód:
- Klocki 400
- tarcze 1200

tył:
- Klocki 250
- tarcze 800

- zaciski Evo 6-9 1500 zł/ 4 szt.

Koła 17", wszystko bolt-on pasuje

Icewind - 15-10-2009, 16:04

To jak będę następnym razem w AUTOGT to im powiem, że się nie znają bo wszystko pasuje - bo tak na forum napisali....

A i jeszcze jedno, trzeba będzie zawiadomić MOTIV-a, że się niepotrzebnie napocili tworząc jako jedyni zamienniki seryjnych hamulców na przód do Turbo skoro za jedną dziesiątą ich ceny można przerzucić hamulce z Evo...

Ps. o redukcji to był tylko cytat z poprzedniego postu.

Bartek - 16-10-2009, 08:45

Icewind, bardzo chętnie zweryfikuję Twoje dywagacje w praktyce...... Tak się składa, że mam komplet hamulców w miejsce którego założyłem Brembo - jeżeli będzie pasował, to nie ma lewara, żeby Brembo nie pasowało..... Układ hamulcowy Outlandera pochodzi z Legnum VR-4 - tarcze, klocki, zaciski i zestawy montażowe klocków pasują - mają te same nr części - jedyna różnica jaka może mieć miejsce, to sposób mocowania zacisków - ale w tym temacie Mitsu nie wysilało się zbytnio - są 2 typowe dla Mitsu (lift w 1999 roku - zwiększyli rozstaw otworów ze 130 na 170 mm) i z innymi po 1992 roku się nie spotkałem.

[ Dodano: 16-10-2009, 08:58 ]
ps. Oczywiście mogę się mylić i wtedy na pewno przyznam się do błędu

Icewind - 16-10-2009, 10:09

Jeżeli zweryfikujesz pozytywnie i wskażesz miejsce gdzie profesjonalnie wstawią mi Brembo z Evo to następnego dnia tam jedę, a Tobie przysyłam skrzynkę browara... Myślę że jak to załatwisz to dostaniesz ją nie tylko ode mnie, ale także od innych użytkowników Turbo. Wystarczy poczytać tematy dotyczące kłopotów właścicieli Turbo z hamulcami na tym forum. Liczymy na Ciebie...
Bartek - 17-10-2009, 10:28

Zapraszam zatem na pw kogoś chcącego poświęcić godzinę dla sprawdzenia.
Maddox - 01-10-2011, 02:23

Bartek napisał/a:
Zapraszam zatem na pw kogoś chcącego poświęcić godzinę dla sprawdzenia.


ok, od ostatniego postu spalilismy sporo paliwa ale czy cos sie ruszylo z tymi hamulcami?
przeszczepil ktos zestaw z evo bez wiekszych przerobek?

[ Dodano: 05-11-2011, 15:59 ]
up

[ Dodano: 21-12-2013, 13:43 ]
Panowie, czy cos z tymi hamulcami sie ruszylo?
Pasuja od Evo czy nie, ale tak bez przerobek?

irzo - 25-06-2014, 12:11

znalazłem informację
Cytat:
4-pot Brembo brakes from an Evo VII. to fit them you need to change the front knuckles and drives shafts (because Evo's are larger in diameter).

link do tematu tutaj

Afordos - 16-07-2014, 12:50

Odgrzeję kotleta, może ktoś skorzysta

Ja zamierzam w taki zestaw zainwestować, po konsultacjach z pewnym człowikiem, który siedzi tylko w hamulcach.

Zaproponowane zestawy

1) Tarcze Zimmerman, nawiercane + klocki Hawk Performance - koszt przód około 900
2) Tarcze DBA + klocki Hawk Performance - jedna tarcza około 1060, klocki 400

Dlaczego HAWK? Podobno dużo lepiej odbierają ciepło i są kluczem do sukcesu. Nie krzywią tarcz, bo lepiej z nią współpracują.

Tarcze Zimmermana w wersji nawiercanej, też przyczyniają się do zwiększania skuteczności hamowania ( odprowadzenie gazów, brak poduszki powietrznej między klockiem a tarczą ).

Dba z tym systemem chłodzenia, Kangaroo to jednak wyższa półka cenowa i w sumie, nie wiadomo czy warto.

Zimmerman robi wiele na pierwszy montaż w Porsche czy Mercedesach, a ta seria jest wyższa niż standardowy Zimmerman.

Link do testu: LINK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group